افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

چرا مادران سیاه پوست در معرض خطر بیشتری برای سقط جنین هستند؟

  • کد خبر : 6711
چرا مادران سیاه پوست در معرض خطر بیشتری برای سقط جنین هستند؟

منو بارداری اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها فیلم های یک Ob-Gyn را پیدا کنید راهنمای سلامت و بارداری حامله شدن سه ماهه اول سه ماهه دوم سه ماهه سوم کار و تحویل عوارض بارداری همه موضوعات راهنما موضوعات مرتبط دیابت بارداری چندقلوها و دوقلوها نوزادان ماشین حساب تخمک گذاری تقویم بارداری قبل از بارداری […]


منو

چرا مادران سیاه پوست در معرض خطر بیشتری برای سقط جنین هستند؟

بررسی شده توسط Traci C. Johnson، MD در 07 دسامبر 2022

NeCara McClendon در هفته 19 بارداری و در یک عصر سه شنبه بعد از کار در آگوست 2022 در خانه بود که خونریزی شدیدی شروع شد.

در نزدیکترین اورژانس در فردریکزبورگ، ویرجینیا، جایی که او زندگی می کند، پرسنل پزشکی به او گفتند که دهانه رحم در حال باز شدن است. نوزاد و کیسه آمنیوتیک او خیلی زود به کانال زایمان می رفتند.

یکی از پزشکان به او گفت که امیدی نیست، پزشک دوم گفت که او نیاز به مشاوره تخصصی دارد، و پزشک سوم از طریق Telehealth انتقال و روشی را توصیه کرد که در آن مادر سرش را روی تخت بیمارستان به پایین خم می کند تا سعی کند از سقط جنین جلوگیری کند.

مکلندون گفت که پیام های متناقض مایوس کننده بودند. “احساس می کردم که آنها همچنان به من کمی امید می دهند و سپس آن را از بین می برند.”

پس از انتقال، مک کلندون متوجه شد که بیمارستان جدید درمان شیب را ارائه نکرده است. در عوض به او دارو دادند و گفتند صبر کند. و او – به مدت 3 روز – قبل از سونوگرافی پاهای پسرش را در کانال زایمان نشان داد.

دکتر گفت هیچ کاری نمی توان کرد. مک‌کلندون پسرش را صبح روز بعد در 19 هفته و 5 روز به دنیا آورد، او خیلی جوان بود که نمی‌توانست بیرون از رحمش زنده بماند.

“روزهای بعد بی وقفه گریه می کردم – پرسیدن [myself] چرا این اتفاق برای من افتاد. من شروع به احساس شکست کردم.”

چرا این اتفاق می افتد

سقط جنین بیشتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می کنند. در حدود اتفاق می افتد 1 در 4 حاملگی، معمولا در سه ماهه اول. اغلب مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد.

با این حال، برخی چیزها خطر سقط جنین را افزایش می دهند. وزن یکی از آنهاست و مک کلندون کمی اضافه وزن دارد. او همچنین مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است که به این معنی است که تخمدان‌های او هورمون‌های جنسی مردانه زیادی به نام آندروژن تولید می‌کنند. PCOS می تواند خطر سقط جنین زودرس را در 3 ماه اول بارداری افزایش دهد. (مک کلندون پسرش را تقریبا تا ماه پنجم از دست نداد.)

اما یک عامل دیگر وجود دارد: مک کلندون سیاه پوست است.

بر اساس یک مطالعه در سال 2021 که روی بیش از نیم میلیون زن آمریکایی مورد بررسی قرار گرفت، در ایالات متحده، زنان سیاه پوست 43 درصد بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض سقط جنین هستند. (طبق CDC، مادر سیاهپوست نیز بیشتر از یک مادر سفیدپوست نوزاد خود را پس از 20 هفته یا در زایمان (مرده زایی) از دست می دهد یا جان خود را از دست می دهد.)

“رسوایی این است که ما واقعا نمی دانیم [why]نویسنده ارشد این مطالعه، سیوبهان کوئنبی، MD. ما به شدت به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. ندانستن در سال 2022 قابل قبول نیست.

پزشکان می دانند که عوامل خطرزای سلامتی برای سقط جنین مانند دیابت، چاقی و فشار خون بالا در زنان سیاه پوست بیشتر از زنان سفید پوست است.

اما باز هم سوال اینجاست که چرا؟ عوامل شامل تفاوت در زیست شناسی، جامعه، فرهنگ، شیوه زندگی، و مراقبت های پزشکی و غیره است. به گفته کارشناسان، تفکیک اینها می تواند بسیار سخت باشد.

سایر عوامل بیولوژیکی که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته اند نیز ممکن است نقش داشته باشند. به عنوان مثال، فیبروم ها – تومورهای عضلانی که روی دیواره رحم رشد می کنند – گاهی اوقات می توانند باعث سقط جنین شوند. تقریباً 25 درصد از زنان سیاه‌پوست 18 تا 30 ساله به آن مبتلا هستند، در حالی که این رقم در زنان سفیدپوست 6 درصد است. زنان سیاه‌پوست نیز دو تا سه برابر بیشتر در معرض فیبروم‌های مکرر یا عوارض هستند که می‌تواند بر این مشکل بیفزاید.

تفاوت در میکروبیوتای واژن بین زنان سیاه پوست و سفیدپوست ممکن است دخیل باشد زیرا میکروبیوم واژن با سقط مکرر مرتبط است.

دکتر آنا لانگر، مدیر ابتکار سلامت زنان در دانشکده بهداشت عمومی تی چان هاروارد، گفت: اما این اختلاف در دسترسی و استفاده از مراقبت های پزشکی است که می تواند بزرگترین تفاوت را ایجاد کند.

به گفته لانگر، زنان سیاه‌پوست به دلایلی کمتر به دنبال مراقبت‌های دوران بارداری کافی هستند. اینها ممکن است شامل کمبود بیمه، کمبود منابع مالی و آموزشی، کمبود امکانات بهداشتی در مجاورت، ترس از بدرفتاری و موارد دیگر باشد. بر اساس برخی تحقیقات، حتی تصور تبعیض نژادی در جامعه به طور کلی می تواند مراقبت های دوران بارداری را به تاخیر بیندازد.

باز کردن تأثیر نژاد در محیط های پزشکی می تواند دشوار باشد. در یک مطالعه قابل توجه، میزان مرگ و میر نوزادان سیاه پوست، که سه برابر بیشتر از نوزادان سفیدپوست در ایالات متحده است، زمانی که توسط یک پزشک سیاه پوست تحت مراقبت قرار گرفتند، به نصف کاهش یافت. اما به طور عجیبی، این مطالعه نشان داد که نژاد پزشک بر نتایج مادر تأثیری ندارد. محققان به بررسی این موضوعات ادامه می دهند.

بعد از سقط جنین

از ماه آگوست، مک‌کلندون و شریک زندگی‌اش سعی کرده‌اند یک مشاور غم و اندوه حضوری پیدا کنند که بتوانند به عنوان یک زوج ببینند. اما تا کنون، آنها هیچ شانسی نداشته اند. بنابراین آنها به تنهایی راه خود را طی کرده اند – با موفقیت. او گفت: “من نمی گویم که بهتر می شود، اما شما بهتر از عهده آن بر می آیید.”

او می گوید غم موج می زند. بعضی روزها حالشان خوب است و روزهای دیگر درد به طور غیرمنتظره دوباره اوج می گیرد. نزدیک شدن به موعد تولد نوزاد بسیار سخت بوده است.

مک کلندون گفت: «این شنبه گذشته قرار بود تاریخ دوش بچه من باشد. روزی که برای بزرگداشت مک کلندون و پسر آینده اش در نظر گرفته شده بود، به روزی برای یادآوری چیزهایی که او از دست داده بود تبدیل شد. روز سختی بود اما او موفق شد. او گفت: “غمگین شروع شد، اما در نهایت خوب شد.”

نمایش منابع

منابع:

Siobhan Quenby، MD، مدیر، واحد تحقیقات زیست پزشکی در بهداشت باروری. استاد زنان و زایمان، دانشگاه وارویک.

Ana Langer، MD، کارگردان، زنان و ابتکار سلامت؛ استاد بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان.

CDC: “نرخ مرگ و میر مادران در ایالات متحده، 2020.”

PNAS: “توافق نژادی پزشک و بیمار و نابرابری در مرگ و میر هنگام تولد برای نوزادان.”

مجله آمریکایی پزشکی پیشگیری: “رنگ پوست مهم است: ریز تجاوزهای نژادی و مراقبت های پیش از تولد تاخیری.”

دانشگاه بهداشت میشیگان: “درک تفاوت های نژادی برای زنان مبتلا به فیبروم رحم”.

مجله پرستاری قلب و عروق: “یک مطالعه کیفی: انگ فشار خون بالا در میان زنان سیاه پوست.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.