افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

اسنپدراگون XR نسل 2 و اسنپدراگون AR1 نسل 1 معرفی شدند

  • کد خبر : 90274
اسنپدراگون XR نسل 2 و اسنپدراگون AR1 نسل 1 معرفی شدند

کوالکام امروز به صورت رسمی نسل بعدی پلتفرم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را با نام‌های اسنپدراگون XR نسل 2 (Snapdragon XR Gen 2) و اسنپدراگون AR1 نسل 1 (Snapdragon AR1 Gen 1) معرفی کرد. این دو پلتفرم امکان استفاده از واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی را در دستگاه‌های کوچک و سبک […]


کوالکام امروز به صورت رسمی نسل بعدی پلتفرم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را با نام‌های اسنپدراگون XR نسل 2 (Snapdragon XR Gen 2) و اسنپدراگون AR1 نسل 1 (Snapdragon AR1 Gen 1) معرفی کرد. این دو پلتفرم امکان استفاده از واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی را در دستگاه‌های کوچک و سبک وزنی که به باتری خارجی نیاز ندارند، مهیا می‌کنند. عرضه این دو پلتفرم جدید به تولید کنندگان فرصت می‌دهد تا برای تصاحب سهم از بازار محصولات AR/VR قابل حملی که به خصوص پس از عرضه اپل ویژن پرو، محبوبیت آن‌ها افزایش یافته، تلاش کنند.

در بین این دو، اسنپدراگون XR نسل 2 تراشه جالب‌تری به نظر می‌رسد، چرا که از دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی با عملکرد 2.5 برابر بهتر گرافیکی در مقایسه با نسل قبلی خود، عملکرد 8 برابر بهتر در زمینه هوش مصنوعی، پشتیبانی از حداکثر 10 دوربین و سنسور، نمایشگر 2x یا 3K و جدیدترین پردازشگر سیگنال تصویر موسوم به Spectra، پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون XR نسل 2

از سوی دیگر، پلتفرم اسنپدراگون AR1 نسل 1، عینک‌های هوشمند سبک وزن با قابلیت واقعیت ترکیبی را هدف قرار داده است. علاوه بر این، ضبط و پخش مستقیم از طریق عینک، انجام جستجوهای بصری و ترجمه همزمان را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

اسنپدراگون AR1 نسل 1

هر دو تراشه پردازشی جدید کوالکام با همکاری متا توسعه یافته‌اند و اوایل سال آینده میلادی با دستگاه‌های متا عرضه خواهند شد. به عنوان مثال، متا کوئست 3 از پلتفرم اسنپدراگون XR نسل 2 نیرو خواهد گرفت، در حالی که عینک هوشمند ری-بن متا (Ray-Ban Meta) از پلتفرم اسنپدراگون AR1 نسل 1 استفاده خواهد کرد. سایر تولید کنندگان نیز از سال 2024 این شانس را خواهند داشت که دستگاه‌های خود را با استفاده از تراشه‌های جدید کوالکام توسعه دهند.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=90274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.