افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

آیا نخ دندان لوکس ارزش پول را دارد؟

  • کد خبر : 7080
آیا نخ دندان لوکس ارزش پول را دارد؟

15 دسامبر 2022 – احتمالاً آنقدر که دندانپزشک توصیه می کند، نخ دندان نکشید. (یک بار در روز پلاک را دور نگه می دارد انجمن دندانپزشکی آمریکا.) اما وقتی بین سفیدهای مرواریدی خود را تمیز می کنید، آیا از قرقره 99 سنتی داروخانه استفاده می کنید یا از رول 10 دلاری یک جعبه اشتراک استفاده […]


15 دسامبر 2022 – احتمالاً آنقدر که دندانپزشک توصیه می کند، نخ دندان نکشید. (یک بار در روز پلاک را دور نگه می دارد انجمن دندانپزشکی آمریکا.) اما وقتی بین سفیدهای مرواریدی خود را تمیز می کنید، آیا از قرقره 99 سنتی داروخانه استفاده می کنید یا از رول 10 دلاری یک جعبه اشتراک استفاده می کنید؟

اگر همین الان در مورد وجود نخ دندان لوکس یاد می‌گیرید، احتمالاً به این دلیل است که ترکیبات بین دندانی – از الیاف معطر میوه با روغن نارگیل گرفته تا نخ بامبوی گیاهی و بدون گلوتن – نسبتاً جدید هستند. سالانه 5 میلیارد دلار بازار سلامت دهان در ایالات متحده.

ماریون مانسکی، مدیر بخش بهداشت دندان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا، در ریچموند، می‌گوید: نخ‌های باکیفیت مد روز هستند. اما آیا این محصولات برای از بین بردن لکه بین دندان ها بهتر عمل می کنند؟

“خوشحالم که این محصولات برای انتخاب بیماران وجود دارد. این ممکن است ترجیح آنها باشد، و این ترفندی است که برای آنها کار می کند.» او می گوید. “اما من همیشه نسبت به ادعاها بسیار محتاط هستم.”

مانسکی در حدود 40 سالی که به عنوان یک متخصص بهداشت دندان مشغول به کار بود، بیش از چند نخ دندان نمونه برداری کرده است. او می‌گوید انواعی که در بازار انبوه عرضه می‌شوند معمولاً پلاک‌های باکتریایی را به خوبی برندهای بوتیک حذف می‌کنند.

او می‌گوید: «بیماران باید در تصمیم‌گیری هوشیار باشند. آنها باید واقعاً تحقیقات خود را انجام دهند تا مطمئن شوند [the floss] همان کاری را که می گوید انجام می دهد.»

جذابیت نخ لوکس

در تجربه مانسکی، اکثر بیماران از نخ دندان کشیدن اجتناب می کنند زیرا نمی خواهند انگشتانشان در دهانشان باشد. افراد دیگر ممکن است ادعا کنند آنقدر شلوغ هستند که نمی توانند چند دقیقه اضافی در روز را صرف کنند.

به طور کلی، تنها حدود یک سوم از بزرگسالان 30 ساله و بالاتر ایالات متحده، روزانه از نخ دندان استفاده می کنند. یک مطالعه در سال 2018 منتشر شده در مجله پریودنتولوژی. زنان بیشتر تمایل داشتند روزانه نخ دندان بکشند – 37 درصد در مقایسه با 26 درصد مردان.

وقتی کریستل کو، DDS، مطب دندانپزشکی خود را در منطقه خلیج سانفرانسیسکو افتتاح کرد، کشیدن نخ دندان به بیماران مانند کشیدن دندان بود.

او می‌گوید: «من به طور خاص در مورد نخ دندان کشیدن وسواس پیدا کردم، زیرا نخ دندان کشیدن به منطقه‌ای می‌رسد که مسواک نمی‌تواند آن را انجام دهد. مردم همیشه بین دندان های خود حفره ایجاد می کنند و نخ دندان کشیدن می توانست از آن جلوگیری کند.

مس نخ دندان های موجود را صاف، لغزنده و در از بین بردن بیوفیلم چسبنده خوب تشخیص داد. او همچنین نتوانست هیچ محصول الهام‌بخشی پیدا کند. بنابراین، او خودش را ساخت.

اگر هیچ چیز دیگری، یک بازدید از وب سایت کوکوفلوس یک تعطیلات گرمسیری برای چشم است. پالت بلوز کارائیب و صورتی هلویی به خریداران در بازار نخ دندان با عطر کیک موز و کیک کانفتی خوش آمد می گوید. شرکت Cu که با خواهرش، هنرمند Cat Cu راه اندازی شد، قصد دارد آن حالات آرامش بخش را به تجربه استفاده از نخ دندان منتقل کند.

همانطور که از نام آن پیداست، کوکوفلوس با روغن نارگیل ساخته می شود. این نخ دایره ای و بافتی است که به گفته Cu آن را بهتر از انواع داروخانه ای می کند که ممکن است بدون از بین بردن تجمع چسبنده روی پلاک بلغزند.

“شما می توانید ببینید که پلاک از روی دندان هایتان جدا می شود، و بنابراین بسیار با ارزش است. این به شما کمک می کند تا انگیزه بیشتری برای انجام آن داشته باشید. “این منزجر کننده است، اما احساس خوبی دارد.”

فرار دهانی تبلیغ شده هزینه زیادی دارد: یک قرقره 33 یاردی 10 دلار است. Cocofloss رقبای زیادی در حوزه زیبایی پاک دارد، مانند نخ هوشمند DrTungساخته شده از الیاف قابل انبساط با پوشش گیاهی و موم زنبور عسل. یک جفت قرقره 30 یاردی 9.84 دلار قیمت دارد. نخ ضایعات صفر، 33 یارد بامبو دم کرده با زغال چوب از EcoRoots، 9.99 دلار است.

در همین حال، والمارت یک بسته 55 یاردی نخ نعناع مومی را به قیمت 97 سنت می فروشد. CVS یک رول 40 متری (حدود 44 یارد) از Oral-B Glide Pro-Health Comfort Plus Floss را با قیمت 5.59 دلار ارائه می دهد. گزینه‌های دیگر عبارتند از نخ دندان، که مانسکی می‌گوید که در یک نوبت کار می‌کند، و نخ دندان‌های آبی که می‌تواند بیش از ۱۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

هر برندی مزیت فرضی خود را نسبت به سایرین به رخ می کشد، اما مانسکی شواهد علمی کمی دیده است که نشان دهد انواع خاصی از نخ دندان می تواند به دهان تمیزتر منجر شود.

مطالعه ای که در فوریه گذشته در مجله منتشر شد مجله مواد از این دیدگاه حمایت می کند: «علیرغم این واقعیت که امروزه نخ دندان در مواد مختلفی از جمله ابریشم، نایلون و PTFE عرضه می شود. [polytetrafluoroethylene] با یا بدون موم، اطلاعات کمی در مورد خواص فیزیکی، استحکام کششی، و ویژگی‌های ساختاری و مورفولوژیکی آن وجود دارد.»

از متخصص بهداشت دندان خود در مورد نخ دندان کمک بخواهید

آیا می توانید زندگی را قبل از مسواک زدن به یاد بیاورید؟ این عمل از همان اوایل کودکی چنان در برنامه های روزمره ما جا افتاده است که تقریباً یک ویژگی تکاملی به نظر می رسد. اما ما نیستیم به دنیا آمده که می داند چگونه درست مسواک بزند.

مارتا مک کوماس، معاون موقت مدیر بهداشت دندان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه میشیگان در آن آربور می‌گوید چه مسواک از پلاستیک ارزان ساخته شده باشد یا یک مدل صوتی گران قیمت باشد، این ابزار فقط به اندازه کاربر خوب است.

می‌توانید از مسواک برقی به روشی کاملاً اشتباه استفاده کنید، و این کار مؤثر نخواهد بود. در مورد نخ دندان هم همینطور است. “اگر فضای بین دندانی را تمیز نمی کنید – فضایی که بین دندان و لثه است که می توانید ببینید – واقعاً مؤثر نیست.”

مک کوماس می‌گوید اگرچه این ایده که از متخصص بهداشت دندان‌تان بخواهید نحوه صحیح نخ دندان کشیدن را به شما نشان دهد – چیزی که فکر می‌کردید دهه‌ها می‌دانستید – ممکن است خجالت‌آور باشد، نگران نباشید. آنها نه تنها می توانند تکنیک نخ دندان کشیدن شما را ارزیابی کنند، بلکه تعیین کنند که آیا مارک نخ دندان مورد نظر شما برای شما مناسب است یا خیر.

نتیجه نهایی: هیچ نخ دندانی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد. مک کوماس می‌گوید بهترین نوع برای شما به مواردی مانند عرض بین دندان‌ها، داشتن سخت‌افزار و اینکه آیا بریس می‌زنید بستگی دارد.

او می‌گوید، برای مثال، اگر دندان‌های شما محکم به هم بسته‌اند، نخ دندان گرد و موم‌نشده بهترین گزینه است. اگر پرکننده یا تاج دارید، از نخ‌های بافته شده دوری کنید، نخ‌هایی که می‌توانند خرد شده و گیر کنند. نوار دندان – نخ پهن و مسطح – ممکن است برای برخی لبخندها خوب باشد اما برای برخی دیگر خیلی نازک باشد.

مانسکی و مک کوماس تاکید می کنند که بهترین نخ دندان، نوعی است که روزانه از آن استفاده می کنید.

آیا می‌خواهید 5 روز بدون مسواک زدن بگذرید؟ نه، البته که نه،» مانسکی می گوید. “باید در مورد نخ دندان هم همینطور باشد.”

نمایش منابع

منابع:

انجمن دندانپزشکی آمریکا، MouthHealthy: “نخ دندان”.

Cocofloss: “نگاهی تازه از نخ دندان”.

EcoRoots: “Zero Waste Floss”.

ماریون مانسکی، دانشیار و مدیر بخش بهداشت دندان، بخش عمومی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا.

مجله پریودنتولوژی: “شیوع استفاده روزانه از نخ دندان در بین بزرگسالان بر اساس عوامل خطر منتخب برای بیماری پریودنتال – ایالات متحده، 2009-2014.”

Chrystle Cu، DDS، یکی از بنیانگذاران، Cocofloss.

DrTung’s: “Smart Floss.”

والمارت: “نخ دندان”.

CVS: “نخ دندان”.

مواد: ارزیابی عملکرد نخ دندان قبل و بعد از استفاده.

مارتا مک کوماس، استادیار بالینی و دانشیار موقت، گروه بهداشت دندان، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه میشیگان.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=7080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.