افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
5

پیشرفت ایران در ساخت پویانمایی‌های با کیفیت از زبان تهیه‌کننده «بچه زرنگ»

  • کد خبر : 93078
پیشرفت ایران در ساخت پویانمایی‌های با کیفیت از زبان تهیه‌کننده «بچه زرنگ»

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، حامد جعفری در برنامه صبح بخیر ایران گفت: در ساخت انیمیشن کمپانی‌های بزرگی وجود دارند. تولید انیمیشن یک تولید استودیو و کمپانی محور است. کارهای انیمیشنی ما در سال‌های اخیر به صورت فردی با همت یک گروه چند نفره ساخته شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند. با این […]

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، حامد جعفری در برنامه صبح بخیر ایران گفت: در ساخت انیمیشن کمپانی‌های بزرگی وجود دارند. تولید انیمیشن یک تولید استودیو و کمپانی محور است. کارهای انیمیشنی ما در سال‌های اخیر به صورت فردی با همت یک گروه چند نفره ساخته شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند. با این حال همواره فعالیت در این زمینه به صورت جمعی و کمپانی محور در اولویت قرار داشته است.

وی افزود: در نوع فعالیت به شیوه کمپانی محور، رسوب در ساختار کمپانی صورت می‌گیرد. در واقع دو اثر گذشته ما یعنی فیل‌شاه و شاهزاده روم بودندکه باعث رسیدن به سطح کیفی کنونی کار بچه زرنگ شد. در واقع این اثر محصول تلاش ۲۵۰ نفر جوان خوش ذوق و هنرمند ایرانی است. 

جعفری درباره عوامل تاثیرگذار در کیفیت پویانمایی‌های امروزی اظهار داشت: شکل گرفتن الگوی موفق تاثیر به سزایی در این ماجرا داشته است. در زمان اکران شاهزاده روم ما هیچ امیدی به فروش آن نداشتیم و با  این حال تبدیل به سومین فیلم پرمخاطب سال تبدیل شد. در همان سال این موفقیت باعث متقاضی شدن ۸ فیلم انیمیشنی در جشنواره فجر شد. موفقیت شاهزاده روم باعث جدی گرفته شدن انیمیشن در کشور ما شد. 

وی اضافه کرد: قرار گرفتن فیلشاه در لیست پر مخاطب‌ترین فیلم‌های ایرانی، صنعت پویانمایی را در ایران دچار تحول کرده است. این موضوع منجر به ورود افراد بیشتری به این صنعت می‌شود و در نتیجه آن اثری مانند بچه زرنگ خلق می‌شود. این اثر با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و مجموعه‌ هنر پویا شکل گرفته است.  

وی افزود: وجود اثری مانند بچه زرنگ که به لحاظ کیفی از دیگر آثار کیفیت بالاتری داشته و قابلیت رقابت در عرصه جهانی را دارد، مدیون تجربیات چندین و چند ساله ما و تلاش‌هایی است که برای رسیدن به این نقطه متحمل شدیم.

وی در مورد وجود سبقه دینی در پویانمایی‌ها گفت: سینما یک ابزار تربیت برای کودک و نوجوان است که برای محقق شدن اهداف آن به یک الگو و رابطه درست نیاز است. در بچه زرنگ نیز ما همواره در صدد ارائه یک الگوی مناسب برای قشر کودک و نوجوان بوده‌ایم.

صبح بخیر ایران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی که هر روز صبح ساعت ۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=93078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.