افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

گناه زبان منشا بسیاری از مشکلات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 413094
گناه زبان منشا بسیاری از مشکلات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعدازظهر دوشنبه در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: انسان گناه زیادی نمی کند، اما گناه زبان متنوع و گوناگون است. انواع گناهان تهمت، تهمت و خواری. کوچک و شما در این مسیر هستید. استاد حوزه علمیه قم گفت: گناهان زبان هزینه ندارد و موجود است، […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعدازظهر دوشنبه در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: انسان گناه زیادی نمی کند، اما گناه زبان متنوع و گوناگون است. انواع گناهان تهمت، تهمت و خواری. کوچک و شما در این مسیر هستید.

استاد حوزه علمیه قم گفت: گناهان زبان هزینه ندارد و موجود است، به همین دلیل در احادیث بسیاری به کنترل زبان سفارش شده است.

سخنگوی حرم بانو کرامت گفت: در روایت آمده است که ایمان بنده کامل نمی شود مگر اینکه روحش سالم باشد و روح سالم نمی ماند مگر اینکه زبانش سالم باشد.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: هر که صحبت کند معلوم است در حالی که شخصیت هر فردی زیر زبانش است و در حدیثی آمده است که ریشه همه خوبی ها و بدی ها زبان است.

استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: در روایات ذکر شده است که سکوت یکی از درهای حکمت و عوامل عشق است و این تاکید بسیار معتبر است. تفکر است

سخنگوی حرم بانوی کرامت گفت: سکوت یکی از درهای حکمت است و محبت می آفریند و این ریشه همه خوبی هاست.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: قرآن با آیات کوتاه خود به ما می آموزد که گفتن با علم خوب و پسندیده است و از آنچه نمی دانی پیروی نکن.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان باید حواسش به مسائل باشد چرا که بسیاری از حرف هایش بر اساس حدس و گمان است که نباید چنین باشد.

سخنگوی حرم بانوی کرامت افزود: قرآن می فرماید که کلام باید محکم و پایه باشد و چند بار در قرآن تاکید می شود که مردم تقوا داشته باشند و مستحکم و محکم باشند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: اساس حرف انسان باید استدلال باشد و اگر فردی محکم صحبت کند گناهانش بخشیده و عملش درست می شود.

از نظر قرآن یکی دیگر از خصوصیات گفتار این است که شکننده نباشد و نیکو باشد، حتی اگر درست باشد، تحقیر آمیز نباشد.

توبیخ جوان را لجباز می کند. اگر کسی اخطار غیرمستقیم دریافت کرد، بهتر از سرزنش کسی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های اظهارنظرها این است که باید بر اساس عدالت باشد و این موضوع فقط مربوط به نظام است. قضایی اینطور نیست و در تحلیل سیاسی نیز باید عدالت وجود داشته باشد.

سخنگوی آستان بانوی کرامت بیان کرد: محاکمه، مناظره و گفتگو برو سلام سیاست باید در محور عدالت باشد و قرآن جهات بایدها و نبایدها و براهین گناهان زبان را بیان می کند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: گفتار باید همراه با عمل باشد و این موضوع در قرآن نیز آمده است. رویکرد فصاحت گفته اند بدترین چیز این است که حرف بدون عمل باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما معتقدیم یکی از مشکلات ما در حوزه اخلاق، زبان است، زیرا در بسیاری از گناهان شرایط آن را نداریم، اما زبان این گونه نیست.

سخنگوی حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بیشتر گناهان و عذاب ها مربوط به زبان است و هر که زبان را سالم نگه دارد به سعادت می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.