افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
4

تکنولوژی چگونه می‌تواند به تجلی اهداف و رسیدن به آن‌ها کمک کند؟

  • کد خبر : 63510
تکنولوژی چگونه می‌تواند به تجلی اهداف و رسیدن به آن‌ها کمک کند؟

آیا معتقدید که می‌توانید با فکر کردن به این که واقعاً ممکن است اتفاقی مثبت بیفتد و سپس تلاش کردن برای تحقق رویای خود، به آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید؟ این همان چیزی است که با عنوان آشکارسازی یا تجلی از آن یاد می‌شود. برای بسیاری از مردم، تجلی و تجسم ذهنی کلید ایجاد […]

آیا معتقدید که می‌توانید با فکر کردن به این که واقعاً ممکن است اتفاقی مثبت بیفتد و سپس تلاش کردن برای تحقق رویای خود، به آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید؟ این همان چیزی است که با عنوان آشکارسازی یا تجلی از آن یاد می‌شود. برای بسیاری از مردم، تجلی و تجسم ذهنی کلید ایجاد تغییرات مثبت در زندگی است.

تجلی یک تمرین بسیار مهم در بحث سلامت روان است که شامل تجسم و ذهن آگاهی است. در این مقاله از اسمارتک نیوز قصد داریم نحوه استفاده از این روش مثبت اندیشی برای دستیابی به اهداف شخصی و اینکه چگونه فناوری می‌تواند به این روند کمک کند، با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

چگونه تجلی به عنوان یک تمرین ذهن آگاهی عمل می‌کند؟

تجلی چیزی بیش از یک خیال پردازی بیهوده است. شما باید از چشم اندازها و رویاهای خود برای موفقیت در هر زمینه‌ای از زندگی خود به عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید. نکته کلیدی این است که باور کنید این رویاها قابل دستیابی هستند و سپس افکار و انرژی خود را برای رسیدن به آن‌ها متمرکز کنید. به این ترتیب، شما به احتمال زیاد آن‌ها را به واقعیت تبدیل خواهید کرد. این روش برای دستیابی به هر رویای بزرگی مؤثر بوده و کار می‌کند: شغل، خانواده، روابط، خانه، امور مالی یا دوستی.

شما باید یاد بگیرید که با لحن مثبت صحبت کنید. تصورات منفی در مورد اهداف شما باعث می‌شود که آن‌ها کاملاً دور از دسترس به نظر برسند. به عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید، “من هرگز نمی‌توانم کسب و کار خود را اداره کنم”، مطمئن باشید موفق به این کار نخواهید شد.

تجلی مستلزم آن است که فکر را به شکل مثبت‌تری قاب‌بندی کنید تا بتوانید گام‌های مشخصی در جهت تحقق آن بردارید. بنابراین، شما باید بگویید: “من رویای مدیریت کسب و کار خودم را دارم و با کار کردن گام به گام روی اهدافم، روزی رئیس خودم خواهم شد.”

تجلی بر دو قانون قوی رفتاری در انسان متکی است. اولین مورد قانون جذب است: شما بر آنچه می‌خواهید به زندگی خود جذب کنید تمرکز می‌کنید. اگر واقعاً به چیزی علاقه‌مند هستید، خود را در فضایی قرار می‌دهید که در آن آگاهی بیشتری داشته باشید و آماده استفاده از تمامی فرصت‌های موجود باشید.

دوم قدرت تفکر مثبت است. حفظ نگرش مثبت برای کمک به شما برای غلبه بر ترس‌ها، شک‌ها و تردیدها به خود، حیاتی است تا بتوانید با چالش‌های پیش رو روبرو شوید.

اکنون که درک بهتری از نحوه تمرین تجلی دارید، می‌توانید از فناوری کمک گرفته و ذهن خود را در مسیر درست قرار دهید.

با استفاده از تابلوی دیجیتال ویژن اهداف خود را تجسم کنید

اولین قدم برای تجسم اهدافتان، بیان آن‌هاست. در هر زمینه‌ای از زندگی خود که به دنبال ایجاد تغییرات مثبت هستید، باید چشم اندازی را ایجاد کنید که می‌خواهید به آن برسید.

شما به راحتی می‌توانید یک تابلو ایجاد کنید تا به شما کمک کند اهداف خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Vision Board Perfectly Happy همواره جلوی چشمان خود داشته باشید. این برنامه رایگان تلفن همراه تمام آنچه را که برای تجسم رویاهای خود نیاز دارید فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، تصاویر، جملات تاکیدی مثبت و موسیقی را به تابلوی رؤیاهای خود اضافه کنید.

تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا یک تابلوی شخصی ایجاد کنید و در ادامه می‌توانید بارها و بارها به آن بازگردید تا شما را روی اهداف‌تان متمرکز نگه دارد. اگر چه می‌توانید نسخه پولی این اپ را تهیه کنید، اما نسخه آزمایشی رایگان نیز همه چیزهایی را که برای شروع نیاز دارید، از جمله آموزش‌های ابتدایی، در خود دارد.

دانلود: Vision Board Perfectly Happy برای iOS | Android (رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای)

برای افزایش اعتماد به نفس خود از اپلیکیشن‌های انگیزشی استفاده کنید

رسیدن به رویاها مستلزم آن است که از محدوده راحتی خود خارج شوید، اما این می‌تواند دشوار باشد و مسیر موفقیت شما می‌تواند با احساس شک و تردید نیز همراه باشد. بنابراین، باید به طور مرتب ارزش‌هایتان را به خود یادآوری کنید تا به شما کمک کند بر ترس‌های خود غلبه کرده و به اهداف‌تان برسید.

بسیاری از ابزارهای کمکی قدرتمند برای تأکید بر استعدادها وجود دارد که به تقویت انگیزه شما کمک می‌کند. برنامه‌های تأیید، ابزارهای کوچک اما قدرتمندی هستند که ممکن است در آن لحظه‌های شک و تردید، کمک کوچکی به شما ارائه بدهند.

Motivation

اپلیکیشن Motivation یک مثال خوب است که شامل کاتالوگ تصاویر و تاکیدات مثبت قابل تنظیم و بی‌پایان است. حتی اگر آدم مثبتی هم نباشید، وقتی گوشی خود را برمی‌دارید و پیامی مثبت در مورد خودتان را در ویجت صفحه قفل می‌بینید، لبخند خواهید زد. این فقط می‌تواند یک یادآوری باشد که برای تنظیم مجدد ذهن و تمرکز روی چیزهای مثبت نیاز دارید.

دانلود: Motivation برای iOS | Android (رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای)

مدیتیشن را تمرین کنید تا به شما کمک کند ذهن خود را آرام کرده و دوباره متمرکز کنید

مدیتیشن ذهنی می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد که به شما کمک می‌کند تا ذهنیت مثبتی را در طول روز اتخاذ کنید، و شما را قادر می‌سازد تا زمانی که برای رسیدن به اهداف خود کار می‌کنید، مثبت و ثابت قدم بمانید. چند لحظه تأمل آرام در شروع و پایان هر روز به شما کمک می‌کند تا روی نکات مثبت فعلی زندگی خود تمرکز کنید.

خوشبختانه، ابزارها و منابع بسیار خوبی برای کمک به آسان کردن فرآیند مدیتیشن وجود دارد، و حتی می‌توانید از ربات هوش مصنوعی ChatGPT برای کمک به ایجاد یک عادت منظم مدیتیشن استفاده کنید.

دانلود برنامه‌ای مانند برنامه مدیتیشن معروف Calm یا رویکرد مراقبه شخصی‌شده برنامه Balance به این معنی است که همیشه یک بانک آماده از منابع مراقبه در زمانی که نیاز به آن‌ها دارید، در دسترس خواهید داشت.

عادات مثبت و روتین‌های مراقبتی را دنبال کنید

هر هدف مهمی که برای خود تجسم می‌کنید باید به مراحل کوچک و دست یافتنی زیادی تقسیم شود. اینها ذره ذره جمع می‌شوند تا به هدف نهایی دست پیدا کنید.

از یک ردیاب عادت استفاده کنید تا به شما امکان دهد از سنجش میزان پیشرفت خود در جهت تحقق رویاهای خود رضایت داشته باشید. برنامه‌های زیادی برای ردیابی عادات وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا همواره در مسیر دستیابی به اهداف خود باقی بمانید. یکی از بهترین اپ‌ها در این زمینه که می‌توانید امتحان کنید، برنامه Fabulous است که برنده جایزه‌هایی نیز شده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد عادات خود را دنبال کنید و قابلیت‌هایی بسیار فراتر از چک لیست‌های ساده ارائه می‌کند تا بتوانید چالش‌ها، دوره‌ها و حتی مربیگری فردی را برای بهبود خود انجام دهید.

Fabulous: Daily Habit Tracker

دانلود: Fabulous: Daily Habit Tracker برای iOS | Android (رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای)

از یک ردیاب خلق و خو برای نظارت بر سلامت ذهنی خود استفاده کنید

بدون شک در حین تلاش برای رسیدن به اهداف متجلی خود با موانعی روبرو خواهید شد. شما می‌توانید از یک ردیاب خلق و خو برای ثابت قدم ماندن در سفر احساسی خود در مسیر اهداف‌تان استفاده کنید. امیدواریم با گذشت زمان بتوانید مزایای اقدامات مثبت، تاکیدات و مراقبه‌های خود را در عمل مشاهده کنید.

Daylio

برنامه‌های ردیاب خلق و خوی بسیاری برای iOS و اندروید وجود دارد. با این حال،‌ کمتر برنامه‌ای می‌تواند در این زمینه به پای Daylio برسد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید هر جنبه‌ای از احساسات یا حتی فعالیت‌های خود را تنها با چند کلیک ساده دنبال کنید. Daylio در هر روز فقط چند ثانیه از شما خواهد گرفت، اما واقعاً می‌تواند به سلامت ذهنی شما کمک کرده و به شما این امکان را می‌دهد که ببینید کجا ممکن است به مراقبت بیشتری از خود نیاز داشته باشید.

دانلود: Daylio برای iOS | Android (رایگان با امکان خرید اشتراک)

افکار منفی را از طریق آموزش ذهنی بیرون کنید

یکی از استراتژی‌های نهایی که می‌توانید برای کمک به مثبت نگه داشتن مغز و اصلاح افکار منفی از آن استفاده کنید، بازی‌های آموزشی ذهنی است. ورزش به همان اندازه که برای بدن‌تان مفید است، برای مغز شما هم می‌تواند مفید باشد. کمی وقت گذاشتن در روز برای بسیاری از برنامه‌های موبایلی فوق العاده‌ای که برای آموزش مغز توسعه یافته‌اند، نه تنها می‌تواند به افزایش تمرکز شما کمک کند، بلکه می‌تواند به کاهش استرس نیز کمک شایانی کند. همچنین، این برنامه‌ها به شکست زنجیره مخرب افکار منفی کمک می‌کند که تنها مانع پیشرفت شما به سمت اهداف تجلی یافته خواهند بود.

Lumosity

یکی از بهترین برنامه برای شروع کار،‌ Lumosity است که در اولین اجرا یک تست آموزشی نیز ارائه می‌دهد. این برنامه به شما امکان می‌دهد که ببینید نقاط قوت مغز شما در مقایسه با گروه سنی‌تان چیست و قسمت‌هایی را که نیاز به کار بیشتر دارند، مشخص می‌کند. نسخه رایگان Lumosity یک تمرین روزانه مغزی را به شما ارائه می‌دهد و برای دسترسی نامحدود به بیش از 40 بازی و آمار دقیق‌تر نیز می‌توانید اشتراک تهیه کنید.

دانلود: Lumosity برای iOS | Android (رایگان، اشتراک در دسترس است)

از قدرت تجلی برای دستیابی به اهداف شخصی خود استفاده کنید

بسیاری از محققان و روانشناسان بر این باورند که “اگر ذهن خود را روی هر کاری متمرکز کنید، می‌توانید آن را انجام دهید.” می‌توانید از قدرت تجلی برای رویاهای بزرگ خود استفاده کنید و سپس از ابزارها و فناوری‌های موجود نهایت استفاده را ببرید تا تمرکز و انگیزه خود را در هر مرحله از سفرتان حفظ کنید. با در پیش گرفتن این رویکرد، ممکن است از آنچه که موفق به انجام آن می‌شوید شگفت‌زده شوید. حتی اگر به هدف مورد نظر خود هم نرسید، حداقل گام‌های مثبتی در جهت حفظ سلامت روان خود برداشته‌اید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=63510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.