افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
16

زنگ پاسخ ایالات متحده، پولیسیک برای کسب جایگاه مطمئن در مرحله حذفی جام جهانی

  • کد خبر : 739
زنگ پاسخ ایالات متحده، پولیسیک برای کسب جایگاه مطمئن در مرحله حذفی جام جهانی

USMNT حداقل برای یک بازی دیگر در قطر خواهد ماند و کریستین پولیشیچ قهرمان بازی در دیدار مقابل ایران است. طاقت‌فرسا بود، هزینه‌ای هم داشت و بی‌حوصله بود. اما اولین کار تیم ملی مردان آمریکا در قطر انجام شد. آمریکایی‌ها به مرحله حذفی جام جهانی 2022 می‌روند و در فینال گروه B، ایران را با […]


USMNT حداقل برای یک بازی دیگر در قطر خواهد ماند و کریستین پولیشیچ قهرمان بازی در دیدار مقابل ایران است.

طاقت‌فرسا بود، هزینه‌ای هم داشت و بی‌حوصله بود. اما اولین کار تیم ملی مردان آمریکا در قطر انجام شد. آمریکایی‌ها به مرحله حذفی جام جهانی 2022 می‌روند و در فینال گروه B، ایران را با نتیجه 1-0 شکست می‌دهند تا پس از انگلیس در رده دوم قرار گیرند و روز شنبه مقابل هلند به مصاف یک هشتم نهایی بروند.

ایالات متحده در پنج بازی متوالی بدون برد وارد شد که به تساوی مقابل اروگوئه در بازی دوستانه در ژوئن برمی گردد (باخت ژاپن و تساوی عربستان سعودی در سپتامبر و قبل از تساوی مقابل ولز و انگلیس در جام جهانی). به گفته Opta، از سال 1998-1999، شش بار بدون برد نرفته بود. این کشمکش شامل باخت ایران در جام جهانی 98 بود که بخشی از تلاش بیهوده در فرانسه بود. هر اندازه که این انتقام برای گروهی از بازیکنان باشد که تا حد زیادی حتی در آن زمان زنده نبودند، قابل بحث است. اما چیزی که قابل بحث نیست، سرنوشت جام جهانی ایالات متحده است – این کشور در حال پیشروی به مرحله حذفی است و با فرصتی دیگر مواجه شده است.

این کریستین پولیسیچ بود که قهرمان شد و با گل دقیقه 38 خود، لحظه ای را به ارمغان آورد که کفه ترازو را به نفع ایالات متحده کج کرد. او روی دروازه آسیب دید و در نیمه اول مجبور به بیرون آمدن شد (طبق گزارش یو اس ساکر، او برای اسکن به دلیل آسیب شکم به بیمارستان منتقل شد)، اما کار او انجام شد – و ایالات متحده نیز همینطور است.

در اینجا سه ​​فکر در مورد این مسابقه وجود دارد:

مک کنی و آدامز گل پولیشیچ در مقابل ایران در جام جهانی را جشن می گیرند.

اشلی لندیس/AP

اولین ماموریت انجام شد

ایالات متحده به اولین هدف خود رسیده است. خروج از گروه همیشه انتظار اصلی برای ایالات متحده است، بدون توجه به عملکرد. به طور کلی در طول مرحله گروهی، ایالات متحده به طور فوق العاده ای خوب بازی کرد. این تیم جوان تاریخی خود را به طرز چشمگیری تبرئه کرد و پیش از پیروزی روز سه شنبه، ولز و انگلیس را برای مدت طولانی پیشی گرفت. اما موفقیت در جام جهانی اغلب به صورت سیاه و سفید دیده می شود. بدون توجه به تفاوت‌های ظریف و پیچیدگی که در تجزیه و تحلیل نتایج خاص وجود دارد، به‌عنوان یک رقابت بدون شکست در تاریخ ثبت می‌شود. ناکامی در خروج از گروه یک لکه مشخص برای تیمی با پتانسیل بسیار بود. درعوض، از این حقارت اجتناب کرده است و باید پس از گذراندن مرحله حذفی، همه چیز را برای آنها بازی کند.

با این کار، ایالات متحده تاریخچه ای از نمایش های وحشتناک را در سومین بازی های مرحله گروهی جام جهانی به رخ کشید. در تاریخچه برنامه، ایالات متحده در چنین بازی هایی 1-7-0 شده بود، تنها برد با گل نمادین و دراماتیک لاندون دونووان به الجزایر در سال 2010. در غیر این صورت، از نظر نتیجه زشت بود، حتی اگر اینطور نبود. در سال 2002، لهستان با نتیجه 3–1 شکست خورد، اما برای مثال، در فینال دیگر گروه توسط کره جنوبی نجات یافت. اما این بار، نتیجه به نتیجه ایالات متحده ختم شد، و این به تنهایی، و ایالات متحده با یک پیروزی روند نزولی که اقامت خود را در قطر طولانی می کند، به پایان رسید.

پولیسیک قربانی می کند و دوباره تحویل می دهد

برای همه ستاره‌های جوانی که در برنامه ایالات متحده ظاهر شده‌اند، Pulisic همچنان گل سرسبد باقی مانده است. او یکی از معدود پیوندهایی است که به گروهی بازگشته است که نتوانسته است در سال 2018 جواز کسب کند (چه کسی می تواند تصویر او را در حالی که اشک می ریخت در زمین ترینیداد و توباگو، پس از شکست خوردن، فراموش کند؟) و مدت ها به او به عنوان ناجی نگاه می کردند. تیم، منصفانه یا غیرعادی.

مسیر او همیشه صاف یا مستقیم نبوده است و هرکسی که دوران باشگاهی او را دنبال می کند می تواند این را تایید کند. در این جام جهانی، او به خاطر بازی‌اش در قطر مورد انتقاد قرار گرفت و اغلب سعی می‌کند تا زمانی که آمریکا توپ را از یک سر به سر دیگر می‌برد، به تنهایی کارهای زیادی انجام دهد. اما در طول زندگی حرفه‌ای‌اش چندین بار در لحظاتی که ایالات متحده به او بیشتر نیاز دارد ظاهر شده است. به ضربه پنالتی وقت اضافه مقابل مکزیک در فینال لیگ ملت ها فکر کنید. گل در احیای Dos-a-Cero ایالات متحده در برابر مکزیک در مقدماتی جام جهانی کمی بیش از یک سال پیش. هت تریک مقابل پاناما در ماه مارس در مسابقه ای که عملاً بلیت ایالات متحده به قطر را از بین برد. او حتی در بازی اول مقابل ولز هم به تیم وه آ کمک کرد.

بنابراین در بزرگترین لحظه از همه آنها، آیا جای تعجب دارد که پولیشیچ به این مناسبت دست یابد؟ او کاملاً بهای آن را پرداخت، و با ضربه محکمی به محوطه جریمه برخورد کرد تا با ارسال کامل سرجینیو دست از سمت راست، با دروازه بان علیرضا بیرانوند برخورد کند. او برای مدت طولانی در زمین ماند و در حالی که ایالات متحده بازی می کرد تحت درمان قرار گرفت، قبل از اینکه تا پایان نیمه اول به میادین بازگردد. او در نهایت نتوانست برای دومین بار بیرون بیاید، اما ایالات متحده در غیاب او استقامت کرد. سهم او بسیار مهم بود و همه وضعیت او را قبل از دیدار روز شنبه مقابل هلندی ها از نزدیک زیر نظر خواهند داشت.

پولیسیچ از خط دفاعی ایران عبور می کند تا به ایران گل بزند.

مانو فرناندز/AP

ایالات متحده این تکلیف را درک کرد

از سوت افتتاحیه، این تیم در حال انجام ماموریت بود. ایالات متحده می دانست که به پیروزی نیاز دارد. نمی‌توانست در قفس و دوره‌ای احساسی بیفتد که مستقیماً به دست ایران بازی می‌کرد. با ورود ایران بدون کارت زرد، می‌توانست با اتلاف وقت، بازی را هرچه می‌خواست به هم بزند. ایران که فقط به تساوی نیاز داشت، انگیزه ای برای بیرون آمدن و حمله تهاجمی نداشت. مسئولیت انجام این کار بر عهده آمریکا بود و این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاد. در نیمه اول، آمریکا با نتیجه 9 بر 0 ایران را شکست داد. به میل خود حمله کرد، با دست و دیگر مدافع کناری آنتونی رابینسون که مکرراً به جلو حرکت می کردند. در خط میانی ایالات متحده، وستون مک‌کنی، تایلر آدامز و یونس موسه دوباره هیجان‌انگیز بودند، و این توپ مک‌کنی از بالای دروازه بود که دست را برای پاس گل پولیشیچ باز کرد. همچنین این مک‌کنی بود که در پایان وقت‌های تلف شده نیمه اول با ویه گلزنی کرد که به دلیل آفساید سخت با گچ از زمین خارج شد.

اعتبار نیز به مربی گرگ برهالتر تعلق دارد. علیرغم موفقیت نسبی ایالات متحده قبل از سه شنبه، انتخاب ها و الگوهای جایگزینی او در قطر مورد توجه قرار گرفته است. او بار دیگر در مقابل بازی کردن با جیو رینا مقاومت کرد و این درخواست جسورانه را انجام داد تا کامرون کارتر-ویکرز، مدافع میانی را که مجموعاً 0 دقیقه در دوران حرفه‌ای خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام جهانی سپری کرده بود، وارد ترکیب اصلی و این زودپز کند. یک مرحله او تیم ریم را برای جام جهانی با وجود بازی نابرابر در گذشته با ایالات متحده به یاد آورد و این بازیکن 35 ساله برای سه بازی متوالی ثابت بود.

ایالات متحده، از بالا به پایین، آنچه را که لازم بود انجام داد. و اکنون، فرصت بزرگتری در انتظار است.

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • اسقف: حضور ایران در جام جهانی یک اعتراض، قطبی شدن است
  • اعتباردهنده: USMNT به انگلستان برای یک امتیاز شگفت انگیز جام جهانی خیره شده است
  • استراوس: درک در حال تغییر از فوتبال آمریکایی در انگلستان





Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.