افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

کشیده شدن اختلاف خاندوزی و بذرپاش به رئیس جمهوری؟| موسسان بورس کالا مخالف کاهش قیمت سیمان و فولاد!

  • کد خبر : 89504
کشیده شدن اختلاف خاندوزی و بذرپاش به رئیس جمهوری؟| موسسان بورس کالا مخالف کاهش قیمت سیمان و فولاد!

اکبر محمودی؛ بازار: مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید و افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «بازار» که پرسید آیا اختلاف خود با خاندوزی وزیر اقتصاد بر سر عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا را پیش رییس جمهور خواهید برد تا مرتفع […]

اکبر محمودی؛ بازار: مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید و افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «بازار» که پرسید آیا اختلاف خود با خاندوزی وزیر اقتصاد بر سر عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا را پیش رییس جمهور خواهید برد تا مرتفع شود؟ گفت: ابتدا باید بگویم که هیچ اختلافی نداریم. طبیعتا وزارت اقتصاد مخالف بورس کالا نباید باشد چرا که بورس کالا برای وزارت اقتصاد است و طبیعتا اگر وزیر امور اقتصادی و دارایی موافقت می کرد شاید تعجب می کردم.

وی افزود: ما از وزارت اقتصاد توقع داریم در دو بخش که در عملیات مسکن اثر دارد. ابتدا کمک کردن و پیگیری نظام بانکی وظایف قانونی را در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن انجام دهد. چرا که وزارت اقتصاد رییس مجمع تمام بانک ها است. پس وقتی که تمام احکام مدیریت و هیات مدیره بانک ها در وزارت اقتصاد صادر می شود توقع ما از وزارت اقتصاد در عملیات بزرگ مسکن این است که بانک ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند. ما هیچ چیزی به غیر از قانون از بانک ها نخواسته ایم.

وی ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن وظیفه تمام بانک ها و دستگاهها را مشخص کرده است و ما فقط وظیفه قانونی که بانک ها بر عهده آنها است از آنها خواسته ایم. وظیفه دوم کمک کردن وزارت اقتصاد به کاهش قیمت مصالح ساختمانی مورد نیاز است. بخش اعظم این دو وظیفه بر عهده وزارت اقتصاد است. و باید کمک کند و حتما هم این موضوع جزو توقعات ما از وزیر اقتصاد است.

بذرپاش گفت: یکی از بخش های اصلی در مصالح ساختمانی، سیمان و فولاد است که تمام تلاش ما این است که قیمت آن کاهش یاید. اما حالا درصدهای مختلفی ارائه می شود که مرتب عنوان می شود. گزارش هایی استخراج شد که چه میزان فولاد و سیمان مصرف می شود. در حوزه ای که فولاد و سیمان تامین کند مذاکراتی با وزارت صمت انجام دادیم. وزارت صمت هم مسئول این پروژه شد که سیمان و فولاد را بتوانیم با قیمت مناسب در اختیار پروژه نهضت ملی مسکن قرار دهیم که اثر مثبتی در قیمت داشته باشد.

حالا اینکه سهامداران بورس کالا چه کسانی هستند و چگونه تشکیل شد در آینده در خصوص آن صحبت خواهم کرد. اما کسانی که سهامداران بورس کالا هستند و بورس کالا را تشکیل دادند و خود آنها نیز کالا را در آن عرضه می کنند طبیعتا در حالت طبیعی میل به کاهش قیمت در بورس کالا وجود ندارد

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی از آسیب شناسی هایی که انجام شد فولاد به طور خاص و سپس سیمان عرضه در بورس کالا قیمت آنرا افزایش می داد حالا اینکه سهامداران بورس کالا چه کسانی هستند و چگونه تشکیل شد در آینده در خصوص آن صحبت خواهم کرد. اما کسانی که سهامداران بورس کالا هستند و بورس کالا را تشکیل دادند و خود آنها نیز کالا را در آن عرضه می کنند طبیعتا در حالت طبیعی میل به کاهش قیمت در بورس کالا وجود ندارد. و ما نمی توانیم سرنوشت مردم را به آن گره بزنیم.

ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=89504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.