افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
4

فرش خوب را چطور بشناسیم؟ / زیر و بَمشو برات گفتیم اصلا از فردا مغازه ی فرش فروشی بزن!

  • کد خبر : 80733
فرش خوب را چطور بشناسیم؟ / زیر و بَمشو برات گفتیم اصلا از فردا مغازه ی فرش فروشی بزن!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- شاید تا به الان براتون پیش اومده باشه که یه سری چیزها براتون نامفهوم بوده باشه ولی سراغ این نرفته باشید که از اون ها ابهام زدایی کنید مثلا شاید براتون همیشه سوال بود که فرش خوب را چطور بشناسیم؟ ولی خب شاید اونقدرا هم […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- شاید تا به الان براتون پیش اومده باشه که یه سری چیزها براتون نامفهوم بوده باشه ولی سراغ این نرفته باشید که از اون ها ابهام زدایی کنید مثلا شاید براتون همیشه سوال بود که فرش خوب را چطور بشناسیم؟ ولی خب شاید اونقدرا هم مسئله ی حیاتی نبوده براتون که برید سراغ کشف این که چه فرشی خوبه و اصلا چطور میشه فرش خوب و بد رو از هم تشخیص داد ولی خب میدونید که یه سری چیزاها ارزش این رو دارن که حتی در حد اطلاعات عمومی هم باشن که یکی از اون ها جواب همین سواله که فرش خوب را چطور بشناسیم؟ چون اینطوری دیگه کسی نمیتونه سرتون رو کلاه بذاره.

میدونید که بالاخره یه سری از افراد سودجو هستن که در صورت ناآگاهی افراد از اون ها سوءاستفاده میکنن و مثلا احتمال داره که شما در صورت این که ندونید فرش خوب را چطور بشناسیم؟ به خرید فرش برید و خب فروشنده هم بدونه که شما اطلاعاتاتی در این زمینه ندارید و یه فرش تقلبی رو به عنوان فرش اصل بهتون بندازه تازه بعد از این که از بازار اومدید و کار تموم شده و یه مهمون میاد خونتون و فرش های جدیدیتون رو میبینه و شما به یه ژست خاص شروع میکنید از تعریف کردن از خرید جدیدتون و در انتها مهمون بهتون میگه سرتون کلاه رفته! حالا در ادامه بهتون میگیم که فرش خوب را چطور بشناسیم؟ تا اینطوری نشه.

 فرش خوب را چطور بشناسیم؟

برای رسیدن به جواب این سوال  فرش خوب را چطور بشناسیم؟ باید در تشخصی فرش ماشینی مرغوب و اصل با در نظر گرفتن یه سری نکات برای خودتون فرد خبره ای بشید که برخی از این نکات عبارتند از: میزان شونه و تراکم، جنس الیاف به کار برده شده در فرش، وجود ضمانت نامه، بررسی ابعاد استاندارد فرش و… که در ادامه تعدادی از مهم ترین اون ها رو براتون شرح دادیم.

 فرش خوب را چطور بشناسیم؟ با توجه به تعداد گره

یکی از ساده ترین راه هایی که برای فهمیدن چند شونه بودن فرش وجود داره این هست که تعداد گره هایی که در یک سانتیمتری از عرض موجوده رو بشمارید و بعد ضرب در صد کنید تا به شونه ی فرشی که میخواهید خریداری کنید پی ببرید و اون رو با حرف های فروشنده تطبیق بدید. علاوه بر این ما میتونید تراکم رو هم با یه ضرب به دست بیارید به این صورت که تعداد گره های موجود در یک سانتی متر از عرض رو باید ضرب در صد کنید و یا میتونید تعداد گره های موجود در ده سانتی متر رو ده برابر کنید تا به تراکم فرش پی ببرید.

فرش خوب را چطور بشناسیم

 فرش خوب را چطور بشناسیم؟ با توجه به نخ خاب فرش

نکته ی دیگه ای که در پاسخ به این سوال که فرش خوب را چطور بشناسیم، باید به اون توجه کنید و مورد بررسیش قرار بدید توجه به جنس الیافی هست که توی فرش استفاده شده که رایج ترین نخ خابی که توی اکثر فرش های ماشینی به کار گرفته میشه از نوع پلی استر و آکریلیک هست، البته که نخ های آکریلیک کیفیت بیشتری دارن و خب مسلما نسبت به پلی استر از قیمت بیشتری هم برخوردار هستن. بنابراین قبل از این که به سراغ خردی فرش برید حتما درباره ی این الیاف تحقیق کنید و با توجه به نیازتون و کارایی که فرش براتون خواهد داشت اقدام به خرید کنید.

 فرش خوب را چطور بشناسیم؟ با توجه به برند فرش

نکته ی دیگه ای که باید در جواب به این سوال که فرش خوب را چطور بشناسیم، باید بهش توجه بشه مارک و یا برندی هست که فرش رو تولید کرده و در حالت کلی و به طور معمول تمامی اطلاعات و مشخصات مربوط به فرش که مشخصات فنی اون رو در بر داره روی برچسبی که پشت فرش میچسبونن موجوده. بنابراین در صورت دونستن برند تولید کننده حداقل ترین کاری که باید بکنید اینه که اسم این برند رو سرچ کنید و اطلاعات لازم در باره ی اون رو جمع آوری کنید و نظرات مصرف کننده ها رو بخونید و البته که بهتره قبل از هر چیزی از آشنایان خودتون که میدونید در این زمینه شناخت دارن نظر خواهی کنید در خصوص برند.

فرش خوب را چطور بشناسیم

فرش پلاستیکی رو چطور تشخیص بدیم؟

برای تشخیص دادن فرش پلاستیکی باید این نکته رو در نظر داشته باشید که به طور کلی فرش هایی که پلاسیکی هستن دارای الیاف ضخیم تری اند و به همین علت اونقدرا نرم و لطیف نیستن و بعد از یه مدت و به قولی پاخور شدنشون سفت و کوبیده میشن و شاید حتی ظاهری مثل موکت پیدا کنن. رنگ فرشی که از جنس پلاستیک اونقدرا قشنگ نیست و از طرفی هم نامرغوبه که توی شستشو شاید کم رنگ بشه. با این حساب اون دسته از فرش های ماشینی که الیاف مصنوعیه بی کیفیت و درجه دو در بافت اون ها به کار رفته طول عمرشون کمتره و در برخی از موارد حتی حساسیت هم ایجاد میکنن.

از دیگر مواردی که میتونید توی تشخیص فرش پلاستیکی اون ها رو مدنظر قرار بدید میشه به سفتی فرش، زبری اون و رنگ های غبار گرفته اش اشاره کرد که در صورت مشاهده ی این موارد و مواردی که در بالا ذکر شده مطمئن باشید که در فرش مقابل شما از الیافت پلی استری استفاده شده. یکی از معایب دیگه ای که فرش های پلاستیکی به علت نامرغوب بودن الیافشون دارن، پرزدهی بسیار بالای اون هاست و شما میتونید بوی نفت خام رو از اون ها استشمام کنید.

فرش خوب را چطور بشناسیم

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=80733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.