افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامتی شما می‌گوید؟

  • کد خبر : 58304
ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامتی شما می‌گوید؟

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا ناخن‌های شما شکننده می‌شوند، تغییر رنگ می‌دهند و یا لکه‌هایی روی آن پدیدار می‌شود؟ ظاهر ناخن‌ها چیزهای زیادی را درباره سلامتی شما بیان می‌کنند و این نشانه‌های به ظاهر بی‌اهمیت ممکن است علامت اختلال در بدن و حتی ابتلا به بیماری‌های جدی باشد، پس نباید آن‌ها را نادیده بگیرید. […]

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا ناخن‌های شما شکننده می‌شوند، تغییر رنگ می‌دهند و یا لکه‌هایی روی آن پدیدار می‌شود؟ ظاهر ناخن‌ها چیزهای زیادی را درباره سلامتی شما بیان می‌کنند و این نشانه‌های به ظاهر بی‌اهمیت ممکن است علامت اختلال در بدن و حتی ابتلا به بیماری‌های جدی باشد، پس نباید آن‌ها را نادیده بگیرید. اما هر تغییری در ظاهر ناخن‌ها نشانه چه نوع بیماری و اختلالی است؟ اگر یکی از این هشت نشانه را در ناخن‌های خود مشاهده می‌کنید احتمالا دچار کمبود نوع خاصی از مواد معدنی و یا بیماری و اختلالی در بدن خود هستید و بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در ادامه با اسمارتک نیوز همراه باشید.

وقتی ظاهر ناخن‌ها زرد به نظر می‌رسد

به گزارش WebMD یکی از شایع‌ترین دلایل زرد شدن ناخن‌ها عفونت قارچی است. اما در موارد نادر این تغییر رنگ ممکن است نشانه بیماری‌های جدی مثل دیابت، اختلال تیروئید یا بیماری مرتبط با ریه باشد. همچنین سیگار کشیدن ممکن است باعث ایجاد لکه‌های زرد در ظاهر ناخن‌ها شود.

وقتی ناخن‌ها ترک می‌خورند و می‌شکنند

ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامت شما می‌گوید؟

شکننده بودن ناخن‌ها و ترک خوردن آن‌ها یکی از اختلالات شایع در ارتباط با ناخن است. دکتر جیلمن بیان می‌کند این ترک‌ها زمانی رخ می‌دهند که صفحه ناخن بیش از حد خشک شده باشد. این وضعیت ممکن است با بیماری‌های تیروئید هم ارتباط داشته باشد و پرکاری تیروئید گاهی می‌تواند باعث این عارضه جانبی در ناخن‌ها شود.

وقتی ناخن‌ها برآمده و برجسته می‌شوند

ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامت شما می‌گوید؟

به وجود آمدن سطوح برجسته و برآمده در ظاهر ناخن‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به گزارش MedicineNet این لکه‌ها و سطوح برجسته به دلیل نقص ساختاری در لایه‌های زیر صفحه ناخن به وجود می‌آیند و در افرادی که به پسوریازیس دچار هستند این عارضه بسیار شایع است.

وقتی خطوط موازی در ظاهر ناخن‌ها پدیدار می‌شود

ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامت شما می‌گوید؟

این خطوط موازی در ناخن‌ها علاوه بر این که از نظر زیبایی آزاردهنده هستند می تواند نشانه اختلال و بیماری هم باشد. دکتر آنتونی شرح می‌دهد که علت به وجود آمدن خطوط موازی و عمیق در سطح و ظاهر ناخن‌ها اگر در یک ناخن باشد معمولا نشانه ضربه و آسیب مستقیم به ناخن است اما اگر همه یا تعدادی از ناخن‌ها به این عارضه دچار شده باشند نشانه یک بیماری جدی در بدن است و معنای آن این است که بدن انرژی خود را برای مبارزه با بیماری متمرکز کرده است و ناخن‌ها در اولویت‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وقتی ناخن‌ها بیرنگ می‌شوند یا لکه‌های تیره زیر آن‌ها پدید می‌آیدظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامت شما می‌گوید؟

به گزارش WebMD تغییر رنگ و بیرنگ شدن ناخن‌ها و یا پدیدار شدن لکه‌های تیره زیر ناخن می‌تواند نشانه ملانوما باشد، ملانوما خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست است. ملانوما همچنین می‌تواند باعث به وجود آمدن خطوط تیره یا راه راه در ظاهر ناخن‌ها شود. اگر چنین نشانه‌هایی را مشاهده کردید لازم است که به پزشک مراجعه کنید و تحت معاینات دقیق‌تری قرار بگیرید.

جویدن ناخن‌ها

ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامت شما می‌گوید؟

به گزارش Medical Daily، سازمان بهداشت روانی آمریکا، جویدن ناخن را در دسته نشانه‌های بیماری OCD یا اختلال وسواس فکری- عملی قرار داده است. پس اگر خودتان یا نزدیکان‌تان به این عارضه مبتلا هستند و نشانه‌های آن روی ناخن‌ها مشاهده می‌شود هر چه زودتر باید برای درمان این مشکل به پزشک متخصص یا روانشناس مراجعه کنید.

وقتی رنگ ناخن‌ها به آبی متمایل می‌شود

ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامت شما می‌گوید؟

WebMD گزارش می‌دهد وقتی رنگ ناخن‌ها به آبی متمایل می‌شود نشانه آن است که بدن شما به دلایلی، اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. این مساله می‌تواند به اختلالات ریوی و یا قلبی مرتبط باشد و لازم است که در صورت طولانی شدن این نشانه حتما به پزشک مراجعه شود.

وقتی لکه‌های سفید در ناخن‌ها پدید می‌آید

ظاهر ناخن‌ها چه چیزی درباره سلامت شما می‌گوید؟

لکه‌های سفید از مشکلات شایع در زیبایی ناخن‌ها هستند و بیشتر افراد، آن‌ها را با کمبود کلسیم و ویتامین‌ها مرتبط می‌دانند اما دلیل اصلی بروز این لکه‌ها ضربه است. وقتی ناخن شما محکم با چیزی برخورد می‌کند در محل برخورد لکه‌ای سفید به وجود می‌آید که با گذشت زمان و رشد ناخن از بین می‌رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=58304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.