افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

تعداد بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در روزهای بسیار گرم و بسیار سرد

  • کد خبر : 6068
تعداد بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در روزهای بسیار گرم و بسیار سرد

13 دسامبر 2022 – یک مطالعه جدید نشان می دهد که روزهای بسیار گرم و بسیار سرد با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط است. افراد مبتلا به نارسایی قلبی زمانی که درجه حرارت بسیار گرم یا سرد بود بیشترین خطر را داشتند. به گفته باراک آلاحمد، نویسنده ارشد این مطالعه، دکترای دکترای […]


13 دسامبر 2022 – یک مطالعه جدید نشان می دهد که روزهای بسیار گرم و بسیار سرد با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط است.

افراد مبتلا به نارسایی قلبی زمانی که درجه حرارت بسیار گرم یا سرد بود بیشترین خطر را داشتند.

به گفته باراک آلاحمد، نویسنده ارشد این مطالعه، دکترای دکترای دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان در بوستون، تغییرات آب و هوایی، که با نوسانات قابل توجه در دماهای بسیار گرم و سرد مرتبط است، احتمالاً یک عامل اصلی است.

او می‌گوید: «بررسی بار دمای شدید از این پس به ما این امکان را می‌دهد تا بیشتر درک کنیم که تغییرات آب‌وهوایی ممکن است خطرات قلبی عروقی را به همراه داشته باشد». در این شرایط آب و هوایی که به سرعت در حال تغییر است و سرعت بی‌سابقه گرمایش، زمان آن نیست که پشت فرمان بخوابیم.»

احمد خاطرنشان می کند که هیچ دمای خاصی فوق العاده در نظر گرفته نمی شود. “گرما و سرما به زمینه و مکان خاص بستگی دارد.” به عنوان مثال، یک روز 104 درجه فارنهایت در کویت یک روز معمولی تابستانی است، در حالی که یک روز 104 درجه فارنهایت در لندن منجر به “خسارات گسترده و غیرقابل محاسبه” شد.

برای مطالعه، منتشر شده 12 دسامبر در مجله جریانمحققان بیش از 32 میلیون مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی را طی 4 دهه در کشورهای سراسر جهان بررسی کردند. آنها مرگ های قلبی عروقی را در گرم ترین و سردترین 2.5 درصد روزهای هر شهر با مرگ های قلبی عروقی در روزهای با دمای مطلوب مقایسه کردند.

خطرات نسبی مرگ به تدریج برای دماهای سرد افزایش یافت، اما برای دماهای گرم تا حدودی سریعتر افزایش یافت – به ویژه برای نارسایی قلبی، جایی که خطر در هوای بسیار گرم به سرعت به 12 درصد افزایش یافت.

دمای بسیار سرد حتی خطرناک تر به نظر می رسید. آنها با خطر مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی (ناشی از باریک شدن شریان ها) 33 درصد بیشتر همراه بودند. خطر مرگ ناشی از سکته های ایسکمیک ناشی از لخته شدن خون در مغز 32 درصد بیشتر است. و خطر مرگ ناشی از نارسایی قلبی 37 درصد بیشتر است.

به طور کلی، دمای شدید باعث مرگ 2.2 مرگ بیشتر در هر 1000 نفر در روزهای گرم و 9.1 مرگ اضافی در هر 1000 نفر در روزهای سرد می شود.

نتایج حتی پس از تنظیم تغییرات دما، امواج گرما، روند بلندمدت، رطوبت نسبی و آلاینده‌های هوا، از جمله ازن، دی اکسید نیتروژن و ذرات، مشابه بود.

از قلبت محافظت کن

کارشناس داوطلب انجمن قلب آمریکا، نیکا گلدبرگ، MD، مدیر پزشکی آتریا نیویورک و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در شهر نیویورک، می گوید که همه باید اقداماتی را برای جلوگیری از اثرات تغییرات آب و هوایی انجام دهند.

او توصیه می کند برای محافظت از قلب خود در روزهای بسیار گرم و سرد، “از فعالیت های خارج از منزل خودداری کنید.” “اگر باید در یک روز بسیار سرد برای قرار ملاقات بیرون بروید، به یاد داشته باشید که دستکش بپوشید، کلاه و روسری بپوشید که دهان شما را بپوشاند. زمان بیرون از خانه را به حداقل برسانید.”

او می گوید: «در روزهای گرم، در فضای باز ورزش نکنید، تا حد امکان در خانه بمانید و هیدراته بمانید.

نمایش منابع

منابع:

جریان: “ارتباطات بین دمای شدید و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی: نتایج از 27 کشور.”

Barrak Alahmad، MD، PhD، MPH، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan، بوستون. کالج بهداشت عمومی در دانشگاه کویت، شهر کویت.

نیکا گلدبرگ، MD، مدیر پزشکی، آتریا نیویورک، استاد دانشکده پزشکی NYU Grossman، شهر نیویورک.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.