افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

کاهش انتظارات تورمی با دسترسی بانک مرکزی منابع ارزی آزاد شده

  • کد خبر : 89789
کاهش انتظارات تورمی با دسترسی بانک مرکزی منابع ارزی آزاد شده

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علیرضا عباسی؛ تحلیلگر بازار ارز با اشاره به این که ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به حساب‌های ایرانی در قطر واریز شده است گفت: آزادسازی این منابع تاثیر روانی بر بازار ارز خواهد داشت و انتظارات تورمی در رابطه با نرخ ارز […]

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علیرضا عباسی؛ تحلیلگر بازار ارز با اشاره به این که ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به حساب‌های ایرانی در قطر واریز شده است گفت: آزادسازی این منابع تاثیر روانی بر بازار ارز خواهد داشت و انتظارات تورمی در رابطه با نرخ ارز را کاهش خواهد داد.

عباسی ابراز داشت: همچنین با آزاد سازی این منابع برخی از نیازهای ضروری برای تامین ارز مورد نیاز دارو، تجهیزات پزشکی، کالاهای اساسی و … تامین می‌شود. در ادامه این موضوع موجب خواهد شد تا فشار تامین ارز اقلام ضروری کشور به بازار صادراتی وارد نشود و از این رو کاهش التهابات ارزی را در پی دارد.

این تحلیل گر بازار ارز عنوان کرد: طبیعتا هر نوع منبع پولی که ناشی از افزایش ذخایر ارزی باشد، مانند افزایش فروش نفت، تقویت صادرات غیر نفتی و یا آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران، باعث مدیریت نرخ ارز در کانال فعلی و یا حتی کاهش آن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با آزادسازی منابع ارزی ایران دست بانک مرکزی برای مدیریت بهتر منابع بازار بازتر خواهد شد، گفت: هر عاملی که موجب شود درآمدهای ارزی کشور افزایش یابد، طبیعتا موجب افزایش قدرت تاثیر گذاری بانک مرکزی بر مدیریت نرخ ارز خواهد شد و در بلند مدت بازار ارز را به ثبات می‌رساند. همچنین نوسانات ارزی کنترل خواهد شد و از شوک‌های بزرگ ارزی نیز جلوگیری خواهد کرد.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه با کاهش انتظارات تورمی در بازار ارز، سایر بازارها نیز با کاهش انتظارات مواجه می‌شوند، گفت: نرخ ارز به عنوان یک شاخص کلیدی در اقتصاد کلان ایران مطرح است که هر نوع نوسان در نرخ ارز باعث تاثیر بر سایر بازارها می‌شود و از این بابت مدیریت نرخ ارز در یک دوره بلند مدت می‌تواند یک ثبات بخشی به بازارهای پولی و مالی بدهد و چشم اندازهای بازار سرمایه و بازار مسکن را مثبت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=89789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.