افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
6

کاری کنید که درمان شما برای شما کارساز باشد

  • کد خبر : 7057
کاری کنید که درمان شما برای شما کارساز باشد

توسط Rabia Malik، MD، همانطور که به Kara Mayer Robinson گفته شده است میاستنی گراویس (MG) گاهی اوقات به عنوان “بیماری دانه برف” شناخته می شود زیرا هیچ دو نفر مبتلا به MG هرگز شبیه هم نیستند. این در مورد پاسخ درمانی نیز صادق است. مانند سایر بیماری های خودایمنی، هیچ درمانی برای میاستنی گراویس […]


توسط Rabia Malik، MD، همانطور که به Kara Mayer Robinson گفته شده است

میاستنی گراویس (MG) گاهی اوقات به عنوان “بیماری دانه برف” شناخته می شود زیرا هیچ دو نفر مبتلا به MG هرگز شبیه هم نیستند.

این در مورد پاسخ درمانی نیز صادق است. مانند سایر بیماری های خودایمنی، هیچ درمانی برای میاستنی گراویس وجود ندارد. هدف از درمان این است که روزهای بیشتری را داشته باشید که در آن به جای یک فرد مبتلا به MG، احساس کنید که خودتان هستید.

انواع درمان

پزشک شما ممکن است انواع مختلفی از درمان را در نظر بگیرد. ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشند.

برای بیماری خفیف، مهارکننده‌های استیل کولین استراز مانند پیریدوستیگمین ممکن است به شما کمک کند.

اگر علائم شما شدیدتر باشد، پزشک ممکن است داروهایی را امتحان کند که سیستم ایمنی شما را سرکوب یا تعدیل کند. اما نتایج اغلب متفاوت است.

آنها ممکن است با کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزون شروع شوند. اینها به عنوان استروئید نیز شناخته می شوند. اگر به دوز بالایی از استروئیدها نیاز دارید یا بدن شما آنها را تحمل نمی کند، پزشک ممکن است از داروهای نگهدارنده استروئید مانند مایکوفنولات و آزاتیوپرین استفاده کند که به عنوان سرکوب کننده های ایمنی نیز شناخته می شوند.

در حال حاضر چند درمان جدیدتر دیگر نیز وجود دارد. آنتی بادی های مونوکلونال داروهای داخل وریدی هستند که بخش خاصی از سیستم ایمنی به نام سیستم کمپلمان را هدف قرار می دهند. آنها معمولاً برای افرادی استفاده می شوند که یا به درمان های سنتی پاسخ نمی دهند یا عوارض جانبی جدی از آنها دارند. ریتوکسیماب (Rituxan) برای برخی از افراد مبتلا به MG، به ویژه آنهایی که دارای آنتی بادی MuSK هستند، مفید است. دو مورد دیگر Eculizumab (Soliris) و یکی که اخیراً توسط FDA تأیید شده است، ravulizumab (Ultomiris) هستند.

Efgartigimod (Vyvygart) کلاس جدیدی از داروها است. سطح آنتی بادی های غیرطبیعی را کاهش می دهد که انتقال سیگنال بین اعصاب و سلول های عضلانی را مسدود می کند، که باعث ایجاد ضعف در بیماران مبتلا به MG می شود.

یا ممکن است پزشک شما داروهای IV یا جراحی برداشتن غده تیموس را توصیه کند.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=7057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.