افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
8

تطبیق MS در برنامه خود

  • کد خبر : 5797
تطبیق MS در برنامه خود

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری عصبی غیر قابل پیش بینی است. هیچ دو نفر علائم دقیق مشابهی ندارند. هنگامی که شما این بیماری مزمن را دارید، علائم می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. ممکن است مشکلاتی مانند خستگی و ضعف، تاری دید، اختلالات خلقی، اسپاسم عضلانی یا مشکلات تعادل و تمرکز داشته باشید. […]


مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری عصبی غیر قابل پیش بینی است. هیچ دو نفر علائم دقیق مشابهی ندارند. هنگامی که شما این بیماری مزمن را دارید، علائم می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. ممکن است مشکلاتی مانند خستگی و ضعف، تاری دید، اختلالات خلقی، اسپاسم عضلانی یا مشکلات تعادل و تمرکز داشته باشید.

بسته به نوع ام اسی که دارید، علائم شما ممکن است گهگاه تشدید شود یا ممکن است علائم جدیدی داشته باشید. ماهیت غیرقابل پیش بینی ام اس می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر مجبور باشید در محل کار، مدرسه یا زندگی خانگی خود از برنامه های شلوغ مانند والدین و کارهای خانه استفاده کنید.

امیلی ریلی، 33 ساله، تجربه دست اولی دارد. اسکندریه، ویرجینیا، بومی، که به عنوان مدیر تعامل ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در انجمن ملی ام اس کار می کند، در سن 17 سالگی مبتلا به ام اس عود کننده و فروکش کننده تشخیص داده شد. در آن زمان، او یک سال آخر دبیرستان فعال و یک ورزشکار بود.

“من یک فوتبالیست بودم که رویای رفتن به توپ دانشگاهی را داشت و یک بورسیه فوتبال امضا کرده بودم. [a month] قبل از تشخیص من،” او به یاد می آورد.

او متوجه ضعف پا و خستگی کلی شده بود. اسکن MRI ضایعاتی را در ستون فقرات نشان داد. اما یک متخصص ام اس او را در برنامه درمانی مناسب قرار داد و او را تشویق کرد که رویاهای فوتبالی اش را دنبال کند و راه هایی برای سازگاری با زندگی با ام اس پیدا کند.

او به من گفت: اجازه نده جلوی تو را بگیرم. و بنابراین، من به فوتبال دانشگاهی ادامه دادم. من تمام 4 سال را بازی کردم. من در واقع یک دروازه بان کاملا آمریکایی بودم که واقعا عالی بود.”

اما آسان نبود. افرادی که مبتلا به ام اس عود کننده و بهبود دهنده هستند، معمولاً دوره هایی از علائم جدید یا بدتر شده و به دنبال آن دوره های بهبودی نسبی یا کامل دارند. به این حالت بهبودی می گویند. علائم ممکن است در هر زمانی رخ دهد و آچاری را در برنامه یا برنامه شما ایجاد کند.

در پایان ریلی، برای سازگاری با زندگی با ام اس، استراتژی و تلاش زیادی لازم بود: آماده شدن برای شعله ور شدن گاه به گاه و مقابله با خستگی مداوم. در طی آن زمان، من واقعاً یاد گرفتم که چگونه انرژی خود را با یک ورزشکار و دانشجو بودن مدیریت کنم و سپس یاد گرفتم که چگونه با یک بیماری مزمن زندگی کنم که بسیار غیرقابل پیش بینی است.

ریلی همچنین ورزش را برای کمک به تناسب اندام، سالم و فعال ماندن خود می داند. در واقع، اشتیاق او به ورزش و تأثیر آن بر سلامتی او باعث شد تا یک مربی شخصی معتبر شود. او تمرینات اصلاح شده را برای افراد جامعه ام اس آموزش می دهد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=5797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.