افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
10

“تنها” و “بازمانده”: خطرات سلامتی و پاداش های بالا برای شرکت کنندگان

  • کد خبر : 6561
“تنها” و “بازمانده”: خطرات سلامتی و پاداش های بالا برای شرکت کنندگان

این ایده که خود را در بیابان رها کنید و فقط عقل خود را به آن وابسته کنید، مفهومی است که برای اکثر مردم بسیار وحشتناک است. رویارویی با حیوانات وحشی، مبارزه با آب و هوای شدید و زندگی بدون اینترنت تنها تعدادی از چالش‌هایی است که بقای خارج از شبکه شامل می‌شود. با این […]


این ایده که خود را در بیابان رها کنید و فقط عقل خود را به آن وابسته کنید، مفهومی است که برای اکثر مردم بسیار وحشتناک است. رویارویی با حیوانات وحشی، مبارزه با آب و هوای شدید و زندگی بدون اینترنت تنها تعدادی از چالش‌هایی است که بقای خارج از شبکه شامل می‌شود.

با این وجود، ما هنوز مجذوب آن هستیم دیگران تلاش برای چالش، که می تواند محبوبیت پایدار نمایش های رقابت بقا را توضیح دهد تنها، یکی ازمحبوب ترین نمایش های واقعیت امروز در تلویزیون، و بازمانده، اکنون در چهل و سومین دوره نمایش خود است. هر دو تنها و بازمانده توانایی ذهنی و جسمی شرکت کنندگان را آزمایش کنید تا ببینید چه کسی می تواند در یک محیط چالش برانگیز بیشتر دوام بیاورد و برنده انبوهی از پول نقد شود. اما خطرات سلامتی به اندازه پاداش واقعی هستند.

آ

تنهایی: یخ زده و گرسنه

بر تنها، شرکت کنندگان به مناطق سرد و دورافتاده مانند پاتاگونیا و مغولستان، بدون حتی آسایش یک گروه تولید رها می شوند. از بقاها انتظار می رود که بفهمند چگونه از مهارت های بیابان و غرایز اولیه خود برای تغذیه و زنده نگه داشتن خود استفاده کنند. آنها کلبه های چوبی یا یورت می سازند، سعی می کنند سیستم های غذایی مانند تور ماهی و تله خرگوش را راه اندازی کنند، و گیاهان خوراکی را جمع آوری کنند – همه در حالی که از خود فیلم می گیرند و از خطرات روانی انزوا اجتناب می کنند.

بسیاری از آنها â € œtape outâ € , فریاد رحمت از تنهاو درخواست کنید که به دلیل گرسنگی شدید یا دلتنگی شدید از خانه خارج شوند، اما برای کسانی که در این مسیر باقی می مانند، سرمای شدید و گرسنگی نیز ممکن است عوارضی داشته باشد.

تخلیه پزشکی رایج است تنهااغلب به دلیل خطرات مرتبط با کاهش وزن برای سلامتی است. با پیش بینی شرایط گرسنگی، برخی از شرکت کنندگان وزن قابل توجهی را قبل از نمایش اضافه کردند، از جمله یک تامقیاس 60 پوندی. بدون غذای معمولی، اکثر شرکت کنندگان وزن کم می کنند، اگرچه تعداد کمی از آنها به اندازه کولتر بارنز با غذای کمی زنده می مانند.86 پوند از دست داد.

اما کاهش شدید پوند در یک دوره کوتاه می تواند باعث از دست دادن توده عضلانی و تراکم استخوان، ایمنی پایین، مشکلات گوارشی مانند یبوست، خستگی یا انرژی کم و حتی ریزش مو شود.

تماشاگران تیم پزشکی را تماشا کردند که رز آنا مور مسابقه دهنده را از بریتیش کلمبیا تخلیه کردبیابان در فصل 8، پس از خاموش شدن او، تنها در جنگل، بدون وسایل ارتباطی قرار است همه شرکت کنندگان با خود حمل کنند.

مور که در طول مدت حضورش در برنامه 20 درصد از وزن بدن خود را از دست داده بود، علائمی مانند لرز، درد معده و کاهش شنوایی را تجربه می‌کرد و سپس با کاهش دما به 7، هوشیاری خود را از دست داد. درجه F. او در میان پنج شرکت کننده ای بود که پس از 37 روز در رقابت باقی ماندند و برای جایزه 500000 دلاری رقابت کردند.

هاوارد جی. دانر، دکتر اکسپدیشن و یکی از نویسندگان کتاب، گفت: «افرادی که گرسنه هستند نمی‌توانند تولید گرمای متابولیکی خود را به اندازه افرادی که به خوبی تغذیه می‌شوند حفظ کنند.» راهنمای میدانی برای پزشکی وحشی.

بدن ما انرژی بالقوه را به شکل گلیکوژن، نسخه ذخیره شده گلوکز، یا قند حاصل از کربوهیدرات ها نگهداری می کند. بدن ممکن است با تلاش برای بالا بردن دمای خود از طریق لرز، که یکی از اولین علائم آن است، با سرما سازگار شودهیپوترمی، یا کاهش بالقوه خطرناک دمای بدن.

دانر گفت: اگر ذخایر گلیکوژن در ماهیچه‌های فرد به دلیل سوءتغذیه تخلیه شود، آن‌ها به شدت یا تا زمانی که «ذخایر گلیکوژن طبیعی» دارند و درجه‌ای از یکپارچگی تغذیه‌ای بالاتری دارند، نمی‌لرزند..

دانر گفت و لرز می تواند به اندازه یک دویدن تفریحی کالری بسوزاند. این برای شرکت کنندگانی که سعی در صرفه جویی در انرژی دارند، مضر است، به ویژه زمانی که زمان وعده غذایی بعدی آنها نامشخص است. و زمانی که آن غذا اغلب فقط به اندازه موش نیست، بلکه موش واقعی است.

یکی دیگر از خطرات کاهش دمای بدن این است که وقتی دمای بدن کاهش می‌یابد و فرد از هیپوترمی خفیف به متوسط ​​می‌رود، ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض سرما، عملکرد شناختی خود را کاهش دهد، که در اصطلاح عامیانه به عنوان «احمق» شناخته می‌شود.

Survivor: Into the Fire

شرکت کنندگان در بازمانده مجموعه ای از چالش ها متفاوت است. اگر در آب و هوای گرمسیری کاهش یابد، احتمال بیشتری دارد که با گرمازدگی مواجه شوند تا هیپوترمی. آنها تنها نیستند و هر هفته به جای انزوا بدون تاریخ پایان، با حذف رای همتایان مواجه می شوند. ولی بازمانده شرکت کنندگان همچنین باید سرپناه بسازند، با حداقل غذا زندگی کنند، با یکدیگر در شاهکارهای فیزیکی رقابت کنند، و معماها را حل کنند – همه اینها در حالی که هوش هیجانی خود را حفظ می کنند تا سایر شرکت کنندگان را در دورهای بی پایان رای حذفی دستکاری کنند.

شرکت کنندگان که در کاسه های کوچک پوسته نارگیل از برنج و آب چاه آب پز شده زندگی می کنند، معمولاً 60 کالری یا کمتر در روز مصرف می کنند زیرا برای جایزه 1 میلیون دلاری “Sole Survivor” رقابت می کنند. برندگان چالش‌های قسمت اغلب جوایز غذا دریافت می‌کنند، اما این جوایز می‌تواند برای «قبایل» تیمی یا شرکت‌کنندگان فردی گریزان باشد. همه باید با گرما روبرو شوند و تخلیه پزشکی رایج است.

راسل سوان، که چشمانش معروف است برگشت توی سرش قبل از اینکه در جریان مسابقه جایزه “Roll with It” در فصل 19 سریال در ساموآ از پا در بیاید، پس از اینکه فشار خونش به طور خطرناکی به دلیل کم آبی کاهش یافت، از بازی حذف شد.

دکتر استفانی لارو، پزشک اورژانس در Roanoke، ویرجینیا، گفت: کم آبی بدن به تنهایی می تواند استرس زیادی را به بدن وارد کند. حتی می‌تواند باعث ایجاد شرایطی به نام افت فشار خون ارتواستاتیک شود، افت فشار خون که می‌تواند باعث از بین رفتن فرد شود.

لارو گفت: “در یک محیط گرم، بدن شما سعی می کند خود را خنک کند و برخی از اولین مکانیسم های خنک کننده اتساع عروق هستند، بنابراین رگ های خونی شما بزرگتر می شوند و خون شما را از هسته به سمت محیط دور می کند.” “بنابراین شما عرق می کنید و دما را از طریق پوست خود از دست می دهید.”

اگر جریان خون برای جبران از دست دادن مایعات تغییر مسیر دهد، اندام های اصلی مانند کلیه ها، قلب و مغز نیز ممکن است عملکرد مطلوبی نداشته باشند.

لارو گفت: «وقتی این مایع برای خنک ماندن شنت می‌شود، تأثیرات کم‌آبی بدن را تشدید می‌کند.»

همانطور که لارو اشاره می‌کند، کمبود کالری نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد، هیچ راه موثری برای سازگاری فرد با گرسنگی وجود ندارد. به گفته لارو، تلاش برای انجام فعالیت بدنی در این حالت باعث می شود که قلب سریعتر پمپاژ کند، عضلات را تحت فشار قرار دهد و اثرات استرس ناشی از کم آبی و گرما را تشدید کند.

لارو گفت: «وقتی در حالت گرسنگی هستید و بدنتان مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند، در حال حاضر به مغز و کلیه‌هایتان آسیب وارد می‌کنید.» و این با واقعیت گرمای شدیدی که در معرض آن هستید و استرس ناشی از نیاز به ورزش و نیاز به انجام کارهای فیزیکی برای تلاش برای زنده ماندن ترکیب شده است. بنابراین آنها به نوعی با یکدیگر تعامل دارند.â€

این را می توان با خستگی تشدید کرد، که شرکت کنندگان همچنین با خوابیدن (یا نه) در ساختارهای ناخوشایند، خشن و باز با یکدیگر مواجه می شوند. باران مداوم، “کف” سخت و ناهموار و سایر افراد شکایات رایج هستند.

کمبود خواب همچنین استرس را بر بدن افزایش می‌دهد و در طول زمان بر عملکرد مغز و تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارد، در حالی که کاهش وزن سریع ناشی از غذای محدود می‌تواند به طور بالقوه توانایی فرد را برای عملکرد فیزیکی مختل کند.

لارو گفت: “من فکر می کنم آنها نه تنها در حال از دست دادن چربی هستند، بلکه احتمالا در حال از دست دادن توده عضلانی و بی شرایطی خود هستند.” “بنابراین آنها احتمالاً خطر آسیب طولانی مدت به بدن را با داشتن این تغییرات عظیم وزن دارند.”

حتی با توجه به شرایط شدیدی که شرکت کنندگان در نمایش واقعیت در تعقیب جوایز نقدی پرمخاطره تحمل می کنند، به نظر می رسد بسیاری شرط بندی می کنند که خطرات و تجربه ارزش پاداش نهایی را دارند. با بازمانده در 22 سالگی و تنها در نهمین دوره خود با دو اسپین آف، به نظر می رسد طرفداران موافق هستند که تماشای رقبا در مبارزه با عناصر و همچنین محدودیت های بدن خود ارزش تنظیم کردن را دارد.

نمایش منابع

منابع:

Howard J. Donner، MD، نویسنده همکار، راهنمای میدانی برای پزشکی وحشی.

استفانی لارو، MD، پزشک اورژانس، Roanoke، VA.

کلینیک کلیولند: “آیا کاهش وزن خیلی سریع بد است؟”

تجزیه و تحلیل طوطی: “تنها.”

کانال تاریخچه: “Alone.â€

CBS: “Survivor.”

لس آنجلس تایمز: “بازمانده”: راسل سوان از ترس جدی سلامتی خود صحبت می کند.

پست ملی: “شرکت کننده در سریال بقا تنها برای نمایش 60 پوند اضافه کرد.”

پیشگام مدرس: “کولتر بارنز روزهای “تنها” را منعکس می کند

PennLive: “زن پنسیلوانیا از پخش اپیزود “Alone” امشب رفت.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.