افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

عزم دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن جدی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 58822
عزم دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن جدی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مُهِلی در حاشیه بازدید از صنف مشاوران املاک بندرعباس بیان داشت: طبق مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن و تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار مسکن کلید خورد و این کار ابتدا از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد آغاز شده […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مُهِلی در حاشیه بازدید از صنف مشاوران املاک بندرعباس بیان داشت: طبق مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن و تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار مسکن کلید خورد و این کار ابتدا از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد آغاز شده است.

وی ادامه داد: آسیب‌های فراوانی وجود داشت و با شهر جدیدی مواجه شده بودیم که بسیاری از مشاوران املاک سوداگری و گران فروشی داشتند که خوشبختانه اکنون نظم و آرامش به این بازار در شهر جدید پردیس بازگشته است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اظهار کرد: این ساماندهی در شهر جدید پردیس نیز انجام شد و از الگوی موفق بدست آمده برای تهران استفاده شد؛ چون کار گسترده بود کارگروهی بزرگ و متشکل از قضات تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، بازرسان اتحادیه املاک، اماکن نیروی انتظامی، بازرسان راه و شهرسازی و بسیج اصناف تشکیل شد.

روندکاهشی قیمت مسکن آغاز شده است

نماینده وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز روند کاهش قیمت مسکن در کشور خاطرنشان کرد: اکنون شاهد کاهش سه و هشت دهم درصدی قیمت مسکن در تهران و ۲۰ تا ۲۵ درصدی مسکن در شهرها جدید پردیس و پرند هستیم، همچنین در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس قیمت مسکن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این جریان در کشور به راه افتاده است و همه دست به دست هم داده‌اند تا بازار مسکن سامان یابد، گفت: ۱۲ سال این حوزه رها شده بود اما اکنون بازرسی و نظارت بر بازار مسکن در کشور آغاز شده است و رئیس جمهور هم بر این کار تاکید دارد.

مُهِلی افزود: سامانه «بنگاه امین» نیز طراحی شده تا مردم بنگاه‌های خوب را معرفی کنند و مورد تقدیر قرار گیرند و بدون شک با کسانی که گران فروشی و تخلف کنند، برخورد می‌کنیم.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تصریح کرد: بازار مسکن رها شده بود اما صف بنگاه‌های امین و قابل اعتماد از این‌ها که سوداگری کرده و به مردم ضربه می‌زنند، جداست.

مُهِلی با اشاره به اینکه برخی مشاوران املاک شهر بندرعباس بر سر مغازه خود نام بانک اطلاعات مسکن و یا دپارتمان مسکن و غیره درج کرده‌اند، ابراز کرد: اصناف و اتحادیه مشاوران املاک باید با چنین ادبیاتی برخورد کنند و تعزیرات حکومتی، بازرسی صنفی و اتحادیه مشاوران املاک نیز مانع به‌کارگیری این نوع ادبیات که خلاف واقع است، شوند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد: برای دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در این استان سوال نشده که فلان مشاور املاک تمام اطلاعات ملک خودشان و مردم را دارد، این‌ها درحال سوء استفاده از این ادبیات بوده و با جلب اعتماد، مردم را فریب می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ضعف‌های بسیاری در حوزه مسکن وجود دارد، گفت: دولت سیزدهم تمام همت و عزم خود را برای سامان دادن مسکن بکارگرفته است که از اتحادیه و اصناف نیز می‌خواهیم در این راستا کمک کنند تا این کار بزرگ به درستی در کشور و از جمله هرمزگان انجام شود.

صدور کد رهگیری برای مستاجران رایگان است

مُهِلی اشاره کرد: سامانه ملی املاک و اِسکان راه‌اندازی شده است که صدور کد رهگیری در این سامانه به صورت رایگان برای تمام مستاجران رایگان شده است و میزان استفاده از این فضا توسط مردم به فرهنگ سازی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد، گفت: تاکنون افزون بر ۶۴ هزار قرارداد اجاره در سامانه املاک ثبت شده که ۲۳ هزار و ۱۳۹ قرارداد نهایی و منعقد شده است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات یادآورشد: نخست سامانه مربوط به قرارداد اجاره بوده و در مراحل بعدی خرید و فروش نیز به آن اضافه می‌شود و دیگر نیازی نیست مردم بابت یک مبایعه نامه ۳۰ میلیون تومان بپردازند.

وی افزود: اگر مردم کنار حاکمیت بوده و از این سامانه برای سهولت کار و کاهش هزینه‌های آن‌ها طراحی شده، استقبال و اعتماد کرده و املاک خود را در سامانه ملی املاک و اِسکان ثبت کنند، ۲ اتفاق خوب رخ خواهد داد که نخست مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نخواهند شد و دوم افزایش اجاره بها بر اساس ضوابط مشخص انجام خواهد شد که طبق مصوبه سران قوا افزایش بهای اجاره در تهران ۲۵ و در استان‌ها ۲۰ درصد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=58822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.