افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
4

نحوه پاک کردن گواش از فرش / این لامصبای غلیظ خشک شده و نشدش با این ترفندا هوتوتو میشن

  • کد خبر : 61079
نحوه پاک کردن گواش از فرش / این لامصبای غلیظ خشک شده و نشدش با این ترفندا هوتوتو میشن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- میدونید که فرش در خانه یکی از آیتم های بسیار مورد توجه و تو چشم و البته اصلی هستش که به دلیل زیر پا بودنش ممکنه به هزار نحو ممکن کثیف بشه. به خصوص اینکه شما کودک در خانه داشته باشید که این آلوده […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- میدونید که فرش در خانه یکی از آیتم های بسیار مورد توجه و تو چشم و البته اصلی هستش که به دلیل زیر پا بودنش ممکنه به هزار نحو ممکن کثیف بشه. به خصوص اینکه شما کودک در خانه داشته باشید که این آلوده شدنه چندین برابر میشه! کوچولوی شما با توجه به اینکه در سنین مختلف ممکنه کارای مختلفی انجام بده و کثیفی های مختلفی داشته باشه، قطعا از چهار پنج سالگی به بعد به مرحله نقاشی کشیدن و خط خطی کردن میرسه که یکی از لوازم مورد استفادش میشه گواش! اگه مهدکودک و پیش دبستانی بره که قطع به یقین!!

ریختن گواش به دلیل روغنی که داره میتونه فرش رو به شدت کثیف کنه و خب با دستمال خیس تمیز کردنش فقط باعث پخش بیشتر و رنگی شدن هرچه بیشتر فرش خواهد شد. برای یک تکه کثیفی هم که نمیشه کل فرش رو برد قالیشویی، بنابراین بهتره که از روش های خانگی و موثر استفاده کرد که در این مطلب به برخی از اونها اشاره می کنیم.

رنده صابون برای لکه گواش

گواش به همون میزان که میتونه برای بچه ها لذت بخش باشه، میتونه برای والدین دردسرساز بشه! 

برای پاک کردن گواش از سطح فرش در صورتی که همون لحظه اول اقدام کنید و نگذارید خشک بشه، بهتره که صابون رو رنده کنید و با آب مخلوط کنید. 

بعد محلول کفی رو بر روی فرش و قسمت رنگی بزنید و با مسواک یا اسفنج تمیز کنید. در نهایت نیز جای لکه رو با آب بشویی، البته که اثری از لکه باقی مونده.

ghalimmom1-1

استفاده از استون برای لکه گواش

از دیگر روش های پاک کردن لکه گواش استفاده از استون می باشد. متنها ابتدا باید یک قاشق ماده شوینده رو در آب حل کنید و سپس با دستمالی تمیز لک هارو به مرور کمرنگ کنید و در نهایت پس از کاهش گواش از سطح فرش با ریختن استون بر روی دستمال و کشیدنش به محل لکه، لکه هارو از بین برید.

به این شکل گواش های خشک شده رو از سطح فرش پاک کنید

همونطور که گفتیم و اشاره کردیم بهتره که اجازه ندید گواش بر روی فرش خشک بشه و در همون لحظات اول اقدام به پاک کردنش کنید. اما خب کاره دیگه، یهو می بینی خشک شده و خبر نداری که در این صورت باید برای تمیز کردن گواش خشک شده از حلال ها استفاده کنید.

آب، صابون، استون، شاپان و تینر از پر استفاده ترین محلول ها برای این مشکل هستند که البته باید دقت داشته باشید تا با حساسیت و به درستی این کار رو انجام بدید چرا که ممکنه آسیب قابل توجهی به رنگ و بافت فرش وارد کنه.

1-2

چطور رنگ روغنی رو از روی فرش پاک کنیم؟

قطعا رنگ روغن هم میتونه موضوع آزاد دهنده ای برای شما خانوم و مادر خونه باشه که با استفاده از ترفندهایی میشه پاکش کرد اما ابتدا باید دقت داشته باشید که با چاقو و یا قاشق جمعش کنید. بعد از این اقدام برید سراغ مایع ظرفشویی و آب گرم و به طور کامل رنگ روغن ریخته شده رو تمیز کنید. ناگفته نمونه برای رسیدن به نتیجه ای بهتر، بهتره که این مرحله رو چندین بار تکرار کنید.

اگه در مرحله ای هستید که رنگ روغن خشک شده باید از الکل جهت پاک کردن استفاده داشته باشید.

خانومها توجه کنید که پیش از استفاده از مواد شوینده و شیمیایی ابتدا بر روی گوشه ای از فرش تست کنید تا یهو با آسیب بزرگی روبرو نشید!

پاک-کردن-گواش

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=61079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.