افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

به امید اسپوندیلیت آنکیلوزان

  • کد خبر : 6460
به امید اسپوندیلیت آنکیلوزان

توسط Anca Askanase، MD، همانطور که به Hallie Levine گفته شده است اسپوندیلیت آنکیلوزان می تواند یک بیماری ویرانگر باشد. اما خبر خوب این است که آینده روشن تر از همیشه است. اینجاست که چرا من خیلی خوشبین هستم. ما ابزارهای تشخیص بهتری داریم پزشکان – از جمله پزشکان مراقبت های اولیه – اکنون در […]


توسط Anca Askanase، MD، همانطور که به Hallie Levine گفته شده است

اسپوندیلیت آنکیلوزان می تواند یک بیماری ویرانگر باشد. اما خبر خوب این است که آینده روشن تر از همیشه است. اینجاست که چرا من خیلی خوشبین هستم.

ما ابزارهای تشخیص بهتری داریم

پزشکان – از جمله پزشکان مراقبت های اولیه – اکنون در مورد اسپوندیلیت آنکیلوزان آموزش بیشتری دیده اند. بنابراین بیماران زودتر تشخیص داده می شوند که پیش آگهی آنها را بهبود می بخشد. اغلب، بیماران در مراحل اولیه بیماری هیچ نشانه ای از التهاب مفاصل ساکروایلیاک – مفاصلی که ستون فقرات را به استخوان لگن متصل می کنند – در عکسبرداری با اشعه ایکس ندارند.

اما پزشکان اکنون می توانند ژن آنتی ژن لکوسیت انسانی (HLA) HLA-B27 را آزمایش کنند و MRI ناحیه مورد نظر را انجام دهند تا ببینند آیا التهاب وجود دارد یا خیر. در گذشته، زمانی که تشخیص می دادیم و حداقل گزینه های درمانی را که در اختیار داشتیم، شروع می کردیم، آسیب از قبل وارد شده بود. ما در تعقیب بیماری و تلاش برای پاکسازی اثرات آن بودیم، نه اینکه جلوتر از آن باشیم و سعی کنیم آن را در مسیر خود متوقف کنیم.

درمان ها پیشرفت کرده اند

بیولوژیک ها در طی 2 دهه گذشته درمان اسپوندیلیت آنکیلوزان را متحول کرده اند. این داروها سیتوکین های خاصی را که مولکول هایی هستند که به سلول های شما سیگنال می دهند تا التهاب را در سراسر بدن فعال کنند، کند می کنند. سیتوکین ها نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ایفا می کنند، اما زمانی که بیش از حد فعال شوند، می توانند باعث ایجاد بیماری التهابی مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان شوند.

ما با استفاده از این ابزارهای خارق‌العاده در نوک انگشتان خود، تفاوت زیادی در تغییر چهره این بیماری ایجاد کرده‌ایم. ما از خراشیدن سطح اسپوندیلیت آنکیلوزان به افرادی رسیده‌ایم که می‌توانند به تسکین کامل علائم دست یابند و زندگی عادی داشته باشند. هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، اما برای من بسیار شگفت انگیز است که بتوانم به بیماران بگویم که در حال بهبودی هستند. داروهای موجود در حال حاضر عبارتند از:

درمان با فاکتور نکروز ضد تومور (مهارکننده‌های TNF). اینها اولین داروهای بیولوژیکی بودند که در سال 2003 برای اسپوندیلیت آنکیلوزان تأیید شدند. آنها نه تنها آرتریت مفاصل، بلکه التهاب روده و چشم و همچنین آرتریت ستون فقرات را درمان می کنند. آنها ایمنی شما را کاهش می دهند، بنابراین شما در معرض خطر ابتلا به عفونت، از جمله سل هستید (آزمایش سل قبل از شروع لازم است). اما بسیاری از بیماران من نتایج شگفت انگیزی را مشاهده می کنند. اگر به یکی پاسخ ندهند، اغلب به دیگری پاسخ خواهند داد. در حال حاضر پنج مورد مورد تایید FDA برای اسپوندیلیت آنکیلوزان وجود دارد: Enbrel، Humira، Remicade، Simponi و Cimzia.

درمان ضد اینترلوکین 17 (مهارکننده های IL-17). این دسته دیگری از داروهای بیولوژیک است. در حال حاضر دو مورد تایید شده توسط FDA وجود دارد: secukinumab (Cosentyx) و ixekizumab (Taltz). از آنجایی که مهارکننده‌های IL-17 سیتوکین‌های متفاوتی را نسبت به مهارکننده‌های TNF هدف قرار می‌دهند، برای بیمارانی که به مهارکننده‌های TNF پاسخ نمی‌دهند یا قادر به تحمل آنها نیستند، گزینه خوبی هستند.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.