افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

طرز تهیه میرزا قاسمی با فر، رژیمی و خوشمزه

  • کد خبر : 70491
طرز تهیه میرزا قاسمی با فر، رژیمی و خوشمزه

میرزا قاسمی یک از انواع غذاهای پرطرفدار شمال کشورمان است. در ادامه با آموزش طرز تهیه میرزا قاسمی در فر همراه ما باشید تا یک غذای رژیمی و خوشمزه را برای خودتان آماده کنید! میرزا قاسمی یک از انواع غذاهای پرطرفدار شمال کشورمان است. تاریخچه‌ی این غذای خوش طعم به دوران قاجار و زمان ناصرالدین […]

میرزا قاسمی یک از انواع غذاهای پرطرفدار شمال کشورمان است. در ادامه با آموزش طرز تهیه میرزا قاسمی در فر همراه ما باشید تا یک غذای رژیمی و خوشمزه را برای خودتان آماده کنید!

میرزا قاسمی یک از انواع غذاهای پرطرفدار شمال کشورمان است. تاریخچه‌ی این غذای خوش طعم به دوران قاجار و زمان ناصرالدین شاه می‌رسد. ماده اصلی میرزا قاسمی بادمجان است که به‌صورت کبابی، سرخ شده و آبپز می‌توان از آن استفاده کرد. اصل این غذا با بادمجان کبابی آماده می‌شود و عطر دودی میرزا قاسمی دقیقا به همین علت است که بادمجان ها برروی اجاق و یا ذغال کباب می‌شوند و سپس پوست آن گرفته می‌شود.

همچنین می‌توانید بادمجان‌ها و حتی گوجه‌فرنگی‌ها را در فر آماده نمایید. آماده کردن بادمجان‌ها در فر بسیار راحت‌تر خواهد‌بود. همچنین به‌دلیل استفاده‌ی کمتر از روغن، این غذا بسیار سالم‌تر است و افرادی که دارای رژیم غذایی هستند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه با آموزش طرز تهیه میرزا قاسمی در فر همراه ما باشید.

مواد اولیه میرزا قاسمی با فر

  • بادمجان : ۴ عدد
  • سیر : ۵ حبه
  • گوجه‌ فرنگی فیله شده : ۳ عدد
  • تخم‌مرغ : ۳ عدد
  • رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زرد چوبه : ۱/۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه میرزا قاسمی با فر

 

برای طرز تهیه میرزا قاسمی با فر، ابتدا بادمجان‌ها را با پوست در یک ظرف تفلون می‌چینیم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می‌دهیم تا کاملا مغز پخت و کبابی شوند.

بعد از اینکه بادمجان‌ها کمی خنک شدند، پوست آن را جدا کرده و ریز کرده و در روغن سرخ می‌کنیم.

سیر را هم کمی سرخ می‌کنیم و با گوجه‌های فیله شده و ریز شده به همراه رب گوجه فرنگی و ادویه ها به بادمجان اضافه می‌کنیم و با هم سرخ می‌کنیم.

حالا تخم‌مرغ را هم می‌ توانید داخل بادمجان ریخته و بگذارید بپزد یا جداگانه نیمروی هم زده درست کنید. در این صورت در ماهی‌تابه را بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها 2 الی 3 دقیقه بپزند و سپس به بادمجان‌ها اضافه نمایید. نوش جان

اگر به دنبال دستور پخت میرزا قاسمی اصیل و مجلسی هستید می‌توانید به مقاله آموزش طرز تهیه میرزا قاسمی در آشپزشو مراجعه کنید.

توجه…

مواد اولیه گفته شده برای طرز تهیه میرزا قاسمی با فر برای ۴ نفر و مدت زمان آماده‌سازی آن حدود ۳۵ دقیقه خواهد‌بود.

نکاتی برای خوش طعم شدن میرزاقاسمی

نکاتی برای خوش طعم شدن میرزاقاسمی

برای خوش‌مزه‌تر شدن میرزا قاسمی می‌توانید نکات زیر را در هنگام پخت رعایت کنید.

  • بهتر است بعد از شستن بادمجان‌ها صبر کنید تا خشک شود و بعد در ظرف مورد نظر بچینید.
  • می‌توانید در این مرحله چند سوراخ روی بادمجان‌ها ایجاد نمایید و کمی روغن زیتون روی آن بریزید و سپس در فر قرار دهید.
  • در هنگام ریز کردن سیرها بهتر است همیشه ابتدا آن‌ها را با پوست له کنید و سپس پوست آن را جدا نمایید. در این صورت عطر سیر بیشتر پخش خواهدشد.
  • در طرز تهیه میرزا قاسمی در فر، می‌توانید برای رژیمی‌تر بودن غذا و کاهش مصرف روغن، گوجه فرنگی‌ها، سیر و رب را هم در ظرف جداگانه در فر قرار دهید. به این صورت که در ظرف گوجه فرنگی‌ها را بچینید و به همراه سیر، ادویه‌ها و کمی روغن زیتون به مدت 15 الی 20 دقیقه در فر با دمای 180 درجه قرار دهید. توجه داشته باشید که گوجه فرنگی‌ها زودتر از بادمجان‌ها پخته می‌شوند و پس از مدت زمان گفته شده گوجه را از فر خارج کنید.
  • میرزا قاسمی به طور معمول به همراه نان سرو می‌شود. اما می‌توانید آن را با یک لیوان کته از برنج شمالی میل کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

با آموزش طرز تهیه میرزا قاسمی با فر در خدمت شما بودیم. امیدواریم این غذای خوشمزه را درست کنید و لبخند رضایت روی لب شما بنشیند.

منبع: کلاس آشپزی آشپزشو – ashpazsho.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=70491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.