افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
4

بهترین تنقلات برای حفظ انرژی در روز

  • کد خبر : 81839
بهترین تنقلات برای حفظ انرژی در روز
انتخاب تنقلات و میان وعده‌های مناسب برای حفظ انرژی و تامین نیازهای غذایی بدن در طول روز اهمیت زیادی دارند.

معمولا تنقلاتی که سرشار از پروتئین، کربوهیدرات پیچیده، چربی‌های سالم و فیبر هستند، گزینه‌های مناسب‌تری به عنوان میان وعده محسوب می‌شوند. درحالی‌که مصرف تنقلات چرب و شیرین تنها برای لحظاتی قند خون را افزایش می‌دهند و سپس بدن به دلیل افت قند خون، با کمبود انرژی مواجه می‌شود. اما کدام تنقلات به افزایش انرژی ما در طول روز کمک می‌کنند؟ در این مقاله می‌توانید با انواع تنقلات سالم برای افزایش انرژی در طول روز آشنا شوید.

1- انواع مغز و آجیل

آجیل‌ها علاوه بر پروتئین و فیبر زیادی که دارند، با تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، به افزایش انرژی کمک می‌کنند. خوردن یک مشت آجیل متشکل از انواع مغزها می‌تواند موجب افزایش احساس سیری در شما شود و از سستی و بی‌حالی بدن جلوگیری کند. برای حفظ سلامت بهتر است در طول روز از آجیل‌ها خام و برشته بدون نمک استفاده کنید. آجیل‌ها سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ریزمغذی‌ها هستند و به دلیل تامین پروتئین و مواد مورد نیاز بدن به عنوان سالم‌ترین نوع تنقلات شناخته می‌شوند.

2- میوه‌ها

میوه سرشار از کربوهیدرات‌های سالم پیچیده است که می‌تواند انرژی زیادی به بدن ببخشد. مصرف میوه بدن را هیدراته می‌کند و با تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز، احساس شادابی و انرژی بیشتری به بدن می‌بخشد. گنجاندن میوه در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به افزایش طراوت بدن کمک کند و با تامین آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مختلف موجب بهبود سیستم ایمنی شود. به عنوان میان وعده می‌توانید از میوه‌هایی مثل خربزه، هندوانه، موز، نارگیل، سیب، هلو و انواع توت‌های شیرین استفاده کنید.

3- ماست میوه‌ای

یکی دیگر از انواع تنقلات سالم برای افزایش انرژی در طول روز، ماست میوه‌ای است. ترکیب ماست و میوه یک میان وعده سالم است که می‌تواند بخش زیادی از پروتئین و کربوهیدرات‌های ضروری بدن را تامین و از افت انرژی در طول روز جلوگیری کند. برای تهیه ماست میوه‌ای می‌توانید از ترکیب میوه مورد علاقه‌تان با ماست یونانی یا ماست چکیده شیرین استفاده کنید. اضافه کردن مقداری عسل و کمی مغز خرد شده نیز می‌تواند این ترکیب را مقوی‌تر و خوشمزه‌تر کند.

4- میوه خشک

 

یکی دیگر از تنقلات سالم برای افزایش انرژی در طول روز، میوه خشک است. می‌توانید از میوه خشک به عنوان تنقلات سالم در طول روز استفاده کنید. استفاده از میوه خشک در کنار آجیل یکی از سالم‌ترین تنقلاتی است که می‌توانید روزانه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که میوه خشک‌هایی که به صورت آماده به فروش می‌رسند، معمولا آغشته به شکر هستند و کالری بیشتری دارند، بنابراین در مصرف این میوه خشک‌ها کمی محتاط باشید.

5- انواع کراکر

کراکرهای نمکی یکی دیگر از سالم‌ترین انواع تنقلات هستند که می‌توانید برای جلوگیری از ضعف و بی‌حالی و افزایش انرژی در روز استفاده کنید. خوردن چند عدد کراکر ماهی پنیری می‌تواند از افت فشارخون جلوگیری کند. در مواقعی که احساس می‌کنید نیاز به یک خوراکی شور و سالم دارید، خوردن کراکر نمکی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

6- اسموتی

اسموتی سرشار از انرژی است و می‌توانید این نوشیدنی را با هر طعم و مزه‌ای که دوست دارید آماده کنید. اسموتی درواقع ترکیبی از میوه میکس شده، ماست کم چرب و مقداری مغز خرد شده است که هم بسیار مغذی است و هم برای افزایش انرژی یک گزینه سالم و مغذی محسوب می‌شود. برای شیرین کردن اسموتی می‌توانید از عسل و کره بادام زمینی استفاده کنید.

7- پاپ کورن

پاپ کورن کالری کمی دارد، اما به خاطر مواد مغذی و فیبر فراوانی که در آن وجود دارد بسیار سیر کننده و انرژی‌بخش است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف پاپ کورن موجب تحریک ترشح هورمون گرلین یا همان هورمون مقابله با گرسنگی می‌شود و از همین رو ما پس از مصرف پاپ کورن کمتر احساس گرسنگی را تجربه خواهیم کرد. خوردن یک ظرف پاپ کورن انرژی شما را افزایش می‌دهد و از پرخوری و میل به خوردن تنقلات ناسالم جلوگیری می‌کند. بهتر است پاپ کورن را خودتان در خانه با نمک و روغن بسیار کم آماده کنید.

8- توپک خرمایی

 

توپک خرمایی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع شیرینی خانگی است که معمولا از ترکیب خرما، مغز گردو و کنجد درست می‌شود. این توپک ها معمولا به عنوان شیرینی‌های سالم و انرژی‌بخش شناخته می‌شوند. درست کردن توپک خرما بسیار ساده است. برای شروع باید خرما را با مقداری کره، گردو و کنجد میکس کنید. سپس مواد را به صورت توپک درست کنید و در کنجد یا پودر نارگیل بغلتانید. مطمئن باشید از طعم این شیرینی ساده بی‌نهایت لذت خواهید برد.

سخن نهایی

تغذیه سالم می‌تواند به سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. مصرف تنقلات مفید و مغذی در طول روز می‌تواند به افزایش انرژی و سلامت بدن کمک زیادی کند. می‌توانید از میان وعده‌های انرژی‌زا بین وعده‌های غذایی و زمانی که احساس خستگی و گرسنگی می‌کنید، استفاده کنید. اگر معمولا در خوردن تنقلات زیاده‌روی می‌کنید، می‌توانید در طول روز از آدامس بدون شکر استفاده کنید. جویدن آدامس میل شما به غذا خوردن را کاهش می‌دهد و هوس خوردن خوراکی‌های مضر را از سرتان بیرون می‌کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=81839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.