افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
7

Quora راه اندازی Poe را راه اندازی کرد، راهی برای صحبت با چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT

  • کد خبر : 9274
Quora راه اندازی Poe را راه اندازی کرد، راهی برای صحبت با چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT

Quora با نشان دادن علاقه خود به سیستم های هوش مصنوعی تولید متن مانند ChatGPT، این هفته پلتفرمی به نام راه اندازی کرد. پو که به افراد امکان می دهد سؤال بپرسند، پاسخ های فوری دریافت کنند و گفت و گوی پشت سر هم با هوش مصنوعی داشته باشند. یکی از سخنگویان Quora از طریق […]


Quora با نشان دادن علاقه خود به سیستم های هوش مصنوعی تولید متن مانند ChatGPT، این هفته پلتفرمی به نام راه اندازی کرد. پو که به افراد امکان می دهد سؤال بپرسند، پاسخ های فوری دریافت کنند و گفت و گوی پشت سر هم با هوش مصنوعی داشته باشند.

یکی از سخنگویان Quora از طریق TechCrunch به TechCrunch گفت که پو (Platform for Open Exploration) مخفف «پلتفرم برای اکتشاف باز» است – که فقط با دعوت و در حال حاضر فقط در iOS در دسترس است – «برای مکانی طراحی شده است که افراد بتوانند به راحتی با تعدادی از عوامل مختلف هوش مصنوعی تعامل داشته باشند. پیام متنی.

ما در 12 سال گذشته در مورد ساخت و راه اندازی Quora چیزهای زیادی در مورد ساخت محصولات اینترنتی مصرف کننده آموخته ایم. و ما به طور خاص در خدمت به افرادی که به دنبال دانش هستند، تجربه داریم.» ما معتقدیم که بسیاری از چیزهایی که آموخته‌ایم را می‌توان در این حوزه جدید که در آن افراد با مدل‌های زبان بزرگ در ارتباط هستند، اعمال کرد.»

بنابراین، پو تلاشی برای ساخت یک مدل هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT از ابتدا نیست. ChatGPT – که استعداد پاسخ دادن به سؤالات در مورد موضوعات مختلف از شعر گرفته تا کدنویسی را دارد – به دلیل توانایی آن در دادن پاسخ هایی که قانع کننده به نظر می رسند، اما واقعاً واقعی نیستند، موضوع بحث و مناقشه بوده است. اوایل این ماه، سایت برنامه نویسی پرسش و پاسخ Stack Overflow کاربران را به طور موقت ممنوع کرد از اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده توسط ChatGPT، گفت که هوش مصنوعی تولید پاسخ‌ها را برای کاربران بسیار آسان کرده و سایت را پر از پاسخ‌های مشکوک می‌کند.

به عنوان مثال، Quora ممکن است خود را در آب داغ بیابد، اگر، برای مثال، یک هوش مصنوعی تولید کننده متن را در مجموعه گسترده پرسش‌ها و پاسخ‌های جمع‌سپاری پلتفرم خود آموزش دهد. کاربران ممکن است با استفاده از محتوای خود به این طریق مشکل داشته باشند – به ویژه با توجه به اینکه نشان داده شده است که برخی از سیستم های هوش مصنوعی بخش هایی از داده هایی را که بر اساس آن آموزش دیده اند (مثلا کد) را ذخیره می کنند. برخی از احزاب به سیستم‌های هنری مولد مانند Stable Diffusion و DALL-E 2 و سیستم‌های تولیدکننده کد مانند GitHub’s Copilot اعتراض کرده‌اند که به نظر آنها سرقت و سود از کارشان است.

در واقع، مایکروسافت، گیت هاب و OpenAI هستند شکایت کرد در یک دادخواست دسته جمعی که آنها را متهم به نقض قانون کپی رایت با اجازه دادن به Copilot برای بازگرداندن بخش هایی از کد مجوز بدون ارائه اعتبار می کند. و در پورتال جامعه هنری Artstation، که در اوایل امسال شروع به اجازه دادن به هنرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم خود کرد، اعضا اعتراضات گسترده ای را با قرار دادن تصاویر “بدون هنر هوش مصنوعی” در کارنامه خود آغاز کردند.

کورا پو

اعتبار تصویر: Quora

در زمان راه اندازی، پو دسترسی به چندین مدل هوش مصنوعی از جمله ChatGPT را فراهم می کند. (OpenAI در حال حاضر یک API عمومی برای ChatGPT ارائه نمی دهد؛ سخنگوی Quora از گفتن اینکه آیا Quora با OpenAI برای Poe شراکت دارد یا یک شکل دیگر از دسترسی زودهنگام خودداری کرد.) پو مانند یک برنامه پیام متنی است، اما برای مدل های هوش مصنوعی – کاربران می توانند با مدل ها به طور جداگانه چت کنید. در رابط چت، پو طیفی از پیشنهادات مختلف را برای موضوعات مکالمه و موارد استفاده، مانند «راهنمای نوشتن»، «آشپزی»، «حل مشکل» و «طبیعت» ارائه می‌کند.

پو در زمان عرضه تنها با تعداد انگشت شماری از مدل ها عرضه می شود، اما Quora قصد دارد راهی برای ارائه دهندگان مدل – به عنوان مثال شرکت ها – ارائه کند تا مدل های خود را برای گنجاندن در آینده نزدیک ارائه دهند.

ما فکر می کنیم که این یک راه سرگرم کننده برای افراد برای تعامل و کشف مدل های مختلف زبان خواهد بود. پو طراحی شده است تا با استفاده از مکالمه طبیعی، بهترین راه برای دریافت پاسخ فوری به هر سوالی باشد. حجم باورنکردنی تحقیق و توسعه برای ارتقای قابلیت‌های این مدل‌ها انجام می‌شود، اما برای اینکه تمام این ارزش‌ها را برای مردم سراسر جهان به ارمغان بیاورند، نیاز به رابط‌های خوبی وجود دارد که استفاده از آنها آسان باشد. ما امیدواریم که بتوانیم این رابط را فراهم کنیم تا همانطور که همه این پیشرفت ها در سال های آینده اتفاق می افتد، همه در سراسر جهان بتوانند تا حد امکان در مزایای آن سهیم باشند.

کاملاً ثابت شده است که هوش مصنوعی تولید کننده متن از جمله ChatGPT می‌تواند محتوای مغرضانه، نژادپرستانه و در غیر این صورت سمی تولید کند – نه به ذکر کدهای مخرب. Quora خودش برای مبارزه با این گامی برنمی‌دارد، در عوض به ارائه‌دهندگان مدل‌های Poe برای تعدیل و فیلتر کردن محتوا متکی است.

سخنگو گفت: «ارائه دهندگان مدل تلاش زیادی برای جلوگیری از ایجاد پاسخ های ناامن توسط ربات ها انجام داده اند.

سخنگوی کاملاً واضح بود که پو در حال حاضر بخشی از Quora نیست – و لزوماً در آینده نیز نخواهد بود. Quora آن را به عنوان یک پروژه مجزا و مستقل می‌بیند، مانند آشپزخانه تست هوش مصنوعی گوگل، قصد دارد به مرور زمان آن را تکرار و اصلاح کند.

وقتی از او در مورد انگیزه های تجاری پشت پو پرسیده شد، سخنگو با ناراحتی گفت که این روزهای اولیه است. اما تصور اینکه Quora که بیشتر پول خود را از طریق دیوارهای پرداخت و تبلیغات به دست می‌آورد، چگونه می‌تواند ویژگی‌های ممتاز را در صورت رشد Poe ایجاد کند، دشوار نیست.

با این حال، در حال حاضر، Quora می‌گوید که بر روی مقیاس‌پذیری، دریافت بازخورد از آزمایش‌کنندگان بتا و رسیدگی به مشکلاتی که پیش می‌آیند تمرکز دارد.

سخنگو گفت: “کل حوزه اکنون با سرعت زیادی در حال حرکت است و ما بیشتر علاقه مندیم که بفهمیم چه مشکلاتی را می توانیم برای افراد با پو حل کنیم.”

Quora راه اندازی Poe را راه اندازی کرد، راهی برای صحبت با چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT توسط Kyle Wiggers که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=9274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.