افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
9

بسیاری از زنان ایالات متحده برای انجام ماموگرافی باید به دور سفر کنند

  • کد خبر : 8352
بسیاری از زنان ایالات متحده برای انجام ماموگرافی باید به دور سفر کنند

منو سرطان پستان خانه سرطان سینه اخبار ارجاع نمایش اسلاید وبلاگ ها جامعه سرطان سینه داروها یک انکولوژیست پیدا کنید راهنمای سرطان سینه بررسی اجمالی و حقایق خطرات و پیشگیری علائم و نشانه ها تشخیص و آزمایشات انواع سرطان سینه تیم مراقبت از سرطان سینه شما درمان سرطان سینه زندگی و مدیریت بهبودی و عود […]


منو

بسیاری از زنان ایالات متحده برای انجام ماموگرافی باید به دور سفر کنند

توسط امی نورتون

خبرنگار HealthDay

دوشنبه، 19 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – یک مطالعه جدید نشان می دهد که بسیاری از زنان آمریکایی باید مسافت های طولانی را طی کنند تا به نزدیک ترین مرکز ماموگرافی برسند – این سؤال را در مورد اینکه آیا این امر برخی را از دریافت غربالگری سرطان سینه باز می دارد، ایجاد می کند.

محققان دریافتند که 8.2 میلیون زن در سال 2022 دسترسی محدودی به غربالگری ماموگرافی داشتند – به این معنی که بیش از 20 دقیقه رانندگی تا نزدیکترین مرکز زندگی می کردند. این رقم در سال 2006، 7.5 میلیون نفر بود.

جای تعجب نیست که زنان در مناطق روستایی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند: در مناطق روستایی 28 ایالت، بیش از نیمی از زنان به دلیل محل زندگی خود، دسترسی محدود به ماموگرافی داشتند.

اگرچه ممکن است 20 دقیقه رانندگی طولانی به نظر نرسد، این حداقل بود. به گفته محقق دانیل ویز، دانشمند ارشد انجمن سرطان آمریکا، در برخی مکان‌ها، این زمان به 45 دقیقه تا یک ساعت نزدیک‌تر بود.

ویز گفت: “این ممکن است مهم ترین مانع برای غربالگری ماموگرافی نباشد.” اما، او افزود، این می تواند برای برخی از زنان قابل توجه باشد – به خصوص اگر آنها موانع دیگری مانند مرخصی نداشتن از محل کار یا نیاز به یافتن مراقبت از کودک داشته باشند.

با این حال، آنچه از این مطالعه مشخص نیست، این است که آیا زمان طولانی رانندگی واقعاً بر نرخ غربالگری در آن مناطق روستایی تأثیر می گذارد یا خیر.

تیم Wiese دریافت که در بسیاری از ایالت‌های کم جمعیت، زنان نسبتاً کمتری در مقایسه با ایالت‌های پرجمعیت‌تر در مورد غربالگری سرطان پستان به‌روز بودند. اما معلوم نیست که آیا این به این دلیل است که زنان در مناطق روستایی زمان سفر طولانی تری برای غربالگری داشتند.

کارشناسان دیگر می‌گویند به راحتی می‌توان فهمید که زمان سفر چقدر می‌تواند برخی از زنان را از غربالگری باز دارد. این یک رویداد یک بار نیست، اما هر یک تا دو سال تکرار می شود. و اگر یک یافته مشکوک وجود داشته باشد، به معنای بازگشت است.

مولی گاتری، معاون سیاست گذاری و حمایت از سازمان غیرانتفاعی سرطان سینه سوزان جی کومن، گفت: «این چیزی است که برای مدت طولانی در رادار ما بوده است.

او گفت که دیدن تحقیقاتی که نابرابری مراقبت های بهداشتی را که می توان نادیده گرفت، خوب بود: آمریکایی ها در مناطق روستایی کشور اغلب به دور از طیف وسیعی از خدمات مراقبت های بهداشتی زندگی می کنند.

گاتری گفت: “و ماموگرافی نیز از این قاعده مستثنی نیست.”

این یافته ها در 14 دسامبر در مجله منتشر شد مجله موسسه ملی سرطان، بر اساس داده های سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. محققان در سال‌های 2006 تا 2022، مکان‌های مرکز ماموگرافی را در بخش‌های سرشماری در سراسر کشور بررسی کردند و تعداد زنان 45 تا 84 ساله را که بر اساس محل زندگی‌شان دسترسی محدودی به ماموگرافی داشتند، تخمین زدند.

در طی آن سال‌ها، این مطالعه نشان داد که بین 12 تا 13 درصد از زنان آمریکایی در آن گروه قرار می‌گیرند. اما تفاوت های فاحشی بین مناطق روستایی و شهری وجود داشت.

در تمام مناطق سرشماری روستایی، کمی بیش از نیمی از زنان در سال 2022 بیش از 20 دقیقه رانندگی به مرکز ماموگرافی داشتند. این در مقایسه با تنها 3 درصد از زنان ساکن در مناطق شهری بود.

دکتر لوری زفیرین، معاون ارشد پیشبرد برابری سلامت در صندوق غیرانتفاعی Commonwealth Fund در شهر نیویورک گفت که یافته‌ها سوالات مهمی را مطرح می‌کنند.

این موضوع چگونه بر میزان غربالگری یا مراقبت های بعدی تأثیر می گذارد؟ این موضوع چگونه بر مرگ و میر سرطان سینه تأثیر می گذارد؟ زفیرین گفت.

یک راه حل ساده می تواند افتتاح مراکز ماموگرافی بیشتر در مناطق روستایی آمریکا باشد. اما انگیزه مالی کمی برای انجام این کار در مناطق کم جمعیت وجود دارد و برخلاف جریان فعلی تجمیع خدمات مراقبت های بهداشتی در مراکز درمانی بزرگتر منطقه ای است.

تیم Wiese دریافت که در 34 ایالت، نسبت زنان در مناطق روستایی با دسترسی محدود به ماموگرافی در طول زمان افزایش یافته است.

ویز گفت: «ما معتقدیم ادغام امکانات در مراکز بزرگتر می تواند یک توضیح باشد.

با این حال، داشتن یک مرکز ماموگرافی در نزدیکی تنها مورد توجه نیست، هم Guthrie و هم Zephyrin گفتند: زنان نیز باید به مراقبت های با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند — از جمله ماموگرافی دیجیتال سه بعدی و رادیولوژیست های مجرب که تصاویر را تفسیر می کنند.

زفیرین خاطرنشان کرد، رانندگی طولانی‌تر به یک مرکز پزشکی بزرگ‌تر، ممکن است این امر را فراهم کند.

راه های بالقوه دیگری برای کمک به زنان در مناطق روستایی وجود دارد. گاتری به قانون ایالت نیویورک اشاره کرد که از جمله، بیش از 200 بیمارستان و کلینیک ترویجی را ملزم می کرد تا خدمات ماموگرافی را در عصر، صبح زود یا آخر هفته ارائه دهند تا به زنانی که نمی توانند در طول روز کاری به آنجا برسند، کمک کنند.

هر سه متخصص گفتند که واحدهای غربالگری سیار راه دیگری برای کمک هستند. اما دوباره، زفیرین خاطرنشان کرد، اطمینان از اینکه زنان از مراقبت کلی خوب دریافت می‌کنند – از جمله پیگیری‌های لازم پس از غربالگری – بسیار مهم است.

گاتری گفت که زنانی که برای یافتن منابع محلی از جمله ماموگرافی رایگان یا کم هزینه به کمک نیاز دارند، می توانند با خط کمک مراقبت از پستان کومن به شماره 1-877 GO KOMEN تماس بگیرند.

اطلاعات بیشتر

سوزان جی کومن اطلاعات بیشتری در مورد غربالگری ماموگرافی دارد.

منابع: دانیل ویز، دکترا، دانشمند ارشد، تحقیقات نابرابری سرطان، انجمن سرطان آمریکا، کنسو، گا. مولی گاتری، معاون رئیس جمهور، سیاست و حمایت، سوزان جی کومن، دالاس. Laurie Zephyrin، MD، MPH، MBA، معاون ارشد، پیشبرد عدالت سلامت، صندوق مشترک المنافع، شهر نیویورک؛ مجله موسسه ملی سرطان، 14 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.