افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
6

رژیم کم کربوهیدرات ممکن است بهتر از شمارش کالری برای دیابت باشد

  • کد خبر : 6546
رژیم کم کربوهیدرات ممکن است بهتر از شمارش کالری برای دیابت باشد

14 دسامبر 2022 – شمارش کالری را فراموش کنید. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند با خوردن یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب وزن خود را کاهش دهند و قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند. این مطابق است یک مطالعه جدید دریافتند که این نوع رژیم بیشتر از یک رژیم […]


14 دسامبر 2022 – شمارش کالری را فراموش کنید. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند با خوردن یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب وزن خود را کاهش دهند و قند خون خود را تحت کنترل داشته باشند.

این مطابق است یک مطالعه جدید دریافتند که این نوع رژیم بیشتر از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات و کم چرب به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. و این بدون توجه به اینکه فرد چقدر کالری می خورد درست بود.

این یافته ها بر اساس یک کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده بود و نتایج در مجله منتشر شد سالنامه طب داخلی این هفته.

این کارآزمایی 185 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 را مورد بررسی قرار داد که رژیم های کم کالری اغلب برای کمک به کاهش وزن و بهبود کنترل قند خون برای آنها توصیه می شود، یک اصطلاح پزشکی که به سطوح معمولی قند در خون افراد اشاره دارد.

محققان نوشتند که مشکل این توصیه رایج این است که اغلب منجر به گرسنگی می شود، بنابراین تعداد کمی از بیماران به آن پایبند هستند.

دکتر Camilla Dalby Hansen، MD، از دانشگاه جنوب دانمارک، و همکارانش، نویسنده این مطالعه نوشت: «بنابراین، رژیم‌های بدون کالری ممکن است جایگزین بهتری برای دستیابی به نگهداری طولانی‌مدت باشند.

روش ها و نتایج مطالعه

در مطالعه جدید، شرکت کنندگان به طور تصادفی در یکی از دو گروه مبتنی بر رژیم غذایی قرار گرفتند. دو برابر تعداد شرکت کنندگان در گروهی قرار گرفتند که رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب مصرف کردند و سایر شرکت کنندگان به مدت 6 ماه به رژیم غذایی پر کربوهیدرات و کم چرب اختصاص داده شدند. هیچ محدودیت کالری برای هر دو گروه اعمال نشد.

وزن بیماران، کنترل قند خون و سایر اقدامات بهداشتی بر اساس آزمایشات آزمایشگاهی در ابتدای مطالعه، در 3 ماهگی و در 6 ماهگی مورد ارزیابی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل نهایی شامل 165 بیمار بود.

در حالی که بیماران در هر دو گروه وزن کم کردند، آنهایی که در گروه کم کربوهیدرات و چربی زیاد بودند، به طور متوسط ​​حدود 8 پوند بیشتر از گروه دیگر وزن کم کردند.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی بالا با بهبود کنترل قند خون مرتبط بود، اما همچنین منجر به کمی بالاتر LDL یا آنچه که پزشکان آن را سطح کلسترول بد می‌دانند، شد.

“من معتقدم که ما داده های کافی برای گنجاندن داریم [low-carb, high-fat] به عنوان یکی از گزینه های رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2،” هانسن در یک نظر کتبی گفت.

اما او پیش‌بینی کرد که برخی از بیماران همچنان برای ماندن بر روی آن در دنیای واقعی تلاش می‌کنند.

هانسن گفت: “رژیم غذایی LCHF برای برخی افراد ممکن است سخت باشد.” کمی گران‌تر است و پیروی از آن در اجتماعات اجتماعی به دلیل اینکه جامعه ما برای این نوع رژیم مناسب نیست، می‌تواند دشوار باشد.»

جادوی کالری نامحدود

Jay H. Shubrook، DO، متخصص دیابت و استاد دانشگاه Touro کالیفرنیا، دیدگاه مشابهی را ارائه کرد.

شوبروک در مصاحبه ای گفت: «وقتی شروع به کمانچه گرفتن با رژیم می کنید، نه تنها بر روی شخص، بلکه بر همه افرادی که با آنها غذا می خورند تأثیر می گذارد، زیرا غذا خوردن یک تجربه مشترک است.

شوبروک گفت: “جادوی این مطالعه این است که محدودیت کالری نداشت، فکر می کنم آن را برای ادامه دادن افراد کمی انعطاف پذیرتر کرد.”

او گفت که فکر می کند بیماران برای کاهش وزن در یک رژیم غذایی بدون محدودیت کالری، به مقدار مناسبی از مربیگری و آموزش در مورد انتخاب غذا نیاز دارند.

نمایش منابع

منابع:

سالنامه طب داخلی: “تأثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات بدون محدودیت کالری، پرچرب در مقابل رژیم غذایی پر کربوهیدرات و کم چرب بر دیابت نوع 2 و بیماری کبد چرب غیر الکلی.”

Camilla Dalby Hansen، MD، دانشگاه جنوب دانمارک، Odense.

Jay H. Shubrook، DO، متخصص دیابت، استاد، دانشگاه Touro کالیفرنیا، Vallejo.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.