افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
8

خطر طولانی کووید باعث می شود که از عفونت دوم اجتناب کنید

  • کد خبر : 8384
خطر طولانی کووید باعث می شود که از عفونت دوم اجتناب کنید

19 دسامبر 2022 – الکساندر تروونگ، MD، بیش از 2 سال است که بیماران مبتلا به کووید طولانی را می بیند اما فکر می کرد که این تعداد تا کنون به طور قابل توجهی کاهش یافته است. درعوض، جریان ثابتی از بیماران همچنان در کلینیک Emory Executive Park پس از کووید به همراه یکی از […]


19 دسامبر 2022 – الکساندر تروونگ، MD، بیش از 2 سال است که بیماران مبتلا به کووید طولانی را می بیند اما فکر می کرد که این تعداد تا کنون به طور قابل توجهی کاهش یافته است. درعوض، جریان ثابتی از بیماران همچنان در کلینیک Emory Executive Park پس از کووید به همراه یکی از همکارانش در پاییز 2020 در آتلانتا راه اندازی شد. و در بین بیمارانی که بیش از یک بار آلوده شده اند، علائم بدتر ظاهر می شوند.

ما قطعاً بیماران زیادی را می بینیم که وقتی دوباره مبتلا می شوند، مشکلات پس از کووید را بدتر می کنند. تروونگ، متخصص ریه و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، می‌گوید که این بسیار درست است و من فکر می‌کنم این یک سیگنال بزرگ است.

آنجلا چونگ، دکترای دکتر، پزشک دانشمند ارشد شبکه بهداشت دانشگاه و استاد پزشکی در دانشگاه تورنتو، می گوید که کووید-19 قطعاً تمام نشده است. و هر بار که فردی آلوده می شود، خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را دارد. چونگ می گوید عفونت قبلی خطر را از بین نمی برد.

اینطور نیست که “اوه، من یکی داشته ام، پس مشکلی ندارد.” حالا می توانم نقابم را بردارم، کاری را که دوست دارم انجام دهم.’ این عواقب سلامتی برای عفونت مجدد دارد – میزان مرگ و میر بالاتر، نرخ بستری شدن در بیمارستان، خطر بالاتر علائم طولانی مدت و طولانی مدت.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که بیش از یک بار آلوده می‌شوند، در مقایسه با افرادی که فقط یک بار آلوده شده‌اند، خطر ابتلای طولانی مدت به کووید و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهند. اما به گفته ترونگ و دیگر کارشناسان، تجزیه و تحلیل میزان این خطرات – به ویژه با انواع جدیدتر – پیچیده تر است، به ویژه هنگامی که واکسیناسیون و درمان های ضد ویروسی را فاکتور می کنیم.

منطقی است که عفونت های مکرر برای سلامتی افراد مفید نباشد. مایکل پلوسو، MD، استادیار پزشکی و پزشک بیماری‌های عفونی در دانشگاه می‌گوید: «اما فکر می‌کنم واقعاً سخت است که بدانیم خطر اضافی هر عفونت بعدی چقدر خواهد بود، زیرا همه چیزهای دیگر در این ترکیب وجود دارد. کالیفرنیا سانفرانسیسکو

واکسن‌هایی وجود دارد – واکسن‌های جدید، واکسن‌های قدیمی. انواع مختلفی وجود دارد – انواع قدیمی، انواع جدید، و اکنون چندین گونه که همزمان در گردش هستند.

مطالعه امور ایثارگران

یک مطالعه بزرگ شامل سوابق 5.8 میلیون نفر از بیماران بخش امور جانبازان است که در طب طبیعت در ماه نوامبر دریافتند که بیمارانی که بیش از یک بار آلوده شده اند، خطر مرگ، بستری شدن در بیمارستان، مشکلات قلبی، لخته شدن خون، کووید طولانی مدت، و تعداد زیادی از دیگر مسائل سلامتی و آسیب اندام را به طور قابل توجهی افزایش می دهند. به ویژه، مطالعه دریافتند که این خطرات بالا حتی 6 ماه پس از عفونت مجدد باقی می ماند.

در حالی که این مطالعه افزایش خطرات مرتبط با عفونت مجدد را برجسته می کند، اما محدودیت های خود را دارد. این مطالعه به طور مستقیم اولین عفونت را با عفونت مجدد در یک مجموعه از بیماران مقایسه نکرد. این فقط یک گروه از افرادی را که یک عفونت واحد داشتند با یک گروه جداگانه که بیش از یک عفونت داشتند مقایسه کرد.

ممکن است عوامل دیگری وجود داشته باشد که یک گروه را مستعد ابتلا به عفونت مجدد و در معرض خطر بیشتر پیامدهای نامطلوب سلامتی قرار دهد. این مطالعه همچنین خطرات عفونت مجدد را بین انواع مختلف یا زیر متغیرها مقایسه نکرد.

محدودیت دیگر خود جمعیت VA است. کارشناسان می گویند پایگاه داده VA برای مطالعات بزرگی مانند این بسیار مفید است زیرا تعداد زیادی از افراد دارای سوابق پزشکی جامع را دنبال می کند، اما جمعیت VA که عمدتاً مردان سفیدپوست مسن هستند منعکس کننده جمعیت شناسی جمعیت عمومی نیست.

چئونگ می‌گوید با این حال، پیام برای عموم ساده است. من وارد علف های هرز نمی شوم. پیام بزرگ و تصویر بزرگ این است که عفونت مجدد بد است.”

خطرات مختلف با انواع جدید؟

کارشناسان می گویند درک خطرات عفونت مجدد، به ویژه با انواع جدیدتر و انواع فرعی، پیچیده است، زیرا در مقایسه با اوایل این همه گیری، اکنون افراد بیشتری واکسینه می شوند.

هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد. پلوسو می‌گوید… جدا کردن ظهور انواع جدید از جذب واکسن‌ها بسیار بسیار دشوار است.

به نظر می رسد که در مجموع ممکن است کووید طولانی مدت کمتری با انواع جدیدتر وجود داشته باشد، اما خیلی سخت است که بگوییم آیا این مشخصه ویروس است یا مشخصه این واقعیت است که اکثر افرادی که ویروس را دریافت می کنند یا واکسینه شده اند یا قبلاً آلوده شده بود تا سطح ایمنی متفاوتی نسبت به فردی که برای اولین بار آنتی ژن ویروسی را مشاهده می کرد، داشته باشد.

با این حال، اجماع در حال افزایش است که کسانی که واکسینه می شوند و در نهایت با عفونت های جدید مواجه می شوند در معرض خطر کمتر ابتلا به کووید طولانی مدت هستند. یک مطالعه در بریتانیا در مجله منتشر شده است انجمن باز بیماری های عفونی برای مثال، در ماه سپتامبر، متوجه شد افرادی که حداقل 2 هفته قبل از عفونت دو واکسن کووید-19 زده بودند، در مقایسه با افرادی که در زمان ابتلا واکسینه نشده بودند، 41 درصد کاهش در احتمال ابتلا به علائم طولانی مدت کووید داشتند.

ترونگ می‌گوید: «ما همچنین می‌دانیم که در بیمارانی که واکسن‌های خود را انجام داده‌اند، احتمال کمتری دارد که عفونت مجدد داشته باشند، یا زمانی که عفونت مجدد داشته باشند، احتمال کمتری دارد که عفونت شدید داشته باشند.

این تنها سیگنال بزرگی است که ما داریم و به همین دلیل است که من سعی می کنم پرچم را تا جایی که می توانم برای واکسینه شدن به اهتزاز درآورم. [and boosted]”

در حالی که برخی داده‌ها نشان می‌دهند که خطر ابتلا به کووید طولانی‌مدت با انواع Omicron در مقایسه با نوع دلتا کمتر است، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که تعداد بسیار بیشتری از افراد به Omicron آلوده شده‌اند، بنابراین حتی درصد کمی از تعداد زیاد هنوز تعداد زیادی است. .

یک مطالعه چئونگ با اشاره به کاغذ ژوئن منتشر شده در لانست.

او هنوز تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت را می بیند – برخی از آنها در تابستان گذشته آلوده شده بودند، برخی برای اولین بار واکسینه شده و آلوده شدند، و برخی دیگر پس از عفونت مجدد وارد این بیماری شدند.

و در حالی که عفونت‌های نوع Omicron و زیر متغیر ممکن است برای بسیاری از افراد خفیف‌تر به نظر برسند، پزشکان خاطرنشان می‌کنند که بیماران جدید نیز با همان علائم ناتوان‌کننده‌ای ظاهر می‌شوند که در اوایل بیماری همه‌گیر مبتلا شده‌اند: خستگی، تنگی نفس، ضربان قلب، مه مغزی، اختلالات خواب و مشکلات سلامت روان.

تروونگ می‌گوید: «در روزهای پس از ابتلا به کووید در کلینیک، من هنوز چهار تا هشت بیمار جدید را می‌بینم که در سال 2022 عفونت داشتند، با علائم قابل توجهی مراجعه می‌کنند.

و کووید طولانی مدت می تواند بکشد. بیش از 3500 گواهی فوت که از شروع همه‌گیری تا ژوئن 2022 ثبت شده‌اند، کووید را به‌عنوان علت خاص مرگ فهرست می‌کنند. مرکز ملی آمار بهداشت گزارش می دهد.

به حداقل رساندن خطرات پس از کووید

پلوسو می گوید آنچه می توان از مطالعه VA آموخت این است که حملات مکرر به سیستم ایمنی خطرناک هستند و ادامه جلوگیری از عفونت بسیار مهم است.

پلوسو می‌گوید: «بهترین راه برای محافظت از خود در برابر آن، جلوگیری از ابتلا به کووید در وهله اول است. این احساسی است که توسط ترونگ و چونگ تکرار شده است.

اما با توجه به قابل انتقال بودن جدیدترین گونه‌ها و فرعی‌ها و حذف اقدامات بهداشت عمومی، پیشگیری از عفونت اغلب دشوار است. با این حال، ابزارهای آزمایش شده و واقعی کار می کنند: به روز بودن در مورد واکسیناسیون، پوشیدن ماسک های باکیفیت و مناسب، حمایت از تهویه خوب، و انجام خودآزمایی با آزمایش های آنتی ژن سریع، به ویژه قبل از رویدادهای داخلی در طول تعطیلات شلوغ دوره ها

این امکان وجود دارد که به مرور زمان کمتر رایج شود. من امیدوارم که این درست باشد،” پلوسو می گوید.

“همچنین این امکان وجود دارد که مسیر دیگری پیش برود. و به همین دلیل، من سعی می کنم از همه گونه ها اجتناب کنم.

نمایش منابع

منابع:

الکساندر تروونگ، دکتر، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه اموری؛ یکی از مدیران کلینیک پس از کووید، پارک اجرایی اموری، آتلانتا.

مایکل پلوسو، MD، استادیار پزشکی، دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو.

آنجلا چونگ، MD، PhD، پزشک ارشد دانشمند، شبکه بهداشت دانشگاه. استاد پزشکی دانشگاه تورنتو

طب طبیعت: “عواقب حاد و پس از حاد مرتبط با عفونت مجدد SARS-CoV-2.”

لانست: “خطر ابتلا به کووید طولانی مرتبط با انواع دلتا در مقابل انواع Omicron SARS-CoV-2.”

انجمن باز بیماری های عفونی: “خطر ابتلا به کووید طولانی در افراد مبتلا به سندرم حاد تنفسی شدید کروناویروس 2 پس از 2 دوز واکسن بیماری کروناویروس 2019: مطالعه کوهورت همسان مبتنی بر جامعه.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.