افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

جوانانی که هنجارهای نسلی را در اطراف رنگ گرایی می شکنند

  • کد خبر : 6949
جوانانی که هنجارهای نسلی را در اطراف رنگ گرایی می شکنند

به گفته متخصصان سلامت روان، علیرغم اینکه نسل‌های قدیمی‌تر را «ناراحتی» می‌کنند، جوانان در حال شکستن الگوهای فکری نسلی پیرامون رنگ‌گرایی هستند. این آخرین ورودی مجموعه چهار قسمتی ما در مورد رنگ و سلامت روان است. 15 دسامبر 2022– در هنگام حمام کردن با مادربزرگشان، دختران 5 ساله آفریقایی-لاتینی سه قلو در حال بازی با […]


به گفته متخصصان سلامت روان، علیرغم اینکه نسل‌های قدیمی‌تر را «ناراحتی» می‌کنند، جوانان در حال شکستن الگوهای فکری نسلی پیرامون رنگ‌گرایی هستند. این آخرین ورودی مجموعه چهار قسمتی ما در مورد رنگ و سلامت روان است.

15 دسامبر 2022– در هنگام حمام کردن با مادربزرگشان، دختران 5 ساله آفریقایی-لاتینی سه قلو در حال بازی با اسباب بازی هایی بودند که از آب بیرون می زد.

یکی از آنها پس از پر کردن اسباب بازی با آب و صابون، معصومانه رو به مادربزرگ خود کرد.

“اگر این را اسپری کنم، پوستم روشن تر می شود.”

این یک لحظه مهم برای والدین آنها – مارلند و آنیلا می – متخصصان سلامت روان هزاره‌ای با تبار کارائیب و آرژانتینی بود. آیا دختر کوچک آنها فکر می کرد که پوست روشن تر بهتر است؟ رنگ گرایی زود به خانه آنها آمد.

مارلند می‌گوید: «من نقش مستقیم‌تری در ساختن محیط اطراف آنها داشتم و در مورد آنچه که به آنها ارائه می‌دهیم بسیار عمدی بودم.

به گفته Nayeli Y. Chavez-Dueñas، دکترای دارای مجوز، پرداختن به رنگ گرایی – یک تعصب واقعی یا درک شده بر اساس رنگ و رنگ پوست – آسان نیست، به ویژه از آنجایی که انجام این کار به معنای “تلاش برای خنثی کردن 500 سال آموزش نادرست سیستماتیک” است. روانشناس بالینی و استاد دانشکده روانشناسی حرفه ای شیکاگو.

در سراسر جهان، پوست تیره‌تر میلیون‌ها نفر را در معرض آسیب قرار می‌دهد. در جوامع رنگی، پوست روشن‌تر اغلب دسترسی بهتر، امتیاز و سلامت روانی و جسمی بهتری را به همراه دارد.

چاوز می‌گوید: «در حالی که ممکن است وقتی مردم نظراتی رنگارنگ دارند، احساس ناامیدی و عصبانیت می‌کنم، باید به خاطر داشته باشم که همه ما قبل از تولد در معرض این آموزش بوده‌ایم.»

جامعه پرورش دهنده

به گفته ژوزفین المنزار، روانشناس، روانشناس دارای مجوز و صاحب Oasis، مخالفت با غلات هم در جامعه و هم در خانواده می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مکرراً نظرات رنگارنگ را شنیده باشید یا در جامعه ای غیرمتنوع زندگی کنید. خدمات روانشناسی.

المنزار می گوید: «این واقعاً یک اقدام شورشی تمام عیار است که با آنچه در تمام عمر به شما گفته شده است مبارزه کنید. “توانایی یافتن یک جامعه مهم است تا احساس نکنید در این مبارزه تنها هستید تا آنچه هستید باشید.”

به گفته رادیکا پارامسواران، دکترا، دانشیار دانشکده رسانه در دانشگاه ایندیانا، همچنین برای مکالمات در مورد رنگ‌گرایی در خارج از خانه، مانند کلیساها، مدارس، رسانه‌ها و از طریق اعضای برجسته جامعه بسیار مهم است. بلومینگتون

رسانه‌های اجتماعی همچنین ابزار اصلی برای افزایش آگاهی در مورد رنگ‌گرایی و همچنین وسیله‌ای برای حمایت از کسانی بوده‌اند که ممکن است به طور کلی در خانواده یا جوامع خود احساس انزوا کنند.

«در جنوب آسیا، به ویژه در هند، زنان جوان را بیشتر و بیشتر در مورد چگونگی این صحبت می‌شنوم [colorism] پارامسواران می گوید: اشتباه است و چگونه باید همه چیز را تغییر داد.

شکستن موانع

در حالی که بار در نهایت بر دوش نسل‌های جوان است که الگوهای فکری نسلی و اجتماعی در مورد رنگ‌گرایی را بشکنند، المنزار می‌گوید جوانان به او امید می‌دهند.

به‌عنوان مثال، آن‌ها با وجود اینکه همیشه به آن‌ها گفته می‌شود «خیلی تاریک می‌شوند» بیشتر احتمال دارد موهایشان را به‌طور طبیعی تکان بدهند یا شاید آفتاب بگیرند – هر دوی اینها می‌تواند نسل‌های قدیمی‌تر را «ناراحتی» کند.

آنیلا، مادر این سه قلوها 6 ساله، می‌گوید تمرین گفت‌وگوی مثبت با خود، یا گفت‌وگوی درونی‌تان، عاملی کلیدی در کمک به جوانان برای درک رنگ پوست و ویژگی‌های فیزیکی است. این می‌تواند به این صورت باشد که از کودکان بخواهید در مورد آنچه که در آینه نگاه می‌کنند، یا گفتگوی درونی خود پس از انجام اشتباه فکر کنند.

“این تقویت این واقعیت است که شما زیبا هستید. مارلند می گوید تو باهوشی. ما می‌خواستیم قبل از اینکه به زیبایی آنها برویم، جنبه‌های دیگری از شخصیت آنها را برجسته کنیم، تقریباً برای اینکه آنها را تأیید کنیم. اما لازم بود ابتدا هویت و ظاهر آنها را تأیید کنیم.”

نمایش منابع

منابع:

مارلند می.

آنیلا می.

Nayeli Y. Chavez-Dueñas، دکترا، روانشناس بالینی دارای مجوز. استاد دانشکده روانشناسی حرفه ای شیکاگو

ژوزفین المنزار، روانشناس، روانشناس دارای مجوز. مالک، خدمات روانشناسی Oasis، آتلانتا.

Radhika Parameswaran، دکترا، دانشیار، دانشکده رسانه، دانشگاه ایندیانا، بلومینگتون.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.