افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
5

چه زمانی به تبریز سفر کنیم؟

  • کد خبر : 84900
چه زمانی به تبریز سفر کنیم؟
شهر تبریز از برترین شهرهای ایران از نظر گردشگری بوده که به پاس داشتن ویژگی هایی منحصربه فرد، به پایتخت گردشگری جهان اسلام ملقب شده است. این شهر از جمله مکان هایی است که هیچ مسافری را دست خالی به مقصد باز نمی گرداند؛ زیرا طیف جاذبه های گردشگری تبریز بسیار گسترده بوده و می تواند جوابگوی علایق مسافران با سلیقه های متفاوت باشد؛ اما تبریز در کدام فصل بهترین آب و هوا را دارد؟

چه زمانی از سال در آن جشنواره های مختلف برگزار می شود؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ داده و به شما کمک خواهیم کرد که بلیط هواپیما تبریز را برای بهترین زمان ممکن رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به تبریز بر اساس آب و هوا

اگر شما نیز جزو گروهی از افراد هستید که در فصل تابستان به دنبال یک مقصد گردشگری با آب و هوای خنک می گردید، تبریز از بهترین مقاصد سفر برای شما است. این شهر یکی از شهر های شمالی کشور بوده و به همین دلیل است که در فصل های تابستان و بهار آب و هوای خنک و بسیار معتدلی دارد.

به طور معمول دمای هوا در بازه زمانی بین ۱۰ تیر تا ۱۰ مرداد در تمامی مناطق کشور بسیار بالا می رود؛ اما حداکثر دمای شهر تبریز در این بازه زمانی بین ۱۶.۵ تا ۲۹.۵ درجه سانتی گراد است؛ بنابراین اگر محدودیت زمانی ندارید و می خواهید در فصل تابستان به شهری با هوای خنک سفر کنید، بهتر است تبریز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی المقدور در فصل های پاییز و زمستان به این شهر سفر نکنید. تبریز در ماه های آذر، دی و بهمن یخبندان های متعددی را تجربه کرده و دمای هوا در این بازه های زمانی به شدت پایین می آید. بسیاری از محلی ها از اصطلاح «سرمای جانسوز» برای هوای شهر تبریز در زمستان استفاده می کنند.

اگر قصد سفر به این شهر شمالی را در فصل بهار را دارید، بهتر است بلیط هواپیما تبریز خود را برای خرداد ماه تهیه کنید. متوسط دمای شهر تبریز در این ماه ۲۰ درجه سانتی گراد بوده و حداکثر و حداقل دمای آن به ۲۷ و ۱۳ درجه سانتی گراد می رسد.

به طور کلی می توان گفت که بهترین زمان سفر به شهر تبریز بر اساس آب و هوا بازه زمانی اواسط تیر تا اوایل شهریور است. متوسط دمای این شهر در این بازه به ۲۴ درجه سانتی گراد می رسد. همچنین حداکثر دما در ماه های فصل تابستان شهر تبریز ۳۰ درجه و حداقل دما در این بازه زمانی ۱۶ درجه سانتی گراد است.

شلوغ ترین زمان سفر به تبریز

اگر دوست ندارید که به هنگام سفر با سیل عظیم مسافران مواجه شوید، بهتر است از سفر به شهر تبریز در فصل تابستان صرف نظر کنید. از آن جایی که این شهر در ماه های تیر تا شهریور آب و هوای نسبتا معتدل تری نسبت به دیگر شهرهای شمالی دارد، افراد بیشتری آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند؛ همچنین هوای تبریز در فصل تابستان همانند سایر شهرهای شمال کشور شرجی نیست.

از طرف دیگر جشنواره های فرهنگی و سنتی متعددی در این فصل برگزار می شود که موجب جذب تعداد بیشتری از گردشگران خواهد شد؛ اما لازم به ذکر است که شهر تبریز زیر ساخت مناسبی برای میزبانی از حجم بالای مسافران دارد؛ بنابراین اگر در شلوغ ترین زمان ممکن نیز به آن سفر کنید، به مشکل خاصی بر نخواهید خورد.

خلوت ترین زمان سفر به تبریز

همانطور که در بخش های قبلی مطلب نیز اشاره کردیم، دمای هوای تبریز در فصل زمستان به شدت کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد یخبندان های متعدد می شود؛ به همین دلیل است که تعداد مسافران در این فصل به شدت افت می کند. البته جالب است بدانید که یکی از جذاب ترین جشنوراه های تبریز در فصل زمستان برگزار می شود. جشنواره آدم برفی طی ماه دی در پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود که شرکت در آن برای عموم افراد آزاد است. مجسمه های برفی ساخته شده در این پارک نمای بسیار جالبی دارند و بازدید از آن ها می تواند تا ساعت ها شما را مشغول نگه دارد.

بهترین زمان سفر به تبریز برای شرکت در جشنواره ها

از جاذبه های گردشگری بسیار معروف شهر تبریز می توان به جشنواره های پر رنگ و لعاب سنتی و فرهنگی اشاره کرد. مهم ترین و پرطرفدارترین جشنواره های تبریز عبارت اند از:

جشنوراه ورنی اهر

ممکن است شما نیز گلیم های ایرانی که در طرح و نقوش مختلف تولید می شوند را دیده باشید. ورنی اهر نوعی گلیم بدون پرز بوده که در روستا زیبای اهر تبریز تولید می شود. جشنواره ورنی اهر معمولا در بازه زمانی بین ۲۴ تا ۲۸ شهریور برگزار شده و در آن انواع ورنی به فروش گذاشته می شوند. اگر شما نیز به تهیه لوازم دکوراسیون منحصر به فرد و خاص علاقه دارید، ‌ بهتر است به تهیه بلیط هواپیما تبریز برای شهریورماه بپردازید.

جشنوراه پنیر لیقوان

حتما شما نیز نام پنیر لیقوان را شنیده اید یا از طرفداران آن هستید. این پنیر محصول محلی روستای لیقوان تبریز بوده که در سراسر ایران طرفداران بسیاری دارد. جشنواره پنیر لیقوان در مهرماه (معمولا ۱۶ مهر) برگزار می شود.

خرید بلیط هواپیما تبریز

تبریز یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری ایران بوده که به پاس داشتن ویژگی های بسیار منحصر به فرد به پایتخت گردشگری جهان اسلام ملقب شده است. شما می توانید بلیط های رفت و برگشت به شهر تبریز را از سایت فلای تودی با تخفیف ویژه خریداری کنید. علاوه بر آن رزرو انواع اقامتگاه های این شهر اعم از هتل،‌ مسافرخانه و بوم گردی در این سایت امکان پذیر است. پیشنهادها و فرصت های بی نظیر باشگاه مشتریان فلای تودی را از دست ندهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=84900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.