افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

روزانه ۸۶ هزار مترمرکعب آب در شهر ایلام مصرف می شود

  • کد خبر : 49663
روزانه ۸۶ هزار مترمرکعب آب در شهر ایلام مصرف می شود

پرویر ناصری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شروع فصل گرما و وارد مدار شدن کولرهای آبی (هر یک بیش از ۲۵۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می کنند) و مصرف ۲۳۰ لیتر آب به ازای هر شهروند در ایلام از سوی دیگر، باعث بالا رفتن مصرف آب در شهر […]

پرویر ناصری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شروع فصل گرما و وارد مدار شدن کولرهای آبی (هر یک بیش از ۲۵۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می کنند) و مصرف ۲۳۰ لیتر آب به ازای هر شهروند در ایلام از سوی دیگر، باعث بالا رفتن مصرف آب در شهر ایلام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل بارش های خوب سال گذشته، انتظاری مضاعف در مردم ایجاد شده است اما فارغ از اینکه میزان عرضه و تقاضا کاملا مشهود و زبان آمار بهترین زبان برای استدلال و مناظره است.

وی افزود ۲۲۰ هزار نفر جمعیت ایلام در تابستان، رقمی در حدود ۸۶ هزار متر مکعب در شبانه روز آب مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه کرد: طبق همین آمار و با احتساب همین اعداد حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد شهر با کمبود آب مواجه است که این حجم کمبود آب خود فشاری بسیار مضاعف مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بر مجموعه آبفا در تنظیم و توزیع عادلانه آب در سطح شهر ایلام تحمیل می کند.

وی از قول وزیر نیرو برای اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور اصلاح شبکه‌ آب‌رسانی شهر ایلام خبر داد و افزود: ۷۰ درصد منابع تامین آب استان ایلام از منابع زیرزمینی و ۳۰ درصد هم سطحی است.

ناصری افزود: سالانه ۶۴ میلیون مترمکعب در کل استان مصرف آب داریم که حدود ۵۰ درصد آن در شهرستان ایلام مصرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر ایلام ۲۳۰ هزار مشترک آب و حدود ۹۰ هزار مشترک فاضلاب دارد، تصریح کرد: سه منبع شامل سد ایلام با دبی ۶۰۰ لیتر در ثانیه، چشمه های گل گل با ۴۰۴ لیتر در ثانیه و ۱۱ چاه سطح شهر با دبی حدود ۱۸۰ لیتر در ثانیه و در مجموع با یک هزار و ۱۷۰ لیتر در ثانیه آب شهر ایلام را تامین می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=49663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.