افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

زیبایی ها و تفریحات آبی جزیره کیش

  • کد خبر : 70448
زیبایی ها و تفریحات آبی جزیره کیش
یکی از سفرهای تابستانی مهیج و فراموش نشدنی ما ایرانی ها سفر به جزیره زیبای کیش و استفاده از تفریحات آبی کیش و غیر آبی کیش با قیمتی مناسب است.

با توجه به شرایط آب و هوایی خوب، در اکثر ماه‌های سال، گردشگران زیادی به این جزیره زیبا سفر می کنند. اگر از هوای مطبوع کیش بگذریم به قسمت هیجان انگیز و خاطره انگیز تفریحات آبی کیش می رسیم که بسیار وسوسه انگیز است که افراد زیادی را علاقه‌مند می کند تا تفریحات کیش را در زندگی خود تجربه کنند. سفری با لذت و خاطره‌ای فراموش نشدنی در جزیره کیش منتظر شماست. جزیره کیش در آب‌های خلیج فارس می درخشد. در حقیقت، این جزیره یکی از محبوب‌ترین جزایر جنوبی ایران در بین گردشگران داخلی و خارجی است.

در این مطلب به معرفی مختصر جزیره کیش و تفریحات آبی کیش می پردازیم تا قبل از سفر، آشنایی با این جزیره زیبا داشته باشید. جزیره زیبا و مرجانی کیش جزیره‌ای در آب‌های خلیج فارس و یکی از بخش‌های شهرستان بندر لنگه و یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین مناطق استان هرمزگان در جنوب ایران است. این جزیره با چشم انداز زیبای خود در آب‌های نیلگون خلیج فارس می درخشد. کیش از شمال به سرزمین اصلی کشور عزیزمان ایران، از جنوب به امارات متحده عربی، از شرق به تنگه هرمز و از غرب به کشورهای عربستان و بحرین ختم می شود.

جذابیت‌های طبیعی در کیش

شاید شنیده باشید که جزیره کیش بسیار گرم و مرطوب است. اما آب و هوای این جزیره تقریباً ۸ ماه از سال بسیار مطبوع و عالی است. اگرچه آب و هوای این جزیره گرم و مرطوب تلقی می شود، اما در پاییز و زمستان و گاهی در بهار، باران‌های دل انگیز، این جزیره را سرسبز می کند و آسمان آن هر چه دارد بی دریغ به این سرزمین می آورد. تگرگ و باران های سیل آسا برای چندین روز در این جزیره بی سابقه نیست. همچنین رعد و برق‌های بزرگ که چشم‌ها را خیره کند.

اگر حتی در تابستان به جزیره کیش سفر می کنید، می توانید از فعالیت‌های دریایی مهیجی مانند شاتل سواری، پاراسل، گشت و گذار با قایق، اسکی روی آب، غواصی و … لذت ببرید. اگر به دنبال فصل مناسب‌تری هستید که در آن هوا بهتر باشد و بتوانید از فعالیت‌های دریایی لذت ببرید، بهترین زمان باید بین آذر تا اردیبهشت باشد. در این ماه‌ها از سختی هوا کاسته می شود.

سرگرمی‌های جزیره کیش

سرگرمی کیش به دو دسته، تفریحات آبی کیش و تفریح ​​غیر آبی تقسیم می شود. خوشبختانه با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره کیش می توانید در تمام فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان از تمامی این موارد استفاده کنید و از سفر خود لذت ببرید. تفریحات آبی در کیش در ماه محرم و در ایام رمضان نیز در دسترس همگان قرار دارد و تنها در روز عاشورای حسینی و بیست و یکم ماه مبارک رمضان و همچنین در روزهایی که دریا از نظر هواشناسی خطرناک اعلام می شود، متوقف می شود. با خرید بلیط تفریحات آبی کیش، کلوپ‌های جزیره همه روزه از ساعت 10:00 تا 17:30 پذیرای شما هستند.

شاتل سواری در کیش، جذاب‌ترین تفریح ​​

 شاتل سواری کیش عکس

جزیره همیشه بیدار کیش به عنوان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جزیره‌ها و تفرجگاه‌های کشورمان به شمار می رود. شاتل کیش یکی از فعالیت‌های وسوسه‌انگیز این جزیره آرام و زیبا تفریحات آبی کیش است. به همین دلیل فعالیت‌های آبی کیش هر ساله افراد زیادی را به این جزیره می کشاند. در این جزیره زیبا می توان به تعداد زیادی ورزش‌های آبی هیجان انگیز و گروهی پرداخت. یکی از تفریحات آبی با تجربه آدرنالین، بدون شک، شاتل کیش در آب‌های خلیج فارس است. اگر می خواهید لذت هیجان انگیز شاتل سواری را تجربه کنید، به سایت مسترکیش مراجعه کنید و با توجه به شرایط و بودجه مورد نظرتان، به کیش سفر کنید.

شاتل چیست؟

شاتل سواری یا تیوب سواری یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دریایی کیش است که علاوه بر هیجان، امنیت بالایی نیز دارد. شاتل سواری در کیش را می توان به صورت فردی و جمعی انجام داد. این سرگرمی به این صورت است که افراد سوار بر تیوپ می شوند و این تیوپ توسط طناب به یک قایق تندرو «جت قایق» متصل می شود و شما با سرعت زیاد در دریا کشیده می شوید. قایق با حرکات مارپیچ و هیجان انگیز خود لحظات شیرینی را خلق می کند. از آنجایی که هوای جزیره کیش در اکثر مواقع آفتابی است، می توانید.

بنانا نمونه دیگری از شاتل سواری در کیش است. یکی دیگر از تیوپ‌های سریع در بین بازی‌های کیش، بنانا است.  بنانا و شاتل هر دو بخشی از ورزش‌های آبی هستند. بنانا مانند شاتل به یک قایق تندرو متصل است و روی آب شناور می شود و حرکت می کند، اما طراحی آن بسیار شبیه به بنانا یا همان موز است. بنابراین خانواده‌ها می توانند به راحتی حتی با فرزندان خود سوار آن شوند و در کنار هم از این تفریح ​​هیجان انگیز لذت ببرند.

 بنانا در کیش عکس

خرید بلیط شاتل در کیش را می توان برای سواحل زیر انجام داد:

ساحل سیمرغ: این ساحل شنی چشم انداز وسیعی از دریا را در اختیار گردشگران محلی قرار می دهد.

ساحل مرجان: ساحل مرجان زیباترین ساحل جزیره است که در آن می توانید شاتل و بنانا را امتحان کنید.

اسکله تفریحی: این اسکله موقعیت بسیار مناسبی دارد که گردشگران تور کیش به راحتی می توانند به آنجا رفته و از بازی های جذاب آبی لذت ببرند.

اسکله دیمون: این اسکله یکی دیگر از مکان هایی است که می توانید سوار بر شاتل و بنانا کیش شوید و لحظات فراموش نشدنی را ثبت کنید.

آیا تفریح شاتل سواری امن است؟

با خرید بلیط شاتل سواری کیش، یکی از ورزش های آبی کم خطر در انتظار شما است. تقریبا هیچ خطری برای شما ندارد. برای تجربه این سرگرمی لازم نیست کار خاصی انجام دهید و نیازی به لباس و تجهیزات خاصی نخواهید داشت. توجه به نکات ایمنی و پوشیدن جلیقه نجات و کلاه ایمنی برای داشتن یک ماجراجویی امن و در عین حال هیجان انگیز کافی است. فقط به یاد داشته باشید که این ورزش برای افراد مسن، زنان باردار و افرادی که بیماری های زمینه ای مانند مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی و … دارند مناسب نیست و تجربه این ورزش می تواند خطرات جدی برای آنها به همراه داشته باشد، علاوه بر این در صورت استفاده از عینک، عینک را در هنگام شاتل سواری بردارید.

خرید بلیط شاتل با تخفیف ویژه

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دریایی در جزیره کیش، شاتل یا بنانا است. با استفاده از شاتل می توانید خاطره خوبی برای خود به جا بگذارید. مهم نیست چند بار به جزیره آمده اید و مهم نیست قبلا با این تفریح ​​آبی مواجه شده اید یا نه، می توانید به اندازه اولین باری که سوار شاتل شدید از آن لذت ببرید. بدون شک این تفریح ​​در خلیج فارس لذت شما را چند برابر خواهد کرد. قیمت بلیط شاتل کیش را می توانید در سایت خرید بلیط شاتل کیش با تخفیف ملاحظه کنید. سایت مسترکیش تنها سایتی است که بلیط تفریحی و رستوران کیش را به صورت آنی از طریق اپلیکیشن ها برای شما ارسال می کند.

پاراسل در کیش

آیتم پاراسل کیش در سرگرمی کیش،  همان چترهای رنگارنگ بزرگ است، که ما را تا ارتفاع 100 متری از سطح دریا می برد و در این ارتفاع تا چشم کار می کند دریا و آسمان آبی را می بینید. این تفریحات آبی کیش بر خلاف تصور اینکه ممکن است ترسناک باشد.  اینطور نیست. احساس آرامشی که با خرید بلیط پاراسل کیش در انتظار ما است، بی نظیر است و در این ارتفاع فقط زیبایی و شگفتی را خواهید دید. این تفریح ​​آبی هم در تابستان و هم در زمستان طرفداران زیادی دارد. و بلیط پاراسل کیش در تمام فصول در دسترس می باشد. از پاراسل می توان به عنوان یکی از مهیج ترین و چشم نوازترین ورزش های آبی کیش نام برد.

چتر پاراسل در کیش

ابتدا با استفاده از قایق و توسط ناخدا به یک منطقه امن می روید، سپس با بالا بردن چتر می توانید سوار بر چتر شوید و با توجه به باد، سرعت قایق، وزن و تعداد نفرات، ناخدا یک طناب را باز می کند. به قایق متصل می شود و چتر نجات  بالا می رود، لحظه بلند شدن چتر با ترس و هیجان همراه است، اما با بالا آمدن آن می توانید تصویری زیبا از منظره بی نظیر جزیره را ببینید و لذت ببرید. تجربه یک خاطره فراموش نشدنی در ذهن شما باقی خواهد ماند.

تنها تفریح ​​آبی در کیش که می توانید با موبایل خود از آن عکس و فیلم بگیرید، پاراسل است. می توانید وسایلی مانند عینک آفتابی، موبایل و مونوپاد را با خود حمل کنید و لحظات زیبایی را ثبت کنید. اما لازم به ذکر است که اکثر کلوپ های تفریحی کیش دارای عکاسان بسیار مجربی هستند که می توانند برای شما عکس ها و فیلم های زیبا و هنرمندانه بگیرند.

پاراسل یکی از بی نظیرترین ورزش های آبی جزیره کیش است. با خرید بلیط پاراسل کیش می توانید مانند یک پرنده پرواز کنید و کل جزیره را مشاهده کنید. لذت معلق بودن بین آسمان و دریا، حس بسیار زیبایی را به شما می دهد. قیمت بلیط پاراسل کیش بستگی به ارتفاع انتخابی ما دارد و از 100 متر تا 200 متر از سطح دریا متغیر است، اما در  سایت مسترکیش با تخفیفات بی نظیر می توانید از این بازی لذت ببرید. در ارتفاع 200 متری اوج هیجان را تجربه می کنید و در این فاصله تقریبا هیچ ارتباطی با کاپیتان ندارید و تصویری بی نظیر از جزیره کیش را می بینید.

  • مدت زمان تفریح 45 دقیقه است
  • مدت زمان پرواز پاراسل 6 دقیقه است
  • باشگاه های ارائه دهنده مارینا، سیمرغ و…
  • تعداد مجاز (بسته به وزن) 3 نفر
  • ساعات بازدید از 10 صبح تا 17 بعد از ظهر می باشد

جالب است بدانید!

مارسل لیمون در سال 1962 برای نجات سربازان مجروح کشورش پاراسل را اختراع کرد و سپس این چتر برای مدتی به عنوان یک عملیات امدادی در مناطق نظامی مورد استفاده قرار گرفت و به تدریج توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد و در نتیجه سال 1969 به سرگرمی محبوب برای گردشگران و ورزشکاران تبدیل شد.

چگونه از پاراسل استفاده کنیم؟

با خرید بلیط پاراسل کیش  شما  جلیقه نجات به تن می کنید و با طناب به چتر بزرگی آویزان می شوید، برای ایمنی بیشتر با چندین بند به چتر بسته شده اید.این چتر با طناب 200 متری به قایق موتوری متصل می شود و با حرکت سریع قایق باد به درون چتر می پیچد و باعث بالا آمدن چتر می شود. وقتی زمان پاراسل تمام می شود سرعت قایق کم می شود و این حرکت باعث می شود. ارتفاع چتر پاراسل کم شود و به راحتی بدون برخورد با آب دریا بر روی قایق فرود بیایید. پاراسل به نحوی ارتفاع کم می کند، که اصلاً به آب نمی خورید. اما اگر قصد شیرجه دارید، می توانید با کاپیتان هماهنگ کنید و سقوط آزاد به درون  دریا را از چتر پاراسل تجربه کنید.

 عکس تفریح آبی پاراسل کیش

برای پاراسل به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

در سفر به جزیره کیش، همراه داشتن کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید. برای پاراسل بهتر است لباس های گشاد بپوشید تا نگران خیس شدن نباشید، وسایل ایمنی هنگام خریدن بلیط  پاراسل، ارائه می شوند. عینک آفتابی و تلفن همراه با مونوپاد سلفی بخشی از تجهیزات مجاز پاراسل است. در صورت رعایت قوانین این ورزش، از پرواز بر فراز خلیج فارس بدون هیچ خطر و نگرانی لذت خواهید برد.

جالب است بدانید که چتر نجات پاراسل در 30 سال فعالیت 150 میلیون پرواز داشته که 1700 مورد آن به دلیل رعایت نکردن قوانین ایمنی منجر به تصادف شده است. راه هایی برای جلوگیری از خطرات پاراسل به شرح زیر است. به کاپیتان اصرار نکنید که پاراسل را بالا بیاورد. هرچه ارتفاع پاراسل کمتر باشد، ایمن تر هستید. رعایت محدودیت های سنی و وزنی در پاراسل را رعایت کنید. )  باشگاه های پاراسل حرفه ای و معروف جزیره کیش را انتخاب کنید زیرا با انتخاب نادرست باشگاه ممکن است حوادثی مانند شکستن سیم پاراسل ناشی از خطای کاپیتان و … رخ دهد، و رویدادهایی را برای شما ایجاد کرد.

بهترین باشگاه‌های پاراسل کیش

در مجموع پاراسل در 4 ساحل جزیره کیش امکان پذیر است که می توانید با مراجعه به باشگاه های این سواحل سوار بر چتر پاراسل شوید و پرواز کنید.

  1. ساحل سیمرغ کیش

بهترین و محبوب ترین مناظر برای پاراسل ساحل سیمرغ است. این ساحل در قسمت شرقی جزیره کیش و در مجاورت پارک ساحلی سیمرغ واقع شده است، با انتخاب ساحل سیمرغ هنگام خرید بلیط پاراسل کیش می توان از بالا  صخره های مرجانی و ساحل مرجانی را  ببینید. در واقع بخشی از حرکت پاراسل در امتداد ساحل مرجانی و منظره زیبای مرجان های رنگارنگ و پر جنب و جوش است.

  1. اسکله تفریحی کیش

ساحل مارینا در قسمت شمالی جزیره قرار دارد و یکی از شلوغ ترین سواحل جزیره به حساب می آید. خدمات منظم در کلوپ های مارینا ارائه می شود و دسترسی به فعالیت های آبی مختلف امکان پذیر است. این ساحل یکی از معروف ترین و شلوغ ترین مناطق گردشگری است.

  1. ساحل مرجان کیش

یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش بیگ گورال یا ساحل مرجانی است که در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده و یکی از سواحل صخره ای به حساب می آید. این ساحل شهرت جهانی دارد. در این ساحل نمی توانید شنا کنید اما می توانید با کمک چتر دریایی چند کیلومتر بالاتر از آب ها پرواز کنید و انواع ماهی های تزئینی، حلزون ها، صدف ها، عروس دریایی و شقایق های دریایی را در آب ببینید.

  1. ساحل دامون کیش

این ساحل در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد و بیشتر برای افرادی مناسب است که می خواهند بعد از پاراسل از قایق های تفریحی استفاده کنند. با انتخاب این ساحل می توانید تصاویر زیبا و فوق العاده ای از طلوع و غروب خورشید از خلیج نیلگون خلیج فارس بگیرید. لازم است بدانید در سواحل کیش ناجیان غریق به صورت شبانه روزی حضور دارند. همچنین می توانید پارسل کیش را در پارک ساحلی باراکودا، ریزورت دلفین، ساحل شایان، ریزورت نگین خلیج فارس، اسکوبا، ناتیلوس و سیمن پیدا کنید.

بهترین زمان برای استفاده از پاراسل

قبل از رفتن به ساحل برای استفاده از پاراسل، شرایط آب و هوایی را بررسی کنید. برای دیدن آب های فیروزه ای خلیج فارس و منظره زیبای کیش از ارتفاعات، و لذت بردن از هوای آفتابی همراه با نسیم ملایم، در روز هایی که آسمان و دریا آرام هستند مناسب است. کاپیتان قایق در مواقعی که دریا مواج و نامطمئن است، اجازه سوار شدن را نمی دهد، زیرا در هوای طوفانی کارکردن و کنترل چتر آسان نیست و ممکن است قایق از کنترل ناخدا خارج شود. ساعت کاری باشگاه های کیش از 10 صبح تا 17 بعد از ظهر می باشد. فعالیت های آبی در کیش به دلیل جزر و مد دریا وابسته به آب و هوا است، بنابراین بهتر است قبل از رزرو فعالیت ها وضعیت آب و هوا را بررسی کنید. برای اطمینان از موارد ذکر شده از سایت مسترکیش برای خرید اقدام کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=70448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.