افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

سیر تا پیاز تهویه هوا و کولر در فروشگاه

  • کد خبر : 44856
سیر تا پیاز تهویه هوا و کولر در فروشگاه
لطفا عکس ها درون سایت رسانه اسمارتک نیوز اپلود گردد ممنون

سیر تا پیاز تهویه هوا و کولر در فروشگاه

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل یکی از پرکاربردترین انواع کولر گازی است که همگی در یک دستگاه ادغام شده‌اند. هدف اصلی از طراحی و ساخت کولر گازی پرتابل استفاده از آنها در مکان‌هایی است که امکان نصب اسپلیت وجود ندارد و یا مساحت کمی دارند و دلایل چنین موضوعی این است که افراد بتوانند با هزینه کمتر از محیط خود استفاده کنند، فضای کمتری را اشغال کند به دمای مورد نظر برسد.

پر فروش ترین دریچه‌های تهویه هوا

دریچه‌های تهویه مطبوع انواع مختلفی دارند که به 6 دسته تقسیم می‌شوند. یکی از قطعات سیستم تهویه، شیر فن کویل است که برای نگهداری و تعمیر فن کویل مفید خواهدبود. با وجود دریچه فن کویل شرایط نگهداری این تجهیزات آسان می‌شود و کاربرد کلی این شیر تنظیم هوا بر این اساس است.

دریچه آلومینیومی

این دریچه‌ها شامل پره‌ها و قاب‌های عبور هوا و دمپرهای آلومینیومی می‌شود. همچنین دارای کاربردهای زیادی مانند تهویه و تنظیم هوا بوده و یکی از پرکاربردترین قطعات در تهویه مطبوع ساختمان‌ها به شمار می‌آید.

دریچه بلندگویی

این مدل یکی از کهن‌ترین انواع دریچه تهویه مطبوع برای ساختمان بوده که امروزه هم مورد استفاده واقع است و به دلیل ظاهری که مشابه بلندگو است، مدل بلندگو شناخته و نامیده می‌شود.

دریچه فلزی

مدل فلزی که یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود، برای کنترل جریان هوا و تهویه در محیط‌های بسته استفاده خواهدشد. با توجه به کاربردهای دریچه فلزی، قطعه‌ای به نام دمپر در این دریچه‌ها بسیار کارآمد است که وظیفه کنترل جریان هوا را دارد.

دریچه زنبوری

به طور قطع می‌توان گفت که یکی از پرکاربردترین دریچه‌ هوا ، دریچه زنبوری است. این مدل تنظیم هوا با نام‌های دیگری مانند: مش و تخم مرغی نیز شناخته می‌شود.

انواع کولر‌های مناسب برای آب و هوا‌های مختلف

کولرها در حالت کلی به دو مدل گازی و آبی تقسیم می‌شوند که یکی از پرکاربردترین کولرها، مدل گازی است؛ مزایای کولر گازی قابل حمل عبارتند از:

مناسب برای مکان‌های کوچک

در برخی مکان‌ها مانند مغازه‌ها و ادارات کوچک که امکان نصب کولر آبی یا مدل‌های دیگر کولر گازی وجود ندارد و یا از مکان به صورت اجاره‌ای استفاده می‌شود، به منظور صرف هزینه کمتر و به دلیل قابلیت حمل آسان، کولرهای گازی قابل حمل مورد توجه بسیاری از افراد است.

قیمت مناسب

یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از کولر گازی پرتابل ارزان بودن آنها نسبت به سایر مدل‌های کولر گازی است.

بدون نیاز به لوله کشی

کولرهای گازی مدرن نیازی به لوله کشی ندارند. به همین دلیل به دیوارها آسیب نمی‌رسانند.

هزینه نگهداری کم

کولر گازی‌های قابل حمل نسبت به مدل‌های دیگر کولر گازی انرژی کمتری مصرف می‌کنند و کاربران مجبور نیستند هزینه‌هایی مانند هزینه‌های نصب و لوله کشی را متحمل شوند.

ظرفیت کم

کولرهای گازی پرتابل با ظرفیت حداکثر 14000 تولید می‌شوند، زیرا قابلیت جابجایی دارند. زیرا تمامی قطعات داخل دستگاه قرار می‌گیرند و امکان قرار دادن کمپرسور با ظرفیت بالا در آن وجود ندارد زیرا اولاً وزن دستگاه افزایش می‌یابد و قابلیت جابجایی آسان خود را از دست می‌دهد و ثانیاً امکان جابجایی دستگاه وجود دارد. از یک کندانسور هوای بزرگ مانند اسپلیت‌های دو تکه استفاده کنید. ندارند

اما برخی ظرفیت کم و نامناسب بودن کولر گازی پرتابل برای مناطق بالای 20 متر را یکی از معایب این دستگاه می‌دانند.

ایجاد سر و صدا

به دلیل وجود کمپرسور در داخل دستگاه معمولاً در هنگام کارکرد کولر گازی پرتابل صدا ایجاد می‌شود.

نیاز به دریچه خروج هوا

کولرهای گازی پرتابل به دو صورت تک لوله‌ای و دو لوله‌ای تولید می‌شوند. این لوله‌ها وظیفه رهاسازی هوای گرم از کندانسور کولر را به محیط بیرون بر عهده دارند و برای انجام این فرآیند دستگاه را به دریچه‌ای به هوای بیرون متصل می‌کنند تا لوله‌های هوای گرم را به هم وصل کنند. نیاز دارد.

یکی دیگر از معایب کولرهای گازی پرتابل که البته بیشتر مربوط به مدل‌های قدیمی این دستگاه است، نداشتن چرخ و سختی جابجایی آنهاست.

انواع دریچه تنظیم هوا

کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

یکی از ویژگی‌های بارز داکت اسپلیت این است که در تابستان سرمایش و گرمایش در زمستان را برای تمام فضاهای یک واحد آپارتمانی از طریق کانال‌ها و تهویه داخل سقف کاذب فراهم می‌کند. همچنین برای این مدل، انواع دریچه‌های با دمپر و بدون دمپر موجود است.

داکت اسپلیت‌ها از دو بخش تشکیل شده است: یونیت داخلی (کولر) و یونیت خارجی (کندانسور) که توسط دو لوله مسی به هم متصل می‌شوند و هوای سرد را تامین می‌کنند و آن را از طریق اسپلیت‌های کانالی به اتاق‌ها یا اتاق نشیمن هر واحد آپارتمان پخش می‌کنند. (داخل سقف کاذب).

به طور کلی در کندانسور اسپلیت‌های کانالی (یونیت خارجی) گاز مبرد خنک شده و از طریق لوله مسی به شیر انبساط منتقل می‌شود. سپس به عنوان گاز مبرد به سیم پیچ واحد داخلی اسپلیت کانالی منتقل شده و آماده جذب گرمای محیط است. در کویل‌های یونیت داخلی، گرمای محیط توسط گاز مبرد داخل کویل گرفته شده و هوا توسط فن (پانل داخلی) به داخل کانال تغذیه خنک می‌شود.

واحد خارجی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یونیت خارجی دستگاهی است که در فضای باز (مانند پشت بام یا تراس ساختمان) نصب خواهدشد. واحد خارجی در میان کارگران خدماتی به عنوان یک کندانسور شناخته می‌شود. ابعاد و وزن آن با توجه به ظرفیت تبرید و برند دستگاه متفاوت است. به طور کلی اجزای واحد خارجی به شرح زیر است:

  • کمپرسور – خازن کمپرسور
  • کندانسور
  • فن کندانسور
  • خازن فن کندانسور
  • تیغه فن
  • شیرهای سرویس
  • ترمینال برق
  • جعبه دستگاه

تمامی قطعات ذکر شده در بالا در یونیت خارجی دستگاه داکت اسپلیت قرار دارند که مهمترین آنها کمپرسور و کندانسور محسوب می‌شود. شکل کمپرسورهای یونیت خارجی معمولاً چرخشی یا اسکرول بوده و کارایی بالایی دارد. کویل کندانسور دارای یک موتور الکتریکی و یک فن بوده و همچنین از شیر چهار طرفه برای معکوس کردن حالت سرمایش و گرمایش استفاده می‌شود.

نصب یونیت داخلی اسپلیت مغازه

– حداقل فاصله لازم را در اطراف دستگاه جهت نصب و سرویس در نظر بگیرید.

– در صورت امکان، یونیت داخلی را نزدیک اتاق خواب نصب نکنید.

– بین خروجی دستگاه تا اولین برخاست حداقل 1.5 متر فاصله رعایت شود.

– فضای لازم برای نصب کویل آبگرم و برزنت بین خروجی دستگاه و ورودی کانال در نظر گرفته شود.

– پروفیل شیر بازرسی باید به گونه‌ای اجرا شود که فضای لازم برای سرویس دستگاه فراهم گردد.

– در صورت نصب نشدن کانال برگشت محل نصب دستگاه را حتما آب بندی کنید تا دستگاه هوای زیر سقف را مکش نکند.

– برای تخلیه آب باید شیب لازم دستگاه در نظر گرفته شود.

– آب موجود در این دستگاه داکت اسپلیت نباید به چاه فاضلاب منتقل شود، باید چاه مجزایی برای آن تعبیه شود.

نصب واحد خارجی اسپلیت مغازه

– اگر یونیت خارجی بالاتر از یونیت داخلی نصب شده باشد باید به ازای هر 5 تا 7 متر ارتفاع لوله مسی یک تله روغن در نظر گرفته شود تا تمام روغن موجود در کمپرسور به واحد داخلی منتقل نشود و باعث کمپرسور نشود.

– بهتر است با نصب آفتابگیر یا سایبان از برخورد مستقیم نور خورشید به دستگاه جلوگیری کنید و کارایی دستگاه را افزایش دهید.

– آفتابگیر یا سایبان باید برای انتقال حرارت کندانسور خوب باشد.

– حداقل فضای مناسب اطراف واحد خارجی را در نظر بگیرید.

– یونیت خارجی را در مکانی نصب کنید که صدای آن و هوای گرم خارج شده از کندانسور مزاحم سایر همسایگان نباشد.

– برای جلوگیری از انتقال صدا در داخل ساختمان باید از ضربه گیرهای استاندارد برای نصب یونیت خارجی استفاده شود.

سخن پایانی

در این مقاله به مزایا و معایب کولر گازی پرتابل پرداخته شد. با توجه به موارد ذکر شده، در صورتی که استفاده از کولر گازی پرتابل را متناسب با محیط مورد نظر خود می‌دانید، می‌توانید به سایت مجموعه تخصصی تهویه سان مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=44856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.