افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تمهیدات لازم برای آسیب‌های احتمالی «ترسالی» در اردبیل اتخاذ شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 88164
تمهیدات لازم برای آسیب‌های احتمالی «ترسالی» در اردبیل اتخاذ شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن هشدار به دستگاه‌های متولی اجرایی در خصوص حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های فراتر از نرمال اظهار کرد: مسئولان اجرایی استان اردبیل تمهیدات لازم را برای آسیب‌های احتمالی ترسالی اتخاذ کنند. وی با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی و اقلیمی از سوی مراکز تحقیقات آب و هوایی گفت: […]

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن هشدار به دستگاه‌های متولی اجرایی در خصوص حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های فراتر از نرمال اظهار کرد: مسئولان اجرایی استان اردبیل تمهیدات لازم را برای آسیب‌های احتمالی ترسالی اتخاذ کنند.

وی با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی و اقلیمی از سوی مراکز تحقیقات آب و هوایی گفت: بر اساس مدل‌های هواشناسی جهانی وقوع ترسالی و بارش‌های فراتر از حد نرمال در منطقه غرب آسیا به ویژه ایران پیش بینی شده است که در این راستا، معاون حقوق عامه دادستانی مأمور پیگیری عملکرد دستگاه‌های مرتبط با مخاطرات و آسیب‌های احتمالی پدیده ترسالی و بارش‌های فراتر از نرمال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل بیان کرد: در ماه‌های پیش رو احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی و ورود خسارات سنگین به حوزه‌های زیرساختی و شهروندان وجود دارد که نمونه بارز آن در شهرستان‌های شمالی استان و شهرستان آستارا در استان همجوار به وقوع پیوست.

آفاقی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از هرگونه مخاطرات و معضلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی احتمالی ناشی از این امر، ادامه داد: مقرر شده است با تشکیل کارگروهی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با عضویت سازمان‌های متولی مرتبط، موضوع به دقت بررسی و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ریشه یابی عدم اجرایی شدن یا تأخیر در اجرای پروژه‌های شهری مرتبط، مسائل مدیریتی در جهت کنترل بحران آب متأثر از پدیده‌های طبیعی خشکسالی یا ترسالی، عملکرد اجرایی در جهت مهار روان آب‌های سطحی و طراحی و اجرای الگوهای آبخیزداری و آب‌خوان‌داری و سایر مسائل و مشکلات مهم مرتبط با پدیده ترسالی، در دستور کار معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز استان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=88164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.