افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

بررسی جامع و قیمت پر فروش ترین پمپ های باد موجود در بازار – پمپ باد چی بخرم خوبه | اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 88860
بررسی جامع و قیمت پر فروش ترین پمپ های باد موجود در بازار – پمپ باد چی بخرم خوبه | اسمارتک نیوز

کمپرسور هوا که با نام کمپرسور باد و یا موتور باد نیز معروف می باشد ؛ مخزنی از جریان فشرده هوا می باشد که وظیفه نگهداری و متراکم نمودن سیالاتی همچون گازها و بخارات و در صورت نیاز ، تخلیه کردن این سیالات و گازها را بر عهده دارد.انواع کمپرسور هواکمپرسور فندکی : موتور باد […]

کمپرسور هوا که با نام کمپرسور باد و یا موتور باد نیز معروف می باشد ؛ مخزنی از جریان فشرده هوا می باشد که وظیفه نگهداری و متراکم نمودن سیالاتی همچون گازها و بخارات و در صورت نیاز ، تخلیه کردن این سیالات و گازها را بر عهده دارد.
انواع کمپرسور هوا
کمپرسور فندکی : موتور باد فندکی با متصل شدن به درگاه فندکی خودرو ، شروع به کار می کند. پمپ هوای فندکی با استفاده کردن از موتور الکتریکی کوچک ، هوا را در داخل سیلندر فشرده می کند که از آن می توان به آسانی برای چرخ ماشین ، دوچرخه و لوازم مورد استفاده در سفر همچون قایق ها و تشک های بادی استفاده کرد.
کمپرسور پرتابل : این مدل از دستگاه باد به موجب توانایی حمل و جابه جایی ، به آسانی قادر است تا در شرایط گوناگون ، مورد استفاده قرار بگیرد و همین موضوع موجب شده است تا با استقبال خوبی همراه شود.
این مدل از کمپرسورها عموما به منظور خنک کردن ، تمیز کردن و خشک کردن هوای خروجی استفاده می شوند.
کمپرسور برقی: این کمپرسورها ، با توجه به وزن کمتر در مقایسه با نمونه بادی موتور هوا ، به انرژی کمتری برای استفاده احتیاج دارند.
این قابلیت موجب شده تا افراد بیشتری بتوانند از این ابزار بهره ببرند ؛ لذا مورد توجه عموم قرار گرفته است. از اصلی ترین دلایل انتخاب کمپرسور برقی ، بی صدا بودن آن می باشد.
کمپرسورصنعتی : این نوع که در ابعاد بزرگ ساخته می شود ؛ با هدف آسانی جابجایی ، از چرخ و دستگیره استفاده می کند.
کمپرسورهای صنعتی دو پیستون دارند که پیستون نخست ، وظیفه فشرده سازی هوا را بر عهده دارد و باد را به واسطه شیر کنترل ، به پیستون دوم انتقال می دهد ؛ پیستون دوم نیز با فشرده تر کردن هوای موجود ، آن را به مخزن هدایت می نماید.
امروز می خواهیم به بررسی پر فروش ترین کمپرسورهای موجود در بازار پردازیم تا با تحقیق و مقایسه قیمت ها با سایر محصولات مرتبط ، بتوانید بهترین انتخاب و خرید را انجام دهید.

1 کمپرسور باد فندکی ایکس وان مدل BOHO

. . .

2 کمپرسور هوای گالان مدل 6222

6044c5e29bf23 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

محصولی که مشاهده می کنید کمپرسور هوای گالان مدل 6222 است با ابعادی بسیار مناسب و قابل حمل که برای استفاده در خودرو مناسب است. به کمک این کمپرسور می توان در هر کجا که مشاهده کردید باد لاستیک خودروی تان کم شده تنها با استفاده از انرژی الکتریکی خودرو خود، لاستیک را باد کرد. این کمپرسور با توجه به اندازه ی کوچکی که دارد و وزن کم به راحتی در گوشه ای از صندوق عقب خودروی شما جای می گیرد و این امکان را به شما می دهد تا در مواقع استفاده به راحتی و بدون هیچ سختی بتوان از آن استفاده کرد. ولتاژ ورودی این محصول 12 ولت است و از این لحاظ کاملاً متناسب با برق خروجی باتری خودرو طراحی شده است. این کمپرسور از دو سیلندر بهره می برد و هوای خروجی آن 150 پی اس آی است و از این نظر از قدرتی معقول و مناسب برای کارهایی نظیر بادکردن لاستیک خودرو، توپ، قایق های بادی و … بهره می برد. برای استفاده از این کمپرسور یک کابل اتصال به باتری که در دو سر آن دارای گیره است همراه محصول عرضه می شود و با استفاده از دو شلنگ قابل اتصال به هم به طول های 30 و 80 سانتی متری می توان از آن استفاده کرد. همچنین همراه این محصول سه سری نازل به همراه کیف حمل کمپرسور ارائه می شود. روی این کمپرسور یک گیج نمایش فشار آنالوگ قرار دارد که قابلیت نمایش فشار تا 160 پی اس آی را دارد.

. . .

3 کمپرسور باد ادون مدل ED550-25L

6044c5e2c8095 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

. . .

4 کمپرسور باد فندکی دوو مدل DW55-P Plus

6044c5e347013 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

کمپرسور فندکی DW55 یکی از محصولات تولیدی شرکت دوو است. این کمپرسور دارای یک خروجی هوا بوده و از آن می توان برای باد کردن تایر خودرو استفاده کرد. این محصول با برق 12 ولت خودرو کار می کند و برای این کار به بخش فندکی خودرو متصل می شود. شلنگ متصل به این کمپرسور طولی برابر 12 سانتی متر( در حالت جمع شده ) دارد که برای باد کردن چهار لاستیک خودرو کمی کوتاه به نظر می رسد. برای جبران طول کوتاه شلنگ، از کابل برقی بلند استفاده شده است. با وجود این کابل 2 متری می توانید دستگاه را به هر چهار چرخ خودرو نزدیک کرده و تایر آن را باد کنید. حداکثر فشار باد خروجی این دستگاه 110 پی اس آی بوده و می تواند در مدت زمان یک دقیقه 50 لیتر هوای فشرده تولید کند. به دلیل وجود 3 نازل مختلف روی این کمپرسور می توان بسیاری از تایرها و تجهیزات بادی را باد کرد.

. . .

5 کمپرسور باد فندکی شیلدر مدل SH_5501T

6044c5e36c364 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

کمپرسور فندکی فوق یکی از محصولات تولیدی شرکت شیلدر بوده که تحت عنوان مدل sh_5501T به بازار عرضه می شود. این کمپرسور دارای یک خروجی هوا بوده و از آن می توان برای باد کردن تایر خودرو استفاده کرد. این محصول با برق 12 ولت خودرو کار می کند و برای این کار به بخش فندکی خودرو متصل می شود. شلنگ متصل به این کمپرسور طولی برابر 45 سانتی متر دارد که برای باد کردن چهار لاستیک خودرو کمی کوتاه به نظر می رسد. برای جبران طول کوتاه شلنگ، از کابل برقی بلند استفاده شده است. با وجود این کابل 3 متری می توانید دستگاه را به هر چهار چرخ خودرو نزدیک کرده و تایر آن را باد کنید. حداکثر فشار باد خروجی این دستگاه 147 پی اس آی بوده و می تواند در مدت زمان یک دقیقه 25 لیتر هوای فشرده تولید کند. به دلیل وجود 3 نازل مختلف روی این کمپرسور می توان بسیاری از تایرها و تجهیزات بادی را باد کرد.

. . .

6 کمپرسور باد حرفه ای فندکی مدل Air Pump Big Tires

6044c5e3d9b91 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

. . .

7 کمپرسور هوا رونیکس مدل RC-1010

6044c5e4077eb بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

بهرهگیری از تجهیزاتی مانند پمپ و کمپرسور که موجب حرکت سیالات میشوند کمک شایانی به بشر کرده است. این تجهیزات، نیروی مورد نیاز برای مکش یا رانش سیال را ایجاد میکنند و موجب حرکت آن با سرعت و فشاری مشخص میشوند. بیشترین میزان استفاده از کمپرسورهای هوا در صنعت است اما این تجهیزات با قدرتهای کمتر نیز به منظور انجام کارهای نیمه صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. محصولی که در تصویر مشاهده میکنید کمپرسور مدل RC-1010 است که توسط شرکت رونیکس (Ronix) تولید میشود و توانی برابر 746 وات دارد و برای مصارف صنعتی و غیر صنعتی مناسب است. منبع تغدیهی این کمپرسور برق 220 ولت شهری بوده و قادر است جریانی با حداکثر فشار 116 پی اس آی ایجاد کند. این کمپرسور ظرفیتی برابر 10 لیتر دارد و دبی آن 200 لیتر بر دقیقه است. این محصول دارای فشارسنج بوده و میزان فشار را به خوبی نمایش میدهد. یکی از نقاط قوت کمپرسور در قسمت خروجی آن است و از دو نازل خروجی بهره میگیرد. در این صورت میتوانید دو جریان خروجی هوایی داشته و با کمک شیری که در بالای آن قرار دارد دبی خروجی را کنترل کنید. در صورتی که فشار هوای داخل مخزن بیش از حد شود، سوپاپ اطمینانی وجود دارد که با خروج هوا میزان فشار را سریعا کاهش میدهد. این محصول دارای کلید استارتی با تکنولوژی LEFCO بوده و به صورت چرخشی عمل میکند. به همراه این کمپرسور یک روغن روانکاری نیز عرضه میشود.

. . .

8 کمپرسور باد اکتیو تولز مدل AC1501D

6044c5e42eecf بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

. . .

9 کمپرسور هوا مدل 2CYL

6044c5e55bbdf بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

. . .

10 کمپرسور باد فندکی رونیکس مدل RH-4260

6044c5e5da11a بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

محصول ناموجود می باشد.

از کاربردهای کمپرسور هوا در خودرو می توان به تمیزکاری و گردگیری محیط درون خودرو اشاره کرد. کمپرسور باد فندکی Ronix رونیکس با مدل (RH-4260) در بازار موجود است. وزن این کمپرسور 1500 گرم بوده و برای استفاده در انواع خودرو مناسب است. دبی دمنده این دستگاه 400 لیتر بر دقیقه است و ولتاژ ورودی آن 12 ولت از طریق فندکی خودرو است. این محصول قادر به تولید فشار 160 PSI را از دو خروجی هوا دارد. دبی هوای این محصول 16 لیتر بر دقیقه و مجهز به فشارسنج، دستگیره، شلنگ 80 سانتی متری و خرطومی 48 سانتی متری است. کمپرسور باد رونیکس قابلیت نمایش فشار هوا به واحدهای بار، پی اس آی و کیلو پاسکال را دارد؛ همچنین این دستگاه دارای نمایشگر دیجیتال، قابلیت تنظیم فشار باد خروجی از دستگاه و 3 عدد لامپ LED جهت استفاده از دستگاه به عنوان چراغ قوه است. کابل فندکی این کمپرسور 3 مترو دارای پایه ای با قابلیت جذب لرزش است.

. . .

11 کمپرسور هوا سامکو مدل YP-LAS02

6044c5e681aa4 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

. . .

12 کمپرسور باد سونتی می مدل TP03

6044c5e7d69bd بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

باد کردن مداوم به مدت 30 دقیقه می تواند 5 لاستیک خالی را پر کند تا بدین صورت نیاز روزانه وسایل نقلیه را برآورده سازد. ز این دستگاه می توان برای پر کردن انواع لاستیک اتومبیل ، دوچرخه ، تعادل دوچرخه یا حتی توپ بسکتبال و اسباب بازی استفاده کرد.

. . .

13 کمپرسور باد مدل M-2016

6044c5e804a9f بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

کمپرسور باد فندکی برای خودروهای سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول طراحی مناسبی دارد و نگهداری از آن در خودرو فضای زیادی اشغال نمی‌کند. انرژی این دستگاه از برق 12ولت فندکی خودرو تامین می‌شود و برای اینکه کاربر بتواند نازل کمپرسور را به هر چهار لاستیک خودرو برساند، می‌تواند از کابل برق 2.8متری آن استفاده کند. طول بلند این کابل کوتاه‌بودن طول شلنگ آن را جبران کرده است. حداکثر فشار تولیدی این دستگاه 260 پی اس آی است که برای بادکردن تایر یک خودروی سواری کافی است. از این محصول می‌توان علاوه‌بر بادکردن تایر خودرو برای بادکردن توپ، قایق بادی و حتی لاستیک دوچرخه یا موتور استفاده کرد؛ البته باید این موضوع را مدنظر قرار داد که فرد باید از نازلی مناسب برای موارد فوق استفاده کند. به همراه این محصول، سه سری نازل نیز عرضه میگردد.

. . .

14 کمپرسور باد سایلنت کنزاکس مدل KACS-150

6044c5e82a089 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

کمپرسورهای باد سایلنت در امور پزشکی کاربرد فروانی دارند ، از کمپرسورهای هوای بی صدا در درمانگاه ها ، بیمارستان ها و مطب های دندانپزشکی بیشتر استفاده مینمایند . این دستگاه ها به جهت بی صدا بودن سبب آرامش و سکوت فضاهای درمانی برای آسایش بیماران و کادر پزشکی استفاده می گردند .

. . .

15 کمپرسور باد فندکی گالان مدل 6220

6044c5e9768a0 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

کمپرسور هوای گالان مدل 6220 با ابعادی بسیار مناسب و قابل حمل که برای استفاده در خودرو مناسب است. به کمک این کمپرسور می توان در هر کجا که مشاهده کردید باد لاستیک خودروی تان کم شده تنها با استفاده از انرژی الکتریکی خودرو خود، لاستیک را باد کرد. این کمپرسور با توجه به اندازه ی کوچکی که دارد و وزن کم به راحتی در گوشه ای از صندوق عقب خودروی شما جای می گیرد و این امکان را به شما می دهد تا در مواقع استفاده به راحتی و بدون هیچ سختی بتوان از آن استفاده کرد. ولتاژ ورودی این محصول 12 ولت است و از این لحاظ کاملاً متناسب با برق خروجی باتری خودرو طراحی شده است. این کمپرسور از دو سیلندر بهره می برد و هوای خروجی آن 150 پی اس آی است و از این نظر از قدرتی معقول و مناسب برای کارهایی نظیر بادکردن لاستیک خودرو، توپ، قایق های بادی و … بهره می برد. از این دستگاه با کمک کابل مخصوص اتصال به درگاه فندکی خودرو و شلنگ 75 سانتی متری می توان استفاده کرد. همچنین همراه این محصول سه عدد سوزن مخصوص توپ و لاستیک به همراه کاور کمپرسور ارائه می شود.

. . .

16 کمپرسور هوا رونیکس مدل RC-5010

6044c5e9c37b4 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

. . .

17 کمپرسور باد هیوسان مدل 2012

6044c5e9d9839 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

محصولی که مشاهده می‌کنید کمپرسور باد هیوسان مدل 2012 است با ابعادی بسیار مناسب و قابل حمل که برای استفاده در خودرو مناسب است. به کمک این کمپرسور می‌توان در هر کجا که مشاهده کردید باد لاستیک خودروی‌تان کم شده تنها با استفاده از انرژی الکتریکی خودرو خود، لاستیک را باد کرد. این کمپرسور با توجه به‌اندازه‌ی کوچکی که دارد و وزن کم به‌راحتی در گوشه‌ای از صندوق‌عقب خودروی شما جای می‌گیرد و این امکان را به شما می‌دهد تا در مواقع استفاده به‌راحتی و بدون هیچ سختی بتوان از آن استفاده کرد. ولتاژ ورودی این محصول 12 ولت است و از این لحاظ کاملاً متناسب با برق خروجی باتری خودرو طراحی‌شده است. این کمپرسور از دو سیلندر بهره می‌برد و هوای خروجی آن 150 پی اس آی است و از این نظر از قدرتی معقول و مناسب برای کارهایی نظیر بادکردن لاستیک خودرو، توپ، قایق‌های بادی و … بهره می‌برد.

. . .

18 کمپرسور هوای هیوندای مدل AC-5025

6044c5ea3e045 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

کمپرسور فوق را شرکت معتبر «هیوندای» (Hyundai) تولید می‌کند. این محصول در کنار برخورداری از کیفیت ساخت بالا، طراحی مناسبی دارد. شرکت هیوندای این مدل را با نام «AC-5025» عرضه می‌کند. این کمپرسور هوا مخزنی با حجم 50 لیتر دارد که برای ذخیره‌ی هوای تحت فشار مناسب است. این دستگاه قادر است هوایی با حداکثر فشار 120 پی‌اس‌آی تولید کند و با کمک دو شیر خروجی، این جریان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کاربر از طریق فشارسنجی که در مسیر شیر خروجی قرار دارد، از میزان فشار هوای خروجی آگاه می‌شود. این محصول توانی برابر 1800 وات دارد و قادر است در هر دقیقه هوایی معادل 200 لیتر تولید کند. این کمپرسور هوا وزن زیادی معادل 32 کیلوگرم دارد؛ اما با کمک چرخ‌هایی که زیر آن قرار دارند و دستگیره‌ی تعبیه‌شده روی دستگاه، جابه‌جایی آن کار سختی نخواهد بود. شرکت هیوندای از یک سوپاپ اطمینان برای این دستگاه استفاده کرده است که در صورت افزایش بیش از حد فشار، باز شده و فشار داخل مخزن را تعدیل خواهد کرد.

. . .

19 کمپرسور باد فندکی کنزاکس مدل KAC-13

6044c5ea83c3d بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

احتمال پنچرشدن یا کم شدن باد لاستیک خودرو همیشه وجود دارد. ممکن است این اتفاق در طول یک سفر و در جاده ای دورافتاده یا هنگام رفت وآمد درون شهری، در نیمه ی شب رخ دهد که در این صورت، امکان دسترسی به تعمیرگاه برای حل مشکل وجود نخواهد داشت. کمپرسور باد مدل KAC-13 ابزاری مناسب برای این شرایط و تولید شرکت کنزاکس است. مهم ترین ویژگی این کمپرسور ابعاد و وزن کم آن است. طول این دستگاه تنها 25 سانتی متر است که موجب می شود به راحتی بتوانید آن را در گوشه ای از صندوق عقب خودرو قرار دهید. همچنین وزن 1900 گرمی این دستگاه موجب حمل و استفاده ی راحت از آن می شود. این کمپرسور باد قادر است هوا را حداکثر با فشار 100 PSI در خروجی ای که متصل به شلنگ است، تولید کند. کمپرسور باد مدل KAC-13 دستگاهی جمع وجور و با کیفیت است که با قراردادنش در صندوق عقب خودرو، می توان در مواقع ضروری از آن استفاده کرد. گفتنی ا ست اگر هنگام گردش و تفریح بخواهیم از توپ، دوچرخه، بالش و تشک بادی یا قایق بادی استفاده کنیم، نیازمند تلمبه ی باد یا چیزی نظیر آن خواهیم بود که با وجود این کمپرسور داخل خودرو، این موارد و مشکلات رفع خواهد شد.

. . .

20 کمپرسور هوا دوو مدل DACC40D-OF

6044c5ead9102 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

کمپرسور هوا دستگاهی جهت انتقال قدرت توسط باد فشرده شده است. کمپرسورهای هوا عموما با توجه به سایز مخزن و بالطبع نوع موتور آن دسته بندی می‌شود. هنگام استفاده از دستگاه‌های مختلف که نیاز به باد فشرده جهت راه اندازی و کارکرد دارند، به مقدار نیاز از هوای فشرده داخل مخزن کمپرسور هوا استفاده می‌شود.کمپرسورهوای دوو در ابعاد و مشخصات متنوع به بازار عرضه شده تا هر کاربر بر اساس نیاز خود، از کمپرسورهای دوو انتخاب و استفاده نماید. «  کمپرسور هوای دوو مدل DAAC40D-OF» بدون نیاز به روغن کاری و با صدای بسیار کم به بازار عرضه می‌شود که عموما به نام کمپرسور بی صدا معروف است. این کمپرسور دو موتوره است. موتور این کمپرسور القایی است و دارای عمر بالاتری هست. این کمپرسور دارای مخزن 40 لیتری هوا و موتور دارای 2 اسمارتک نیوز بوده. به دلیل جثه متوسط این کمپرسور هوا و همچنین وجود چرخ، حمل و نقل این کمپرسور به آسانی انجام پذیر است. در تمامی کمپرسورهای دوو از فیلتر هوای فلزی ازجمله در کمپرسور هوا مدل DAAC40D-OFاستفاده شده است. در کمپرسورهوای دوو مدل DAAC40D-OFهمچنین از لوله‌های از جنس مس (نه فقط روکش مس) و نیز سوپاپ اطمینان از جنس آلیاژبرنج (نه روکش برنج) استفاده شده تا رطوبت موجود در هوا باعث خرابی یا پوسیدگی این قطعات نشود و عمر مفید دستگاه افزایش یابد. از بارزترین مشخصات کمپرسور دوو مدل DAAC40D-OFوجود پیستون با قطر بزرگ‌تر و در نتیجه کاهش مدت زمان پر شدن هوای داخل مخزن است تا در کوتاهترین زمان ممکن مخزن از هوای فشرده پر شود. این مسله باعث افزایش ایمنی دستگاه به علت مقابله با رطوبت داخل هوای فشرده داخل مخزن هست. همچنین مخزن این کمپرسور دارای پیچ تخلیه رطوبت داخل مخزن نیز است. هنگامی که فشار داخل مخزن به حداکثر می‌رسد، کلید قطع کن اتومات به طور خودکار کارکرد موتور را قطع می‌کند و نیز هنگامی که فشار داخل مخزن به حداقل می‌رسد، دستگاه به طور اتومات روشن می‌شود تا هوای فشرده داخل مخزن را پرکند. 

. . .

21 کمپرسور هوا بلک اند دکر مدل BD 55/6

6044c5ecac003 بررسی پر فروش ترین پمپ های باد

BD 55/6 ، یکی از کمپرسورهای هوایی است که شرکت بلک اند دکر (Black And Decker) به بازار معرفی کرده است. این دستگاه با داشتن مخزن 6 لیتری، هوا را با فشار 8 بار (116 PSI) در اختیار کاربر قرار می دهد. توان پمپ دستگاه را 300 وات یا 0.5 اسمارتک نیوز در نظر گرفته اند. به کمک این دستگاه می توانید انواع لاستیک دوچرخه، موتور سیکلت، خودرو یا انواع توپ های ورزشی و قایق بادی را باد کنید. برای تهیه ی کمپرسور باد باید به ابعاد و وزن آن توجه کنید. وزن کمپرسور مدل BD 55/6 حدود 6 کیلوگرم و ابعاد آن 27 30 33 سانتی متر است. شما می توانید با توجه به فرم و ابعاد این محصول، کمپرسور را به راحتی جابه جا کنید. البته کمپرسورهای باد که با برند این شرکت عرضه شده، تنوع بسیار زیادی دارند و با ابعاد، وزن و قدرت های مختلفی تولید می شوند. بلک اند دکر همواره تلاش می کند تا ضمن تولید ابزار و لوازم جانبی باکیفیت، به تمام نیاز های مشتریان خود پاسخی مناسب دهد. این موضوع باعث شده تا مشتریانی که محصولات Black And Decker را تهیه کرده اند، برای رفع نیازهای خود در زمینه ی ابزار باز هم یکی از محصولات این شرکت را خریداری کنند.

. . .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=88860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.