افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

گردشگری و خدمات ظرفیت زیادی برای ایجاد اشتغال در استان قزوین دارد  

  • کد خبر : 93057

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عین الله کشاورز ترک در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در ایجاد  اشتغال از همه ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم تا این دغدغه مهم در کشور بویژه برای جوانان برطرف شود.   وی افزود: مهمترین اولویت ما ایجاد شغل ابتدا برای فارغ التحصیلان […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عین الله کشاورز ترک در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در ایجاد  اشتغال از همه ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم تا این دغدغه مهم در کشور بویژه برای جوانان برطرف شود.  
 
وی افزود: مهمترین اولویت ما ایجاد شغل ابتدا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و سپس شرکت های دانش بنیان است که باید جایگاهش ویژه دیده شود.  
 
کشاورز ترک تصریح کرد: همچنین در استفاده از ظرفیت تعاونی ها تاکید ویژه داریم و در وام‌هایی که پرداخت می شود سهم تعاون را مورد بررسی و رصد جدی قرار خواهیم داد. 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآورشد: به نظر می رسد حوزه خدمات و گردشگری کمی مغفول مانده لذا اولویت دیگر ما پرداخت تسهیلات در این عرصه است تا خدمات و گردشگری بر اساس سند آمایش، رونق بگیرد. 
 
کشاورز ترک یادآورشد: تعهد اشتغال امسال استان ۲۱ هزار و۹۰۰ نفر است که تاکنون ۱۴ هزار و ۷۴۱ مورد در سامانه ثبت شده است.  

 

وی گفت: در تامین مالی کار زیادی نشده و هیچ نهادسازی صورت نگرفته و در بخش بیمه ها و تخصصی حوزه ها ضعف داریم که با همت جوانان باید کارهای بیشتری صورت گیرد.  
 
کشاورز ترک بیان کرد: در بخش اشتغال نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری باید بررسی دقیق تر شود که اگر این رصد به صورت ترکیبی باشد رتبه استان اول است.  
 
وی اظهارداشت: نرخ مشارکت استان قزوین ۴۲ است و در عملکرد اشتغال رتبه دوم هستیم و از میانگین کشوری بالاتریم و اشتغال استان منحصربفرد است. 
 
این مدیر افزود: گردشگری و خدمات می تواند در اشتغال موثر باشد و توجه به تعاونی ها و شرکت تعاونی سهامی عام که با کمترین رقم قابل راه اندازی است  
دستاوردهای زیادی دارد. 
 
وی گفت: برای توزیع اعتبارات مشاغل خانگی فرصت زیادی نداریم و از میدریان دستگاههای اجرایی انتظار داریم در این زمینه با سرعت بیشتری اقدام کنند. 
 
کشاورز ترک بیان کرد: در تهیه آمار اشتغال که ارائه می شود نظارت جدی داریم و در سه مرحله پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی صحت سنجی می شود. 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: متاسفانه برخی قوانین ما دست و پاگیر است و از فرد موفق نمی توانیم حمایت جدی کنیم که بایستی با روان سازی امور و نظارت دقیق تر چالش های این عرصه را کاهش دهیم. 
 
کشاورز ترک توجه به ظرفیت های مغفول مانده را برای سرمایه گذاری و اشتغال یادآورشد و افزود: باید زنجیره ارزش را در استان شناسایی کرده و تقویت کنیم و عرصه های مانند تولید پوشاک، قارچ، کمپوست و شیرینی سنتی را در اولویت قرار دهیم و متقاضیان را از تسهیلات پیش بینی شده برخوردار کنیم. 
 
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=93057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.