افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
4

مهمون یهو زنگ زده میخواد بیاد خونت؟ هاج و واج نمون اینجوری خونه رو سریع دسته گل کن

  • کد خبر : 61892
مهمون یهو زنگ زده میخواد بیاد خونت؟ هاج و واج نمون اینجوری خونه رو سریع دسته گل کن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- قطعا برای شما و همه ما پیش اومده که یهو یه مهمون سر زده پشت در خونمون سیز شده و یا مثلا کمی قبل از رسیدنشون خبر دادن که خانوم یا آقای ایکس ما داریم میایم خونتون و شما هم هاج و واج موندین […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- قطعا برای شما و همه ما پیش اومده که یهو یه مهمون سر زده پشت در خونمون سیز شده و یا مثلا کمی قبل از رسیدنشون خبر دادن که خانوم یا آقای ایکس ما داریم میایم خونتون و شما هم هاج و واج موندین حالا بادی با خونه بهم ریخته چه کنین! البته که یک بانوی کدبانو حواسش همیشه به این موضوع هست که پیش از خواب ظرفا رو بشوره و وسایل رو همیش تا حد امکان به موقع جمع کنه و تو جای خودشون قرار بده. و یا مثلا تخت خواب رو بیدار میشه از همون ابتدا جمع کنه و به وقتی دیگر موکول نکنه که این بعدا بعدا گفتنا کار دست آدم میده!

اما خب زندگیه دیگه، قطعا برای اینجور بانوان با سلیقه هم پیش اومده که تحت شرایطی نتونستن به خوبی کاراشون رو انجام بدن و اینجاست که می رسیم به این موضوع که یهو اگه مهمون سرزده بیاد و تو نزدیکی شما خبردارتون کنه باید چجوری سه سوته خونه رو دسته گل کنید و یا حداقل جوری ظاهر سازی کنید که تو دید اولیه مهمون همه چیز مرتب و تمیز باشه. 

تو دنیای مجازی همه چیز مهیاست و هممممه چیز پیدا میشه، فقط کافیه سرچ کنید. در این مطلب هم ما قراره آماده کردن سریع خونه برای مهمون ناخونده رو یادتون بدیم!

پذیرایی از مهمان ناخوانده ؛ خانوم جان ابتدا خونسردیت رو حفظ کن

اولین قدم برای اینکه شما بتونید به اونچه که دلخواهتونه برسید اینه که در چنین شرایطی ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید. با حرص خوردن و ناراحتی شما خونه جمع میشه؟ خیر اصلا. پس در ابتدا با این فکر گه حالا چجوری خونه رو سر و سامون بدم خودتون رو سرزنش و یا ناراحت نکنید و با آرامش و خونسردی به دنبال کار ها برید اما با مراحلی که ما بهتون پیشنهاد میدیم! چرا که اینجوری زودتر به اونچه دلتون میخواد می رسید و حداقل اینکه ظاهر قضیه به خوبی حفظ شده.

چجوری خونه رو زود تمیز کنیم

پذیرایی از مهمان ناخوانده ؛ درب ورودی دریاب که مهمون خوشش بیاد

بهتره بدونید که وقتی یک مهمون وارد خونه شما میشه نه هال و پذیرایی رو می بینه و نه حتی خودتون رو. مهمون جان ابتدا چشمش به کفش و دمپایی های دم در میوفته و حواسش پرت میشه به شلوغی اونها. پس بهتره که در ابتدا به سمت درب ورودی برید و همه کفش و دمپایی ها رو تو جا کفشی قرار بدید و یا اگر هم وقت لازم برای این کار رو ندارید، سریعا همه رو در پلاستیکی بزرگ بگذارید و به گوشه ای از خونه که تو دید نیست هدایت کنید تا بعد از رفتن مهمون ناخونده و سر فرصت به جمع آوری برسید.

چجوری خونه رو زود تمیز کنیم

پذیرایی از مهمان ناخوانده ؛ بدو تو پذیرایی اینجوری آبرو داری کن

دومین قسمتی که مهمون قراره ببینه و اتفاقا محل گذروندن بیشترین وقتی در اونجا هست، نشیمن و یا اون فضاییه که همیشه مهونا میشینن! زود تن سریع در یک کیسه بزرگ و یا سبد هر آنچه اونجا هست رو جمع و جور کنید. این قسمت برای بانوانی که فرزند کوچیک دارن واقعا ترسناکه و ممکنه بچه هرگونه خوردنی و یا اسباب بازی رو پخش و پلا کرده باشه! 

شما خانوم خونه باید دقت داشته باشید تا همیشه یک طرف کوسن ها نو تر بمونن و برای خودتون از یک طرف کوسن استفاده کنید تا وقتی مهمون میاد به راحتی کوسن ها رو برگردونید و با رویی نو و تمیز روبرو باشید. 

اگر روی سطح مبل مویی هست حتما با دست کشیدن اونها رو جمع کنید چرا که بود و نبودش خیلی تو ظاهر خونه شما تاثیر منفی و یا مثبت داره. 

کتاب ها و کاتالوگ ها رو به صورت منظم و خوشگل روی هم بچینید و یا در سبدی مخصوص و زیبا قرار دهید.

اگه به نظرتون پنجره ها نیاز به نظافت دارند، میدونید که تو اون تایم کم اصلا وقتش نیست بنابراین پرده ها رو بکشید.

چجوری خونه رو زود تمیز کنیم

پذیرایی از مهمان ناخوانده ؛ آشپزخونه رو اینجوری دو سوت تمیز کن

اگر از ظهر و یا شب گذشته ظرف شسته نشده باقی موده اونها رو در قابلمه ای بزرگ قرار دهید و در حمام و یا فضایی که فکر میکنین میشه پنهان کرد بگذارید تا بعدا اون رو بشورید.

برای از بین بردن بوی غذای باقی مونده بهتره که مقداری میخک یا دارچین و یا پوست پرتقال رو بر روی گاز بجوشانید.

دستمال های کثیف و یا لکه دار رو طوری تا کنید که قسمت لکه بیوفته زیر، تا اونها رو هم بعدا بشورید!

چجوری خونه رو زود تمیز کنیم

پذیرایی از مهمان ناخوانده ؛ اتاق کودک فاجعست اینجوری جمعش کن

قطعا اتاق کودک میتونه یکی از شلوغ ترین فضاها تو خونه باشه که بهتره در این شرایط ابتدا قطعه های پازل رو سریعا تو کشو بریزید و صفحش و هم بر روی کمد قرا دهید.

چند تکه لباسی که بر روی زمین افتاده رو کمی تا بزنید و زیر بالشت بگذارید تا هم روی زمین نباشن و هم بشه ازشون بعدا استفاده کرد. اگر هم خیلی کثیفن به ماشین لباسشویی بی اندازید.

لگوهای بازی رو در یک کیف دسته دار بریزید و به جالباسی آویزان کنید تا این هم بعدا به خوبی جمع شود.

کتاب ها رو به شکلی منظم و البته از بزرگ به کوچیک بر روی میز و یا کنار صندلی بچینید.

چجوری خونه رو زود تمیز کنیم

پذیرایی از مهمان ناخوانده ؛ سرویس بهداشتی فراموش نشه

قطعا مهمانی که ناخونده به خونه شما اومده احتمالا حداقل کم کمش برای شستن دست  روش به سرویس بهداشتی سر میزنه پس اصلا ازش غافل نشید و کمترین کاری که میشه انجام دا اینه که با یک دستمال تمیز و شیشه پا کن آینه رو برق بندازید.

ناگفته نمونه که همه این موارد برای خونه ای بود که از همه لحاظ نیاز داشت تا دستی به روش کشیده بشه و همه طرفش کثیف بود، احتمال اینکه خونه شما در تمامی مراحل اینجوری نباشه هست بنابراین شما میتونید از هر قسمتی که بدردتون میخوره استفاده داشته باشید.

چجوری خونه رو زود تمیز کنیم

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=61892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.