افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
5

یوتیوب در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران در هند امکان تماشای یک ویدیو به چند زبان را می دهد

  • کد خبر : 8372
یوتیوب در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران در هند امکان تماشای یک ویدیو به چند زبان را می دهد

امروز، در رویداد Google for India، این شرکت چندین اعلامیه را با تمرکز بر محتوای مراقبت های بهداشتی در YouTube منتشر کرد. به ویژه، در حال آزمایش یک ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد بین چندین آهنگ صوتی به زبان های مختلف جابجا شوند. در حال حاضر، این ویژگی فقط با مجموعه ای […]


امروز، در رویداد Google for India، این شرکت چندین اعلامیه را با تمرکز بر محتوای مراقبت های بهداشتی در YouTube منتشر کرد. به ویژه، در حال آزمایش یک ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد بین چندین آهنگ صوتی به زبان های مختلف جابجا شوند. در حال حاضر، این ویژگی فقط با مجموعه ای از ویدیوهای مراقبت های بهداشتی با پشتیبانی از زبان انگلیسی، هندی، مراتی و پنجابی در دسترس است.

ویدیوهای دارای صدای چندزبانه گزینه‌ای به نام «تراک صوتی» در زیر دکمه تنظیمات خواهند داشت که فهرستی از زبان‌های موجود برای کلیپ را دارد. از نظر فنی، این ویژگی می‌تواند در دسته‌های غیر بهداشتی نیز عرضه شود، اما YouTube در حال حاضر این ویژگی را برای انتخاب ویدیوها محدود می‌کند.

اعتبار تصویر: گوگل

متأسفانه، هیچ نشانگر بصری در نتایج جستجو برای تشخیص اینکه آیا یک ویدیو به چندین زبان در دسترس است وجود ندارد. بنابراین کاربران باید به دنبال آن گزینه خاص در تنظیمات هر ویدیوی مراقبت های بهداشتی در هند باشند. این افتضاح است.

علاوه بر این، گوگل همچنین اعلام کرد که با مجموعه ای از سازندگان برای آزمایش محصول دوبله خود به نام با صدای بلند. این محصول که در اصل توسط شتاب دهنده Area 120 ساخته شده است، به سازندگان کمک می کند تا محتوای اصلی را به چندین زبان رونویسی، ترجمه و دوبله کنند. این شرکت گفت که در ابتدا این ابزار را در اختیار “گروه کوچکی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی” قرار می دهد. مشخص نکرده است که Aloud در حال حاضر از چه زبان هایی پشتیبانی می کند.

این شرکت همچنین تصریح کرد که ویدیوهایی که دارای آهنگ های صوتی چند زبانه هستند ممکن است از طریق Aloud ایجاد شده باشند یا نباشند.

«ویدئو فرمت بسیار مؤثری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی به روش هایی است که نه تنها برای مخاطبان حرفه ای بلکه برای همه قابل دسترسی و هضم باشد. ما می خواهیم به دموکراتیک کردن اطلاعات مهم بهداشتی کمک کنیم. ایشان جان چاترجی، مدیر YouTube هند در بیانیه‌ای گفت: ما همچنان متعهد به همکاری نزدیک با متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی هستیم که به آنها امکان می‌دهد محتوای چندزبانه را به طور کارآمد ایجاد کنند و به مخاطبان در مقیاس دسترسی پیدا کنند.

YouTube همچنین با سازمان‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی بیشتری در هند – از جمله نارایانا، مانیپال، مدانتا، و شالبی – همکاری می‌کند تا آنها را وادار به ایجاد محتوا به زبان‌های مختلف مانند انگلیسی، هندی، مراتی، تامیل، تلوگو، کانادایی، گجراتی و بنگالی کند.

در چند ماه گذشته، یوتیوب چندین ابتکار مرتبط با سلامتی را به اجرا گذاشته است. در ماه سپتامبر، شروع به نمایش پانل جدیدی در نتایج جستجو به نام “داستان های شخصی” کرد که مربوط به بیماری هایی مانند سرطان و شرایط سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی است. در ماه اکتبر، این سرویس پخش یک برنامه صدور گواهینامه برای کانال های مرتبط با سلامت در ایالات متحده برای دریافت نشان ویژه افتتاح کرد. این نشان آنها را به عنوان سازندگان معتبر مرتبط با سلامت تأیید کرد.

جدا از اعلان‌های مربوط به زبان و مراقبت‌های بهداشتی، YouTube دوره‌هایی را در هند نیز راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌دهد دوره‌ای را از یک سازنده آموزشی خریداری کنند و به ویدیوهای بدون آگهی و سایر مطالب دسترسی داشته باشند.

یوتیوب در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران در هند اجازه می دهد ویدیویی را به زبان های مختلف توسط ایوان مهتا که در ابتدا در TechCrunch منتشر شده بود تماشا کنند.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.