افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

افراد جدا شده از کووید کووید طولانی آن را بدتر می کند

  • کد خبر : 9243
افراد جدا شده از کووید  کووید طولانی آن را بدتر می کند

21 دسامبر 2022 – یک سال پیش در دسامبر، ویتنی تیشینسکی، متخصص نقشه برداری، 35 ساله، 5 روز در هفته با یک مربی شخصی در نزدیکی خانه خود در آلبرتا، کانادا، تمرین می کرد، دوهای 5k دنباله دار، بلند کردن وزنه های سنگین و احساس می کرد. خوب سپس در ژانویه به COVID-19 مبتلا شد. […]


21 دسامبر 2022 – یک سال پیش در دسامبر، ویتنی تیشینسکی، متخصص نقشه برداری، 35 ساله، 5 روز در هفته با یک مربی شخصی در نزدیکی خانه خود در آلبرتا، کانادا، تمرین می کرد، دوهای 5k دنباله دار، بلند کردن وزنه های سنگین و احساس می کرد. خوب سپس در ژانویه به COVID-19 مبتلا شد. علائم هرگز از بین نرفت.

امروزه، تیشینسکی برای بازیابی نامه‌هایش به واکر نیاز دارد، سفری که او نمی‌تواند بدون ترس از غش انجام دهد. از آنجایی که هنگام رانندگی سرگیجه می گیرد، به ندرت در ماشینش جایی می رود. رفتن به گردش سگ با دوست یعنی نشستن در ماشین و تماشای دوست و سگ ها در یک زمین باز. و از آنجایی که در تابستان در Costco غش می کند، می ترسد خودش خرید کند.

از آنجا که او تنها زندگی می کند و نزدیکترین اقوام او یک ساعت و نیم با او فاصله دارند، تیشینسکی به دوستان وابسته است. اما او تمایلی به تکیه بر آنها ندارد زیرا آنها قبلاً در درک اینکه علائم طولانی مدت او چقدر ناتوان کننده هستند مشکل دارند.

او می‌گوید: «از مردم تا حد زیادی القا می‌کردند که من تنبل هستم.

شکی نیست که COVID-19 ارتباط مردم را با یکدیگر قطع می کند. اما برای کسانی مانند Tyshynski که مدت‌ها مبتلا به کووید هستند، این قطع ارتباط هرگز پایان نیافته است. فقط این نیست که علائمی از جمله خستگی شدید و مه مغزی، اجتماعی شدن را دشوار می کند. این است که افرادی که COVID-19 داشته اند و بهبود یافته اند، اغلب در واقعی بودن این وضعیت شک دارند.

در بدترین حالت، همانطور که Tyshynski کشف کرده است، مردم آن را جدی نمی‌گیرند و کسانی را که به آن مبتلا هستند به اغراق در مشکلات سلامتی خود متهم می‌کنند. به این ترتیب، کووید طولانی مدت می تواند به اندازه بیماری اصلی منزوی باشد.

یوچای ریم، MD، روانپزشک خصوصی در شهر نیویورک که تجربه طولانی کووید و کووید را تجربه کرده است، می گوید: «انزوا در کووید طولانی مدت به اشکال مختلف ظاهر می شود و در درجه اول فقط این انزوای فیزیکی نیست. وبلاگ ها در مورد شرایط برای روانشناسی امروز. یک نوع انزوا متفاوت و در عین حال به همان اندازه چالش برانگیز، انزوای عاطفی است، جایی که شما به حمایت عاطفی بیشتری نیاز دارید، ارتباط با افراد دیگری که می توانند بدون اینکه نیازها و خواسته های خود را به شما تحمیل کنند، قدردانی کنند. برای پیدا کردن.»

یافتن آن تا حدی سخت است زیرا ریم آن را باور جمعی می‌داند که هرکسی که احساس بدی دارد باید بتواند با ورزش کردن، تحقیق یا رفتن به پزشک بهتر شود.

او می‌گوید: «جامعه فکر می‌کند که شما باید نوعی اقدام را انجام دهید و معمولاً این یک عمل فیزیکی است. و این نگرش در این بیماری به دلیل ناراحتی پس از تمرین که افراد تجربه می‌کنند بسیار مشکل‌ساز است: وقتی افراد خودشان را تحمیل می‌کنند، علائمشان بدتر می‌شود. و بنابراین اقدامی که مردم انجام می‌دهند نمی‌تواند آن اقدام سنتی باشد که ما در جامعه خود به انجام آن عادت کرده‌ایم.»

بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت اغلب نه تنها توسط دوستان، عزیزان و خانواده بزرگ، بلکه توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باطل می شوند. جردن اندرسون، متخصص اعصاب و روان، می گوید که این می تواند احساس انزوا را به ویژه برای افرادی که تنها زندگی می کنند افزایش دهد. استادیار روانپزشکی در مدرسه پزشکی در دانشگاه علوم و بهداشت اورگان در پورتلند.

اولین بیمارانی که اندرسون به عنوان بخشی از آنها دید برنامه طولانی کووید OHSU در فوریه 2020 به این ویروس مبتلا شد. از آنجایی که این برنامه به مولفه های سلامت جسمی و روانی این بیماری می پردازد، اندرسون افراد زیادی را دیده است که چالش های عاطفی شبیه چهره های تیشینسکی هستند.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم فقدان درک وجود دارد که باعث می‌شود مردم لزوماً آن را جدی نگیرند. علاوه بر این، علائم کووید طولانی مدت افزایش یافته و از بین می رود. ایستا نیستند بنابراین مردم ممکن است یک روز احساس بسیار خوبی داشته باشند و روز بعد احساس وحشتناکی داشته باشند. مقداری قابل پیش بینی در آن وجود دارد، اما کاملاً قابل پیش بینی نیست. درک آن برای مردم می تواند دشوار باشد.»

هم اندرسون و هم ریم تاکید می کنند که بیماران مبتلا به کووید طولانی باید انرژی خود را بدون توجه به آنچه که از سوی کسانی که بیماری را درک نمی کنند به آنها گفته می شود اولویت بندی کنند. اندرسون پیشنهاد می‌کند با همسران بیمارانش صحبت کند تا آنها را در مورد واقعیت‌های این بیماری آگاه کند، زیرا او می‌گوید: «هر نوع عدم آگاهی یا درک در یکی از اعضای خانواده یا حمایت نزدیک می‌تواند به طور بالقوه فردی را که با کووید طولانی دست و پنجه نرم می‌کند منزوی کند.»

ریم می‌گوید بسته به اینکه یک دوست یا خویشاوند چقدر ذهن باز و با انگیزه است، ممکن است با زمان و تحصیلات همدلی بیشتری داشته باشند. اما برای دیگران، مواجهه با یک بیماری مزمن گیج کننده و ناآشنا می تواند طاقت فرسا باشد و باعث اضطراب شود.

ناامیدی برای آن‌ها خیلی زیاد است که نمی‌توانند با آن بنشینند، بنابراین در عوض چیزهایی مانند “فقط به آن فشار بیاورید” یا “فقط X، Y و Z را انجام دهید” می‌گویند، زیرا از نظر روان‌شناختی تحمل آن بار برای آنها بسیار زیاد است. او می گوید.

خبر خوب این است که تعداد زیادی گروه پشتیبانی مبتنی بر وب برای افراد مبتلا به کووید طولانی مدت وجود دارد، از جمله بدنه سیاسی (که Reem به آن وابسته است) سپاه بازمانده، و در فیس بوک. ریم می‌گوید: «جامعه بیماران مبتلا به این بیماری فوق‌العاده، کاملاً فوق‌العاده است. “آن افراد را می توان پیدا کرد و آنها می توانند از یکدیگر حمایت کنند.”

برخی از کلینیک‌های طولانی مدت کووید، مانند پزشکان فردی مانند Reem، گروه‌هایی را اداره می‌کنند، اگرچه پیوستن به آن‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد. به عنوان مثال، Re’em فقط برای ساکنان ایالت نیویورک است.

کلید پیدا کردن یک گروه صبور بودن است، زیرا یافتن گروه مناسب زمان و انرژی می خواهد.

اندرسون می‌گوید: «گروه‌های حمایتی وجود دارند، اما آن‌طور که من می‌خواهم رایج نیستند.

OHSU یک گروه پشتیبانی آموزشی داشت که توسط یک مددکار اجتماعی وابسته به مرکز طولانی COVID اداره می شد، اما زمانی که مددکار اجتماعی برنامه را ترک کرد، برنامه به حالت تعلیق درآمد.

یک گروه روان درمانی خارج از بخش روانپزشکی وجود دارد، اما بیماران منحصراً از کلینیک اندرسون جذب می شوند و دسترسی محدود است.

اندرسون می‌گوید: «سرویس‌ها وجود دارند، اما من فکر می‌کنم که معمولاً پراکنده هستند و از نظر جغرافیایی کاملاً وابسته هستند. من فکر می‌کنم احتمالاً بتوانید چیزی شبیه به این را در یک شهر یا منطقه‌ای که دارای یک مؤسسه دانشگاهی یا مکانی با منابع زیاد است پیدا کنید تا در یک جامعه روستایی.»

تیشینسکی تصمیم گرفت به گروهی ملحق نشود زیرا می ترسید افسردگی و اضطرابی را که او حتی قبل از ابتلای طولانی مدت به کووید داشت افزایش دهد. هنگامی که او و خانواده‌اش در زمانی که پدرش بیمار بود به یک گروه حمایت از سرطان ملحق شدند، این کار را بیشتر افسرده‌کننده دید تا مفید. جایی که او حمایت پیدا کرده است از بنیانگذار انجمن نجات حیوانات است که در آنجا داوطلب می شود، زنی که بیش از 2 سال است که به مدت طولانی مبتلا به کووید بوده و منبع آرامش و مشاوره بوده است.

این یکی از یادآورهای نادری است که تیشیسنکی دارد که حتی اگر ممکن است تنها زندگی کند، کاملاً تنها نیست. او می‌گوید: «افراد دیگر نیز در حال گذر از این وضعیت هستند. “به خاطر سپردن آن کمک می کند.”

نمایش منابع

منابع:

ویتنی تیشینسکی، پارک شروود، آلبرتا، کانادا.

یوچای ریم، دکتر، روانپزشک خصوصی، شهر نیویورک.

جردن اندرسون، DO، استادیار روانپزشکی، استادیار نورولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه بهداشت و علوم اورگان، پورتلند.

دانشگاه علوم و بهداشت اورگان: «مبارزه‌های سلامت روان بر افرادی که از کووید طولانی رنج می‌برند، تلفات می‌زند».

دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو: «کووید طولانی چیست؟ علائم و مدیریت فیزیکی و روانی.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=9243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.