افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
4

سهام تسلا سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران از درام های توییتر و از دست دادن فروش چین می ترسند

  • کد خبر : 8839
سهام تسلا سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران از درام های توییتر و از دست دادن فروش چین می ترسند

سهام تسلا در روز سه شنبه 8.12 درصد سقوط کرد وال استریت کاهش یافت اهداف قیمتی در سهام سازنده خودروهای الکتریکی. تحلیلگران نگرانند که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، با تصاحب خصمانه و مدیریت خرد توییتر منحرف شود و فروش چین تحت تأثیر دولت چین قرار گیرد که اجازه انتشار COVID-19 را پس از پایان […]


سهام تسلا در روز سه شنبه 8.12 درصد سقوط کرد وال استریت کاهش یافت اهداف قیمتی در سهام سازنده خودروهای الکتریکی. تحلیلگران نگرانند که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، با تصاحب خصمانه و مدیریت خرد توییتر منحرف شود و فروش چین تحت تأثیر دولت چین قرار گیرد که اجازه انتشار COVID-19 را پس از پایان دادن به مواضع خود در قبال محدودیت های سختگیرانه می دهد.

ارزش سهام تسلا در زمان انتشار این مقاله به کمترین میزان در دو سال اخیر یعنی 138 دلار رسید.

تحلیلگران می گویند که سرمایه گذاران نگران هستند که ماسک سهام بیشتری از تسلا را برای تامین مالی توییتر بفروشد و این که شیطنت های او در پلت فرم رسانه های اجتماعی به برند سازنده خودروهای برقی آسیب می رساند. ماسک هفته گذشته حدود 3.5 میلیارد دلار سهام فروخت که یکی از بسیاری از تخلیه‌های سهام مدیرعامل در سال جاری است.

برخی از سرمایه گذاران از هیئت مدیره تسلا می خواهند که ماسک را به عنوان مدیرعامل جایگزین کند و از سهامداران در برابر سقوط سهام محافظت کند.

قیمت سهام تسلا اکنون ارزش نداشتن مدیرعامل را نشان می دهد. کار عالی تسلا BOD – زمان تکان دادن است. توییت کرد راس گربر، مدیر پورتفولیوی گربر کاوازاکی.

هنوز مشخص نیست که آیا فروش خودروهای الکتریکی تسلا تحت تأثیر احساسات مصرف کنندگان در مورد مشارکت ماسک در توییتر قرار گرفته است یا خیر – هر چه باشد، تسلاها هنوز به طور گسترده ای به عنوان خودروهای خوبی از نظر همه معیارهای محدوده باتری، عملکرد، فناوری و ایمنی در نظر گرفته می شوند. برای دیدن اعداد سه ماهه چهارم سال 2022 باید تا ژانویه صبر کنیم.

تسلا 3750 دلار تخفیف برای تحویل مدل 3 مدل Y در ماه دسامبر ارائه می دهد

گوردون جانسون، مدیرعامل و بنیانگذار GLJ Research و Tesla bear می‌گوید نگرانی‌ها در مورد فروش چین موجه است. جانسون در طی یک رویداد فضایی توییتر سه شنبه اشاره کرد که چین بزرگترین و سودآورترین بازار تسلا است.

یافتن تفکیک منطقه‌ای واحدهای تسلا که در هر سه ماه فروخته می‌شوند دشوار است، اما انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) فروش ماهانه را پیگیری می‌کند. CPCA گزارش داد تسلا 28217 خودروی الکتریکی تحویل داده است از کارخانه خود در شانگهای در ماه جولای (تعداد کم به دلیل ارتقاء خط کارخانه). 76965 در ماه اوت; و 83135 در سپتامبر، مجموعا 188317 دستگاه در چین در سه ماهه سوم فروخته شد. این مقدار کمی بیش از نیمی از کل واحدهای فروخته شده در سراسر جهان – یا 343,830 واحد – در سه ماهه سوم است.

نرخ پذیرش EV در چین بالاتر از ایالات متحده و اروپا است، بنابراین به طور طبیعی بخش بیشتری از فروش جهانی تسلا را تشکیل می دهد. سرمایه گذاران نگران کاهش این فروش در ماه های آینده هستند COVID-19 کشور را تهدید می کند پس از لغو کامل محدودیت های شدید قبلی توسط دولت چین. اگر این اتفاق بیفتد، تسلا باید بیشتر به بازارهای غربی خود تکیه کند، جایی که معضل توییتر می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

آیا برند خودروهای الکتریکی تسلا تحت تأثیر این همه درام توییتری، یعنی همه جنجال‌ها قرار گرفته است؟» گری بلک، یکی از شرکای مدیریت صندوق آینده در جلسه توییتر اسپیس سه شنبه گفت. بلک که حدود 50 میلیون دلار سهام تسلا دارد، در ماه اوت گفت که تسلا بزرگترین موقعیت این صندوق است.

«آیا باعث می‌شود مردم سفارش‌های خود را لغو کنند یا تسلاس سفارش ندهند، یا می‌دانید، فقط باعث می‌شود برند در میان افرادی که خودروهای الکتریکی می‌خرند از بین برود؟ من آن را نمی‌بینم، اما این یکی از نگرانی‌هایی است که سرمایه‌گذاران نهادی از من می‌پرسند.»

بلک گفت که معتقد است در نهایت شخصیت ماسک، به‌ویژه لفاظی‌های سیاسی او که درباره «ویروس ذهن بیدار» می‌گوید، تأثیری بر برند خواهد داشت «اگر [Musk] متوقف نمی شود.» او در ادامه گفت که به هیئت مدیره توصیه می‌کند «ایلان را کنار بکشد و بگوید، ببین، ممکن است این دیدگاه‌های سیاسی را داشته باشی، اما با بیان آن‌ها به برند تسلا کمک نمی‌کنی».

بلک گفت: «نمی‌دانم او از توهین به مشتریانش در سمت چپ چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

ماسک اخیراً در یک نظرسنجی توییتری از او پرسید که آیا باید از سمت مدیرعاملی پلتفرم رسانه های اجتماعی کناره گیری کند و گفت که از نتایج این نظرسنجی تبعیت خواهد کرد. رای دهندگان به خروج او رای مثبت دادند و ماسک را بر آن داشت که بگوید معتقد است ربات ها در نظرسنجی تقلب کرده اند. وجود داشته است گزارش می دهد که ماسک به دنبال یک مدیرعامل جدید است، اما او هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

بلک گفت که عدم اطمینان در مورد اینکه آیا ماسک به قول خود عمل خواهد کرد یا خیر، یکی از دلایلی است که سرمایه گذاران سهام تسلا را می فروشند.

مانند بسیاری از سرمایه گذاران دیگر، بلک همچنین از ماسک و تسلا خواست تا مقداری از سهام را بازخرید کنند و گفت که راه بهتری برای نشان دادن این که او معتقد است سهام خیلی ارزان است وجود ندارد.

جانسون گفت این سهام که قیمت آن بالاتر از مجموع جنرال موتورز، فورد و استلانتیس است، عمدتاً به دلیل پیشرفت هایی که ماسک وعده داده اما هنوز تحویل نداده است، بیش از حد ارزش گذاری شده است.

من معتقدم دلیل اینکه تسلا تا این حد بالا رفت این است که ماسک گفته است که اتومبیل هایی خواهد داشت که می توانند با دوربین های نوری رانندگی کنند. او این کار را نکرده است.» او گفت که او یک [battery technology] که یک ماشین 25000 دلاری تحویل می دهد. او این کار را نکرده است. او گفت که یک مبتکر سیلیکون است. او نیست. او گفت که در رباتیک دوپا رهبر جهان است. او نیست. من معتقدم که این وعده‌ها همراه با تسهیل کمی باعث افزایش سهام شد، نه اجرای تسلا.»

اکنون که قیمت سهام در حال کاهش است، جانسون اشاره کرد که ممکن است سرمایه‌گذاران فقط از شرایط فعلی توییتر و چین نگران نباشند، بلکه آنها متوجه شده‌اند که تسلا یک خودروساز مانند سایر خودروسازان در پایان روز است. سهام باید منعکس کننده آن باشد.

قرارداد دستمزد 56 میلیارد دلاری ماسک با تسلا در بحبوحه اصلاحات اساسی توییتر مورد آزمایش قرار می گیرد

سقوط سهام تسلا به دلیل ترس سرمایه‌گذاران از درام‌های توییتر، از دست دادن فروش چین توسط ربکا بلان که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد.





منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.