افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
8

با در خطر بودن سرنوشت جام جهانی، Pulisic و USMNT برای موفقیت رنج می برند

  • کد خبر : 707
با در خطر بودن سرنوشت جام جهانی، Pulisic و USMNT برای موفقیت رنج می برند

ایالات متحده و ستاره اصلی آن مجبور شدند برای جایگاه خود در مرحله یک شانزدهم، چیزهای زیادی را قربانی کنند و توانایی بسیار زیادی در جهت یابی شرایط را نشان دهند. دوحه، قطر – کریستین پولیسیچ همیشه از ارزش یک جشن گل خوب قدردانی کرده است. این یک لحظه منحصر به فرد در فوتبال است، […]


ایالات متحده و ستاره اصلی آن مجبور شدند برای جایگاه خود در مرحله یک شانزدهم، چیزهای زیادی را قربانی کنند و توانایی بسیار زیادی در جهت یابی شرایط را نشان دهند.

دوحه، قطر – کریستین پولیسیچ همیشه از ارزش یک جشن گل خوب قدردانی کرده است. این یک لحظه منحصر به فرد در فوتبال است، نمایشی از بیان فردی و سرخوشی – بخشی از طراحی رقص، بخشی خودانگیختگی – که در طی آن ثانیه بین عبور توپ از خط و درهم شکستن هم تیمی های شاد رخ می دهد.

Pulisic یک کارنامه دارد. او Griddy and the Worm را انجام داده است، دومی به احترام یک بیمار سرطانی که در ماه مارس آن را درخواست کرده بود. گاهی اوقات او بازوی چپ خود را جلوی صورتش می برد تا خالکوبی ببر خود را نشان دهد – این چشم ببر است. سپس پیراهن نمادین «مردی در آینه» بود که پولیسیچ یک سال پیش پس از گلزنی در پیروزی قاطع مقدماتی جام جهانی مقابل مکزیک از آن رونمایی کرد. ایالات متحده وقتی در آینه نگاه کرد، ال تری را ندید. حالا برعکس بود.

این وسوسه انگیز است که بدانیم آیا جشن ها فقط برای تجلیل از خود هستند، اما به نظر می رسد این چیزی نیست که پولیسیک را هدایت می کند. در هر صورت، نورافکن ها و بررسی دقیق او را مضطرب می کند. او، طبق اکثر حساب ها، محتاط و سخاوتمند است. به عنوان مثال، در بازی دوستانه ژوئن مقابل مراکش، پولیسیچ یک ضربه پنالتی نیمه دوم به دست آورد اما این ضربه را به حاجی رایت، دوستی که اولین بازی خود را در بزرگسالان آمریکا انجام داد، ارسال کرد.

پولیشیچ سه شنبه شب از فرصت جشن گرفتن بزرگترین گل زندگی اش ربوده شد، گلی که مطمئناً شبیه به گل هایی بود که او در دوران بزرگ شدن در پنسیلوانیا آرزوی گلزنی را داشت. این گل، گلی که مردان آمریکا را به پیروزی 1-0 مقابل ایران و مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی رساند، به شجاعت قابل توجهی نیاز داشت و منجر به مصدومیت شد که او را به بیمارستانی در پایتخت قطر فرستاد. تنها راهی که پولیشیچ در دقیقه 38 فینال گروه B خود به ارسال سر سرجینیو دست رسید، این بود که با سرعت تمام به سمت نقطه ای که علیرضا بیرانوند دروازه بان 6 فوتی قرار بود در آن حضور داشته باشد، بپرد. یک برخورد بد اجتناب ناپذیر بود.

پولیشیچ پس از برتری دادن به آمریکا و برخورد با بیرانوند وارد دروازه ایران شد.

لوکا برونو/AP

“این فقط شجاعت او را نشان می دهد. یعنی خیلی بد می خواهی کلین آکوستا، هافبک آمریکایی گفت: خوشحالم که او در نهایت با یک گل پاداش گرفت.

لحظه‌ای که توپ به تور برخورد کرد، با عذاب سپری شد و پولیشیچ برای دقایقی در حال انقباض و درد روی خط دروازه بود. هم تیمی ها به سمت او هجوم آوردند تا او را از خوشحالی خفه نکنند، بلکه به دلیل نگرانی آشکار برای سلامتی او. یو اس ساکر گفت پولیشیچ دچار “کوفتگی لگن” شد و قبل از رسیدن بقیه گروه از ورزشگاه الثومه در سمت جنوبی شهر، به هتل تیم در مروارید، جزیره مصنوعی در شمال شرقی دوحه بازگشت. او در آستانه بازی دور دوم شنبه مقابل هلند، “روز به روز” است.

از دست دادن جشن گل و نیمه دوم میخکوب کننده سه شنبه، و شاید به خطر انداختن بقیه جام کار او، بهای پرداخت یکی از بزرگترین گل های تاریخ فوتبال آمریکا بود. و این نماد مسابقه ای بود که نیازمند تعهد بسیار زیاد یک تیم جوان آمریکایی بود که بار دیگر برای مدت طولانی برتری را داشت.

اما مانند بازی‌های قبلی مقابل ولز و انگلیس، روز سه‌شنبه بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی بود که می‌توانست (یا باید) می‌بود. نیمه دوم به سمت تیم ملی ناامید متمایل شد که برای پیشروی به ضرر آمریکایی ها فقط به یک تساوی نیاز داشت. پس از گل پولیسیچ هیچ شادی و خوشحالی وجود نخواهد داشت و هیچ راهپیمایی به مرحله یک هشتم نهایی وجود نخواهد داشت. بازیکنان آمریکایی بارها و بارها در منطقه مصاحبه بعد از بازی در زیر Al Thumama، به “رنج” اشاره کردند. برد روز سه‌شنبه، که تا حد زیادی به اعتبار پیشرفت این نسل تحسین‌شده تحت مربیگری گرگ برهالتر کمک می‌کند، با عرق و درد خریداری شد.

برهالتر و آدامز پس از پیروزی USMNT بر ایران در آغوش می گیرند.

مانو فرناندز/AP

برهالتر گفت: «پایان بازی واقعاً چیزی است که من بیشتر از همه به آن افتخار می‌کنم، زیرا این نشان از عزم راسخ و مقدار زیادی تلاش و انعطاف‌پذیری است که در آنجا بمانیم و برنده شویم، نه دست و پا زدن». می دانید، این اولین بار در 92 سال است که ما دو بار در یک جام جهانی تعطیل می شویم. پس پسرها دارند کاری را درست انجام می دهند.»

ترکیب اولیه برهالتر در برابر ایران جوانترین ترکیب در این جام جهانی بود و میانگین سنی آن کمی کمتر از 25 سال بود (ایالات متحده سه ترکیب جوان در این مسابقات را به نمایش گذاشته است). این می تواند به دنبال ششمین پیروزی این برنامه در جام جهانی در 72 سال گذشته باشد. با این وجود، علیرغم نادر بودن تاریخی آنها، سه امتیاز در الثومه انتظار می رفت. زمان و هیاهوی زیادی روی این تیم سرمایه گذاری شده بود. فرار از مرحله گروهی، عادلانه یا غیرعادی، به عنوان حداقل انتظار تعیین شده بود. و بنابراین، فشار، که شاید با روزها گفتمان درباره سیاست و اعتراض تشدید شد، شدید بود.

این پیشنهاد دشواری بود، زیرا می‌دانستیم که ایران به طور بالقوه می‌تواند فقط به یک تساوی نیاز داشته باشد. به طوری که بازی را کمی پیچیده کرد. اما چیزی که از گروه دیدم تمرکز فوق العاده ای بود. به خصوص پیش از ورود به بازی، می توان گفت که آنها در قفل هستند.

آمریکایی‌ها با پرواز بیرون آمدند، ایران را به عقب انداختند و پنج نفر را پشت سر گذاشتند. یونس موسه که روز سه شنبه 20 ساله شد، تیم وه و پولیشیچ همگی در نیم ساعت اول ظاهر خوبی داشتند. وقتی پولیشیچ بالاخره گل زد، شایسته بود و مدت زیادی بود، چه در شب و چه در این تورنمنت. وستون مک‌کنی دست را در سمت راست پیدا کرد و دفاع ایران به سمت مدافع آث میلان چرخید که پولیشیچ به سمت دروازه می‌رفت.

رگبار پرنده پولیشیچ یک سکانس طولانی را پوشش داد و با ضربدری از Dest تنظیم شد.

تصاویر Ulmer/Teamfoto/Imago

مک کنی گفت: “این یک گل تیمی خوب بود.” ما می دانستیم که آنها با توپ های مورب پشت خط دفاعی مبارزه خواهند کرد و این چیزی است که روی آن کار کرده ایم. … خیلی خوب بود که دیدم کمک کرد و ما آن را برای برنامه ریزی اجرا کردیم.»

گل «مردی در آینه» پولیشیچ نیز مشابه بود – یک انفجار سریع به سمت خط دروازه، و از میان یا بالای مدافعان، برای برخورد با سانتری از سمت راست.

این کاری است که او انجام می دهد. این کیفیت خاصی است که او دارد. به محض باز شدن توپ او با شدت وارد محوطه جریمه می شود و اتفاقات خوبی می افتد و شما گل می زنید.» او به جعبه برخورد می کند و با تغییر سرعتش کار را برای مدافعان سخت می کند.

برندن آرونسون که بعد از نیمه تمام به جای پولیشیچ وارد زمین شد، گفت: «خیلی شجاع. منظورم این است که او گل را به ثمر رساند و این چنین مردی است.

آرونسون ادامه داد: «او گل‌های زیادی از این دست به ثمر می‌رساند، و من فکر می‌کنم که این بخش واقعاً دست‌کم‌گرفته‌شده بازی اوست – اینکه چگونه او دیر به محوطه جریمه می‌رود و در آن بسیار خوب است». “بنابراین من واقعاً به او افتخار می کنم و فقط امیدوارم که حالش خوب باشد.”

ساختار حمله و فشار آمریکایی ها با ورود آرونسون کمی متفاوت به نظر می رسید و ایران شروع به بررسی چپ آمریکا کرد. تیم ملی ریسک‌های بیشتری را پذیرفت و از مجموعه محافظه‌کارانه خود کنار گذاشت و آمریکایی‌ها شروع به فروپاشی کردند. با فریاد «ایران! ایران!» کاپیتان احسان حاج صفی که از طریق الثومامه به سرعت پرتاب شد، با یک بیگودی در دقیقه 64 تقریباً کار را به تساوی کشاند. جاش سارجنت، مهاجم آمریکایی، با یک آسیب احتمالی زشت از ناحیه پای راستش مجبور به ترک زمین شد و در فاصله حدود 20 دقیقه مانده به پایان (به اضافه 9 دقیقه وقت تلف شده دردناک)، برهالتر تصمیم گرفت تا به 5-4-1 تغییر مکان دهد که ممکن بود. کمک به تضمین نتیجه آمریکایی ها مالکیت و فضا را واگذار می کنند. آنها تعقیب می کردند، می پریدند، تکل می زدند و رنج می کشیدند.

پولیشیچ پس از آسیب دیدگی برای مدت کوتاهی دوباره وارد زمین شد و تشویق و حمایت نیمکت آمریکا را برانگیخت.

تصاویر Laci Perenyi/Imago

برای به پایان رساندن بازی فقط کار سخت زیادی است، دویدن به جلو و عقب، سر خوردن، دوئل های هوایی، دوئل های زمینی، به نوعی ترکیبی از اینکه همه فقط آستین ها را بالا بزنند و کار را انجام دهند. 15 دقیقه آخر سخت بود.

با گذشت حدود سه دقیقه از وقت تلف شده، مرتضی پورعلیگنجی با ضربه سر شیرجه ای به سختی از دست داد. اندکی پس از آن، مهدی طارمی، ستاره تیم ملی ایران، وارد دروازه بان آمریکایی مت ترنر شد و توپ را بین پاهای او کوبید. در حال حرکت بود که واکر زیمرمن، که به عنوان مدافع پنجم وارد زمین شده بود، آن را پاک کرد. ایران برای پنالتی لابی کرد و مدعی شد کامرون کارتر ویکرز طارمی را پایین کشیده است. اما داور علاقه ای نداشت. هر ثانیه مثل هفته ها بود.

کاپیتان تایلر آدامز که بار دیگر در خط هافبک آمریکایی فوق العاده بود، گفت: “شما در این بازی ها رنج زیادی می کشید زیرا این بخشی از بازی است.” “یک هدف می تواند بسیار بسیار تعیین کننده باشد. پس چگونه آن را مدیریت می کنید؟ چگونه با فشار مقابله می کنید؟ بدیهی است که استرس زا است، اما چیزی که می توانیم در این لحظات روی آن حساب کنیم دفاعمان است. واضح است که دفاع ما فوق العاده بوده است. دو کلین شیت در مرحله گروهی برای تیم ما بسیار بزرگ است.”

زیمرمن گفت: “به عنوان مدافعان و دروازه بانان، ما خوش شانس هستیم که گروهی را داریم که حاضر است رنج بکشد و در دفاع کار کند. این کار ما را آسان‌تر می‌کند و زمانی که شما چنین کاری را انجام می‌دهید، یک تلاش تیمی کامل است.»

خرج شدند، اما غرور و رضایت مشهود بود. رنج برای نگه داشتن یک لید بسیار بهتر از تعقیب بازی است.

تیم ریم، مدافع میانی گفت: “شما باید از این سختی لذت ببرید.” شما باید از فشاری که تیمی همه چیز را به سمت شما پرتاب می کند، لذت ببرید. اگر از آن لذت نبرید و شروع به وحشت کنید، اتفاقات بدی رخ می دهد. من به اطراف نگاه کردم و 11 مرد آرام را در زمین دیدم که هر کاری از دستشان بر می‌آمد انجام می‌دادند و بدن‌شان را روی خط می‌گذاشتند تا مطمئن شوم که نتیجه‌ای که به دست می‌آید گیر کرده است – و چه نتیجه فوق‌العاده‌ای است.»

بازیکنان USMNT پس از تایید سوت پایان حضورشان در مرحله یک هشتم نهایی جشن گرفتند.

تصاویر لی باند/شین هوا/ایماگو

پولیسیک در یک نشان داده شد ویدئوی کوتاهی که توسط US Soccer توییت شده است لبخند می زند و به هم تیمی هایش در هتل سلام می کند. آغوشی که او در نیمه اول به دست آورده بود، به تعویق افتاد. اکنون سه روز استراحت و ریکاوری پیش از دیدار آمریکا با هلند است، نایب قهرمان سه دوره جام جهانی که فیفا در رده هشتم قرار دارد، در الریان (انگلیس با شکست دادن ولز در گروه B پیروز شد و در دور دوم به مصاف سنگال خواهد رفت) . این یک چرخش کوتاه دیگر برای آمریکایی ها است که با مانعی بزرگ در پیش رو دارد. اما یک اعتماد به نفس و بی باکی در مورد این گروه وجود دارد که باید تقویت شود، نه اینکه به ایمان آنها به عزم و اراده که روز سه شنبه آزمایش شد اشاره کنیم.

مک کنی گفت که متقاعد شده است که پولیسیچ آماده خواهد بود.

هافبک گفت: “بدیهی است که ما 26 بازیکن اینجا در فهرست داریم و هر بازیکن حاضر است بدن خود را روی خط بگذارد تا مطمئن شود این تیم موفق است.” من برای او پیامکی فرستادم و او را بررسی کردم و او گفت: “بهتر است که روز شنبه آماده باشم.”

و ایالات متحده نیز از رنج خود جرات می یابد.

مک کنی گفت: «داشتن یک برد در جایی که باید رنج زیادی را متحمل می شدیم، زیرا در بازی بعدی مقابل هلند بازی می کنیم و احتمالاً ممکن است همین اتفاق بیفتد. هر زمان که زمان بازی مقابل هلند به پایان می رسد، همه ما می توانیم نگاهی به آنچه برای رسیدن به اینجا داشته ایم داشته باشیم. نه فقط در چهار سال گذشته، بلکه در این بازی مقابل ایران.

ما قطعاً به گذشته نگاه خواهیم کرد و خواهیم دید که چه چیزی طول کشید و آن را به خاطر خواهیم آورد و از آن به عنوان سوخت استفاده خواهیم کرد.

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • اعتباردهنده: سه تفکر در مورد برد دراماتیک و طاقت‌فرسا USMNT در برابر ایران
  • Straus: USMNT چگونه 2002 نسل بعدی را در سال 22 هدایت می کند
  • اسقف: در داخل کانتینرهای حمل و نقل و طرفداران جام جهانی کشتی ها
  • ویلسون: سنگال کانال های Late Legend Diop در آخرین مکان شانزدهم





Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.