افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

اختراع جدید اپل: یک گوشی تاشو که در هنگام سقوط از خود محافظت می‌کند!

  • کد خبر : 70515
اختراع جدید اپل: یک گوشی تاشو که در هنگام سقوط از خود محافظت می‌کند!

اپل ، یکی از معدود تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است که هنوز هیچ دستگاه تاشویی با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر عرضه نکرده است. با این حال، اخیراً پتنت‌ها یا همان درخواست‌های ثبت اختراع زیادی با موضوع گوشی تاشو توسط اپل ارائه شده و همه منتظرند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد […]


اپل ، یکی از معدود تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است که هنوز هیچ دستگاه تاشویی با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر عرضه نکرده است. با این حال، اخیراً پتنت‌ها یا همان درخواست‌های ثبت اختراع زیادی با موضوع گوشی تاشو توسط اپل ارائه شده و همه منتظرند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونمایی از اولین آیفون تاشو باشند. طبق گزارش CNMO، در یکی از تازه‌ترین موارد، اپلیکیشن Tianyancha پتنت جدید شرکت اپل را با عنوان «دستگاه الکترونیکی با نمایشگر تاشو بادوام» افشا کرده است. با اسمارتک نیوز همراه باشید.

اول ایمنی: چگونه صفحه نمایش در برابر ضربه از خود محافظت می‌کند؟

جنبه منحصر به فرد این پتنت ویژگی ایمنی آن است. به این معنی که صفحه نمایش در هنگام ضربه یا لرزش کمی جمع می‌شود تا از شکستگی جلوگیری کند! این ویژگی تضمین می‌کند که هنگام افتادن دستگاه، نمایشگر مستقیماً به سطح سخت برخورد نکند و در نتیجه دوام آن افزایش یابد. این طرح روی یک محور خمشی متمرکز است که صفحه نمایش دور آن جمع می‌شود و پانل نمایشگر مجهز به یک آرایه پیکسلی است که تصاویر را از طریق لایه پوشش نمایشگر پخش می‌کند.

بخش محوری این فناوری لایه پوشش نمایشگر است که از یک لایه شیشه‌ای ساخته شده است. این لایه دارای یک فرورفتگی مشخص است که در امتداد محور خمش قرار دارد. این فرورفتگی یک بخش انعطاف‌پذیر و نازک‌تر در لایه شیشه ایجاد می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا حول محور تا شود یا خم شود. برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه، گوشه‌ها و لبه‌های این لایه پوششی، ضخیم شده است.

طرح مفهومی آیفون تاشو

گنجاندن لولاهای نمایشگر و سایر تنظیمات ساختاری باعث می‌شود صفحه نمایش در هنگام باز شدن کامل صاف بماند. با این حال، در هنگام سقوط یا لرزش‌های پیش‌بینی نشده، می‌تواند به طور خودکار حول محور خود خم شده و از صفحه نمایش محافظت کند.

در حالی که افشای این پتنت باعث ایجاد هیجان و کنجکاوی در میان علاقه‌مندان به محصولات اپل شده، اما بسیار مهم است که به یاد داشته باشید ثبت پتنت هیچگاه تضمینی برای عرضه دستگاه واقعی که در اینجا یک گوشی با صفحه نمایش تاشو است، نمی‌باشد.

شرکت اپل همچنین اخیراً پتنتی را برای دستگاهی با صفحه نمایش قابل چرخش یا اسکرول ثبت کرده است که نشان می‌دهد محصولات آینده این شرکت مانند آیفون، آیپد و مک بوک می‌توانند از این نوآوری برخوردار باشند. با این وجود، به طور غیرقابل انکاری، فعالیت‌های تحقیق و توسعه پیشرفته اپل را در حوزه فناوری صفحه نمایش تاشو به نمایش می‌گذارد.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=70515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.