افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

تعطیلی بازار غیرقانونی پرندگان وحشی در فریدونکنار

  • کد خبر : 413134
تعطیلی بازار غیرقانونی پرندگان وحشی در فریدونکنار

به گزارش رکنا از مازندران؛ با رصد مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان فریدونکنار و تعامل با مسئولین شهرستان فریدونکنار اعم از فرماندار، دادستان، بخشدار، نهادهای امنیتی و انتظامی، اصحاب رسانه و علاقمندان به محیط زیست، بازار غیرمجاز بازارچه عرضه و فروش پرندگان وحشی امسال تعطیل است. صمد کیانی رئیس اداره حفاظت […]

به گزارش رکنا از مازندران؛ با رصد مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان فریدونکنار و تعامل با مسئولین شهرستان فریدونکنار اعم از فرماندار، دادستان، بخشدار، نهادهای امنیتی و انتظامی، اصحاب رسانه و علاقمندان به محیط زیست، بازار غیرمجاز بازارچه عرضه و فروش پرندگان وحشی امسال تعطیل است.

صمد کیانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونکنار افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور مستمر بر محل بازار غیرمجاز عرضه و فروش پرندگان وحشی نظارت دارند.

کیانی تصریح کرد: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان در نیمه دوم سال، جلسه ای با حضور مدیران استانی و اعضای شورای تامین تشکیل و در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش غیرقانونی پرندگان مهاجر، برخورد قانونی خواهد شد. گرفته شده . مطابق قانون گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با موافقت دادستان شهرستان از تمامی دامداری ها بازدید میدانی انجام شد و در این بازدید از غیرقانونی بودن خرید و فروش پرندگان و ممنوعیت راه اندازی بازارچه خبر دادیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونکنار گفت: جلسات زیادی با حضور تجار، دامداران و اعضای شورای تامین در محل دفتر فرماندار، فرماندار و امام جمعه این شهرستان برگزار شد و در تمامی این جلسات، بر ممنوعیت و عدم ایجاد بازار پرندگان تاکید شد.

وی آموزش را گامی مهم در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: محیط بانان این شهرستان به صورت مستمر در مدارس و مساجد منطقه تالاب حضور دارند و به کودکان و بزرگسالان توصیه های آموزشی درباره پرندگان مهاجر ارائه می دهند.

کیانی نصب پوسترهایی با موضوعات زیست محیطی در اطراف تالاب ازبازان و لپو فریدوکنار را از اقدامات مهم برای تنویر افکار عمومی دانست.

وی از جستجوی معیشت جایگزین برای دامداران و صدور مجوز طرح پرنده نگری برای آنها خبر داد و افزود: در این راستا جلساتی با میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برگزار شد و بازدید میدانی از لپو فریدونکنار انجام شد و بحث و تبادل نظر شد. در مورد پرنده نگری منجر به در نظر گرفتن ظرفیت دامداران به عنوان ذینفع در این زمینه شد. خوشبختانه مجوز پروژه پرنده نگری برای یکی از مزارع دارن گرفته شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونکنار در پایان بر ممنوعیت سرو و پخت مرغ در رستوران ها تاکید کرد و اظهار داشت: در بحث نظارت، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور مستمر از رستوران ها بازدید و سرو و پخت مرغ را ممنوع اعلام کرد. پرندگان آنها را به یاد مهاجر می اندازند.

مازندران / مسعود پاشنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.