افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
9

حیوان خانگی خود را برای تعطیلات ایمن نگه دارید

  • کد خبر : 5827
حیوان خانگی خود را برای تعطیلات ایمن نگه دارید

نوشته شده توسط میشل جردن بازبینی شده بوسیله کاتلین کلاوسن، DVM در 08 دسامبر 2022 فصل تعطیلات اغلب پر از چیزهای خوب است – گردهمایی های خانوادگی، هدیه دادن، غذاهای خوشمزه و تزئینات جشن. حیوان خانگی شما می تواند بخشی از سرگرمی باشد، اما چند کار وجود دارد که ممکن است لازم باشد برای ایمن […]


بازبینی شده بوسیله کاتلین کلاوسن، DVM در 08 دسامبر 2022

فصل تعطیلات اغلب پر از چیزهای خوب است – گردهمایی های خانوادگی، هدیه دادن، غذاهای خوشمزه و تزئینات جشن. حیوان خانگی شما می تواند بخشی از سرگرمی باشد، اما چند کار وجود دارد که ممکن است لازم باشد برای ایمن نگه داشتن آنها انجام دهید – زیرا هیچ چیز جشنی در مورد بازدید برنامه ریزی نشده با دامپزشک وجود ندارد.

کیم جانسون، DVM، دامپزشک اورژانس در ونتورا، کالیفرنیا، زمانی را به یاد می آورد که یک بیمار در طول تعطیلات کوکر اسپانیل خود را آورد.

«این خانم تازه از اروپا برگشته بود و چند اونس فرانسوی خوب داشت شکلات جانسون می گوید برای هدیه. او فقط چند ساعتی نبود و شکلات را دور از دسترس قرار داد (پس فکر کرد) فقط برای اینکه همه جا بسته بندی آب نبات پیدا کند!

جانسون و تیمش توانستند پس از مدتی درمان و اقامت یک شبه، لرزش و ضربان قلب سریع توله را کنترل کنند. جانسون می گوید، اما آنها خوش شانس بودند. او حدود 3 پوند شکلات خورده بود. … خوشبختانه او خوب بود.

پس چگونه بچه های خزدار خود را در تمام فصل ایمن و شاد نگه دارید؟

تزئینات نباید

تزئین برای تعطیلات بسیار سرگرم کننده است – تا زمانی که حیوان خانگی شما به چیزی که می تواند به او آسیب برساند وارد شود. دکور تعطیلات مانند زینت های درخشان و درختان می تواند برای برخی از حیوانات خانگی مانند اسباب بازی به نظر برسد. قلوه می تواند باعث ناراحتی شکم شود و کم آبی بدن. حیوانات خانگی ممکن است آنقدر بیمار شوند که در برخی موارد نیاز به جراحی داشته باشند. همین امر در مورد آن زیور آلات زیبا و براق نیز صدق می کند: قطعات شکسته می تواند حیوان خانگی شما را بریده یا در صورت خورده شدن به داخل آن آسیب برساند.

مراقب برخی از گیاهان تعطیلات نیز باشید. دارواش – برای بوسیدن عالی است، نه برای حیوانات خانگی. اگر خورده شود، می تواند منجر به مشکلات معده یا قلب شود. هالی – برای سالن های عرشه عالی است، اما می تواند باعث شود اسهال و استفراغ در عشق های چهارپایت. نیلوفرها (در عید پاک رایج تر است) می توانند منجر به نارسایی کلیه در دوستان پشمالوی شما شوند. برای ایمنی بیشتر، گیاهان تقلبی، ساخته شده از پلاستیک یا ابریشم، یا حتی دسته گل های ایمن برای حیوانات خانگی را انتخاب کنید.

پات پوری را دور از دسترس قرار دهید. نوع مایع آن برای حیوانات خانگی سمی است و می تواند برای پوست، چشم ها و دهان حیوانات خانگی حساس باشد. و نوع ترد هم برای خوردن بی خطر نیست. رایحه‌های قوی مانند کاج و پات‌پوری نیز می‌توانند مشکلاتی را برای حیوانات خانگی مبتلا به آسم ایجاد کنند.

چراغ ها، از شمع های معطر گرفته تا تزئینات کریسمس یا هانوکا، برای حیوانات خانگی جذاب هستند اما می توانند مضر باشند. شمع می تواند واژگون شود و باعث آتش سوزی یا سوختن شود.

و اگر حیوان خانگی شما چراغ های تعطیلات را بجود، شوک الکتریکی نیز می تواند بسیار جدی باشد. جانسون می گوید: «اجازه ندهید حیوانات خانگی شما شوکه شوند. آنها در ریه های خود مایع می گیرند [electric] شوک ها هیچ درمان آسانی برای آن وجود ندارد، بنابراین بسیار خطرناک است.» او توصیه می کند وقتی نمی توانید حیوان خانگی خود را تماشا کنید، چراغ های تعطیلات را از برق بکشید.

وقتی میان وعده های خوب بد می شوند

همه ما عاشق خوردن میان وعده در تعطیلات هستیم – از جمله بچه های حیوان خانگی شما. اما برخی از میان وعده هایی که انسان دوست دارد می تواند برای حیوانات خانگی سمی باشد. این شامل:

  • شکلات
  • انگور، کشمش و مویز (به کیک میوه فکر کنید!)
  • کافئین
  • پیازها
  • الکل
  • پوست بوقلمون
  • خمیر نان
  • گوشت با استخوان
  • غذا با هر گونه چربی اضافه شده (روغن، کره و غیره)
  • گوشت های چرب مانند گوشت گاو، گوشت خوک، بره یا اردک

این غذاها بسته به میزان آن می توانند باعث ناراحتی معده، گاز، پانکراتیت یا بدتر از آن شوند. بنابراین آنها را دور از دسترس نگه دارید و البته آنها را به حیوان خانگی خود ندهید.

زایلیتول: مراقب باشید اگر شما یا عزیزانتان از رژیم کم کربوهیدرات یا کتو استفاده می کنید، زیرا جایگزین قند محبوب زایلیتول برای حیوانات خانگی سمی است. این می تواند باعث کاهش قند خون حیوان خانگی شما شود و حتی منجر به نارسایی کبد شود. کیف‌ها و کوله‌پشتی‌ها را دور نگه دارید، زیرا در آنها بسته‌های آدامس بدون قند یا نعناع حاوی زایلیتول وجود دارد.

چیزای مطمئنجانسون می‌گوید: «بیشتر کربوهیدرات‌هایی مانند برنج یا ماکارونی برای حیوانات خانگی مفید هستند. فقط مطمئن شوید که با کره، روغن یا چاشنی پخته نشده باشند. سبزیجات ساده مانند هویج یا لوبیا سبز نیز خوب هستند، اما از سبزیجات برگدار که می توانند باعث ایجاد گاز شوند دوری کنید.

حزب پوپر

برخی از حیوانات خانگی مانند مردم عاشق یک مهمانی خوب هستند. دیگران ترجیح می دهند به روال آرام تر خود ادامه دهند. در هر صورت، خطرات فراوان است. مهمانانی که می خواهند با حیوانات خانگی شما درگیر شوند و آنها را خوشحال کنند، ممکن است بایدها و نبایدها را ندانند. با مهمانان خود باز باشید. به آنها در مورد قوانین خانه و ترجیحات حیوانات خانگی و حتی در صورت داشتن آسیب به حیوانات خانگی بگویید.

اگر به خصوص در مورد حوادث حیوانات خانگی نگران هستید، بد است رفتار – اخلاقیا مشکلات دیگر، در نظر بگیرید که حیوان خانگی خود را در یک منطقه جداگانه قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که یک حیوان خانگی به تنهایی در اتاقی دیگر بدون هیچ کاری ممکن است مضطرب و مخرب شود. بنابراین مطمئن شوید که آنها را با یک اسباب‌بازی جویدنی یا خوراکی مانند اسباب‌بازی کنگ با کره بادام‌زمینی داخل آن بگذارید.

اگر این کافی نیست، آنها را با یک پرستار حیوان خانگی یا در یک مرکز شبانه روزی بگذارید. هر جا که آنها را می گذارید، مطمئن شوید که زمان ورزش و دستشویی و غذا و آب معمولی خود را نیز دریافت می کنند.

سفر امن

  • برخی از خطوط هوایی برای سوار کردن حیوان خانگی شما به هواپیما نیاز به گواهی سلامت کتبی دارند. این ممکن است نیاز به برنامه ریزی داشته باشد، بنابراین بهتر است از قبل با دامپزشک خود صحبت کنید.
  • داروها: برخی از حیوانات خانگی برای سفر نیز به داروهای آرام بخش نیاز دارند. با دامپزشک خود در مورد داروهای مناسب و دوز مناسب صحبت کنید.
  • حیوان خانگی خود را با خیال راحت در ماشین یا هواپیما ایمن کنید. در مورد بهترین روش انجام این کار با دامپزشک خود صحبت کنید.
  • مطمئن شوید حیوان خانگی شما است به روز در تمام عکس ها و امتحانات.
  • سوابق سلامت حیوانات خانگی و سوابق واکسن و همچنین تمام نسخه های لازم را همراه داشته باشید.

حکمت آب و هوا

در طول تعطیلات، هوا ممکن است سرد و یخبندان باشد. اما فعالیت‌های زمستانی در فضای باز همچنان می‌تواند برای شما و حیوان خانگی‌تان سرگرم‌کننده باشد تا زمانی که اقدامات احتیاطی را انجام دهید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • از پنجه ها محافظت کنید. چکمه های برفی یکی از گزینه ها هستند اما پوشیدن روی توله سگ شما سخت است. در مورد گربه ها هم همینطور، جایی که گربه چکمه پوش در فیلم مشکلی ندارد. به حیوانات خانگی خود فرصت دهید تا به هر لباس حیوان خانگی عادت کنند. یا از یک مومیایی برای محافظت از پنجه های خود در برابر سرمای شدید استفاده کنید.
  • یخ را آب کنید. ایمن نگه داشتن پنجه های حیوان خانگی خود همچنین به معنای استفاده از ذوب یخ ایمن برای حیوانات خانگی است. همه صاحبان حیوانات خانگی می دانند که حیوانات خانگی پنجه های خود را می لیسند. مطمئن شوید که آنها چیزی سمی نمی خورند که می تواند به معده آنها آسیب برساند یا بدتر شود. مورتون، شرکتی که به نمک خوراکی معروف است، در اکثر فروشگاه‌های حیوانات خانگی یک ذوب یخ ایمن برای حیوانات خانگی با قیمت حدود 20 دلار دارد. مارک های دیگر را نیز بررسی کنید.
  • آنها را گرم نگه دارید. حیوانات خانگی ما احساس سرما می کنند – به خصوص موهای کوتاه نژاد می کند مانند چیهواهوا اگر دیدید که آنها خیلی می لرزند، بروید و ژاکت بپوشید. اگر می توانید پیاده روی را کوتاه کنید و اگر در برف یا یخ بوده اند آنها را با یک حوله گرم خشک کنید.

تعطیلات به اندازه کافی استرس زا هستند. ویزیت اضطراری دامپزشک را اضافه نکنید – که ممکن است 2000 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد. حیوانات خانگی حتی با بهترین نقشه ها غیر قابل پیش بینی هستند. چند تغییر ساده می تواند به حفظ امنیت و شادی حیوانات خانگی شما در طول فصل کمک کند.

نمایش منابع

منابع:

انجمن آمریکایی برای پیشگیری از ظلم به حیوانات: “نکات ایمنی در تعطیلات”.

باشگاه لانه آمریکایی: “پنجه های سگ خود را از برف، یخ و نمک محافظت کنید”، “ذوب یخ و برف که برای سگ ها ایمن است”

انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا: “ایمنی حیوانات خانگی تعطیلات زمستانی.”

کیم جانسون، DVM، متخصصان دامپزشکی Horizon، Ventura، CA.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=5827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.