افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
8

تغییرات آب و هوایی به سلامت جسمی و روانی آسیب می رساند

  • کد خبر : 7398
تغییرات آب و هوایی به سلامت جسمی و روانی آسیب می رساند

16 دسامبر 2022 — لیکن بروکس، دانشجوی 27 ساله دکترا در دانشگاه فلوریدا، از دوران پیش از نوجوانی با بیماری پوستی پسوریازیس دست و پنجه نرم کرده است. مدیریت این وضعیت همیشه دردناک و دشوار بوده است، اما در طول چندین سال گذشته، بروکس حتی بیشتر تلاش کرده است. او مشکوک است که پسوریازیس او […]


16 دسامبر 2022 — لیکن بروکس، دانشجوی 27 ساله دکترا در دانشگاه فلوریدا، از دوران پیش از نوجوانی با بیماری پوستی پسوریازیس دست و پنجه نرم کرده است. مدیریت این وضعیت همیشه دردناک و دشوار بوده است، اما در طول چندین سال گذشته، بروکس حتی بیشتر تلاش کرده است. او مشکوک است که پسوریازیس او به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر شده است.

بروکس می گوید: «به نظر می رسد هر سال تابستان کمی بیشتر طول بکشد. زمانی که برای اولین بار به فلوریدا نقل مکان کردم (5 سال پیش)، متوجه شدم که آفتاب سوختگی و تعریق باعث می شود پوستم حتی بیشتر از حد معمول احساس خارش کند. سعی کردم با استفاده از کلاه و روسری برخی از علائم را کاهش دهم و انتظار داشتم که با آب و هوای جدید خو بگیرم. اما زمانی که هر سال درجه حرارت بالا می رود و پوست من هرگز نمی تواند واقعاً به آب و هوای فلوریدا عادت کند، سازگاری دشوار است.

بروکس به دنبال چیزی است – تغییرات آب و هوا تأثیرات فزاینده‌ای بر سلامتی دارد. هفتمین سالانه The شمارش معکوس Lancet برای سلامت و تغییرات آب و هوایی، منتشر شده در پاییز امسال، تایید می کند. این گزارش که توسط نزدیک به 100 کارشناس از بیش از 50 موسسه و سازمان دانشگاهی تهیه شده است، تأثیر تغییرات آب و هوا بر سلامت جهانی را ردیابی می کند. نسخه 2022 نشان داد که هر ساله، در هر منطقه از کره زمین، تغییرات آب و هوایی سلامت را تضعیف می کند.

لانست گزارش امسال چهار آسیب عمده ناشی از تغییرات آب و هوایی را شناسایی کرد: کیفیت هوا، بیماری های مرتبط با گرما، بیماری های عفونی و سلامت روان.

دکتر رنه سالاس، از مرکز اقلیم، سلامت و محیط زیست جهانی در دانشکده بهداشت عمومی تی چان هاروارد، یکی از نویسندگان این گزارش است. او مرتباً می بیند که چگونه تغییرات آب و هوایی به سلامت بیمارانش آسیب می رساند – به ویژه آنهایی که نمی توانند تأثیرات آن را کاهش دهند.

او توضیح می دهد: “ما در تابستان گذشته یک بیمار با دمای مرکزی 106 به اورژانس مراجعه کردیم.” او معیارهای گرمازدگی را داشت. او و همسرش در یک آپارتمان طبقه بالا زندگی می کردند که دسترسی به تهویه مطبوع نداشت.

سالاس آن را بخشی از مسئولیت خود در قبال بیمارانش می داند که بین تغییرات آب و هوا و اثرات سلامتی ارتباط برقرار کند. او می‌گوید که گرما، به ویژه، راهی قابل لمس برای مردم برای درک این ارتباط است.

با این حال، تأثیرات فراتر از گرما است. سالاس می گوید: “من در مورد همه آنها نگرانی دارم.” «و اینکه تغییرات آب و هوایی چگونه بر افراد تأثیر می‌گذارد، تحت تأثیر نحوه زندگی و منابعی است که دارد».

تاثیر آب و هوا بر سلامت روان

در حالی که گرما ممکن است واضح ترین آسیبی باشد که مردم از تغییرات آب و هوایی تشخیص می دهند، بخش سلامت روان این معادله احتمالا کمترین آن را دارد. سوزان کلیتون، دکترا، استاد روانشناسی و مطالعات محیطی در کالج Wooster در اوهایو است. او چندین سال است که پیوند بین این دو را مطالعه می کند و سه مقاله در این زمینه نوشته است، اولین مقاله در سال 2014.

او می‌گوید: «ما در حال رسیدن به نقطه‌ای هستیم که مردم اظهار می‌کنند که در مورد تغییرات آب و هوایی مضطرب هستند، اما آنها آن را به‌عنوان یک تهدید برای سلامت روان نمی‌شناسند.

کلایتون در کار خود در مورد این موضوع، چهار دسته را که تغییرات آب و هوایی بر سلامت روان تأثیر می گذارد، شناسایی کرده است:

  • حوادث آب و هوایی شدید به طور فزاینده: از آنجایی که افراد بیشتری رویدادهای آب و هوایی ویرانگر را تجربه می کنند، افراد بیشتری نیز دچار PTSD، اضطراب بالینی، افسردگی و سوء مصرف مواد می شوند.
  • تغییرات آهسته تر: طوفان دسته 5 برای از بین بردن آسیب سلامت روان لازم نیست. از آنجایی که دما برای مدت طولانی‌تر از حد طبیعی بالاتر می‌رود، میزان خودکشی و بستری شدن در بیمارستان‌های روانی نیز افزایش می‌یابد.
  • جابجایی غیرارادی: بسیاری از مردم محل زندگی خود را دوست دارند و ریشه در آن دارند. از آنجایی که سیل ساحلی، آتش‌سوزی‌های جنگلی و سایر رویدادهای آب‌وهوایی آنها را جابجا می‌کند، سلامت روانی آنها رو به وخامت می‌گذارد.
  • آگاهی از تغییرات آب و هوایی: از آنجایی که همه شاهد تغییرات آب و هوایی هستند و به طور فزاینده ای از تأثیرات آن آگاه می شوند، سطح اضطراب جمعی افزایش می یابد. برای اکثر مردم این قابل کنترل است، اما همچنان مضر است.

کلایتون می‌گوید در حالی که صحبت در مورد تغییرات آب و هوا و اینکه چگونه به سلامت روان آسیب می‌زند گاهی اوقات می‌تواند احساس اضطراب و سایر شرایط را افزایش دهد، گفت‌وگوی ضروری است. او توضیح می‌دهد: «وقتی مغلوب و ناتوان می‌شوید، کنار آمدن با آن ممکن است خیلی زیاد باشد. اما همچنین می تواند شما را تشویق کند که به این موضوع توجه کنید.

تخفیف در این میان

از آنجایی که داده ها همچنان منتشر می شوند و ارتباط بین تغییرات آب و هوا و سلامت را نشان می دهند، درک آن برای مردم دشوار است. برای سالاس، این اغلب می تواند ناامید کننده باشد.

او می‌گوید: «اغلب مجبورم در بالادست راه بروم تا بفهمم در وهله اول چه چیزی باعث مشکلات بیماران می‌شود. “به همین دلیل است که من کاری را که انجام می دهم انجام می دهم – نمی توانم فقط بیماران در اورژانس را درمان کنم و آن را خوب بنامم. این مانند قرار دادن یک نوار چسب روی زخم گلوله است.»

تشخیص و اشاره به اینکه کسانی که در خط آتش هستند اغلب کسانی هستند که منابع کمتری برای تغییر نحوه تأثیر آب و هوا بر سلامت آنها دارند، یک نقطه شروع است.

سالاس می‌گوید: «ما می‌دانیم که سیاست‌ها و تصمیم‌های سطح بالاتر این موقعیت‌ها را هدایت می‌کنند. بنابراین من سعی می‌کنم خطرات را پیدا کنم، به بیماران آموزش دهم و سپس توصیه‌هایی برای محافظت از خود به آنها بدهم.»

ممکن است به بیمار پیشنهاد شود یک سیستم تصفیه هوا در خانه خود اضافه کند، یا اطمینان حاصل شود که در صورت قطع برق، یک طرح پشتیبان برای استفاده از نبولایزر دارد. سالاس می‌گوید بزرگ‌ترین پیامی که می‌توان دریافت کرد این است که سلامتی از آنچه «بالادست» اتفاق می‌افتد آسیب می‌بیند. او می گوید: «ما برای تغییر به اراده سیاسی و اجتماعی نیاز داریم. ما شروع به دیدن این موضوع کرده‌ایم – جامعه سلامت در حال برخاستن است و آن را به عنوان اساسی در مأموریت پزشکی می‌شناسد.»

برای افرادی مانند بروکس که اکنون قادر به نقل مکان نیستند، راه حل موقت تلاش می کند تا چگونگی تشدید شرایط موجود را به حداقل برساند. او می‌گوید: «من توانسته‌ام با گرفتن دوش آب سرد برخی از شعله‌ها را کاهش دهم. من قصد ندارم برای همیشه در فلوریدا زندگی کنم، اما در حال حاضر منابع لازم برای پیوند زندگی و نقل مکان به جای دیگری را ندارم.

نمایش منابع

منابع:

لیکن بروکس، دانشجوی دکترا، دانشگاه فلوریدا.

لانست: “شمارش معکوس لنست در مورد سلامت و تغییرات آب و هوا.”

رنه سالاس، دکتر، همکار یربی، مرکز آب و هوا، سلامت، و محیط زیست جهانی، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان.

سوزان کلیتون، دکترا، استاد روانشناسی و مطالعات محیطی، کالج ووستر، اوهایو.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=7398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.