افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

امکان صدور گواهی الکترونیکی بانک وجود داشت.

  • کد خبر : 413080
امکان صدور گواهی الکترونیکی بانک وجود داشت.

به گزارش بازار، محمدرضا مانی یکتا در یک برنامه تلویزیونی از فراهم شدن شرایط صدور گواهی الکترونیکی بانکی از 29 آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان صدور دسته چک الکترونیکی در 16 بانک کشور به طور کامل تضمین شده است. و از مجموع ۳۶ هزار فقره چک صادر شده […]

به گزارش بازار، محمدرضا مانی یکتا در یک برنامه تلویزیونی از فراهم شدن شرایط صدور گواهی الکترونیکی بانکی از 29 آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان صدور دسته چک الکترونیکی در 16 بانک کشور به طور کامل تضمین شده است. و از مجموع ۳۶ هزار فقره چک صادر شده روزانه در سامانه صیاد، بیش از ۴ هزار فقره چک الکترونیکی است و امکان نقد شدن این چک ها در سامانه های بین بانکی مانند چکاک فراهم شده است.

وی افزود: بدون شک در ماه های آتی با فعال سازی قابلیت دریافت دسته چک الکترونیکی اشخاص حقوقی تاثیر بسزایی در این زمینه خواهیم داشت و از دستگاه های اجرایی از جمله سازمان امور مالیاتی نیز کمک گرفته ایم. که دریافت می کند وجوه بخش دولتی اقتصاد باید با دریافت برگه چک الکترونیکی، شرایط افزایش ظرفیت پذیرش این نوع چک را فراهم کند.

مدیر کل نظام های پرداخت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: برای اجرای فرآیند تحویل دسته چک الکترونیکی به اشخاص حقوقی محدودیت قانونی وجود داشت. از آنجایی که مردم برای صدور چک الکترونیکی نیاز به امضای الکترونیکی دارند، با پیگیری های شورای اسلامی و مساعدت وزارت حراست و مرکز توسعه تجارت الکترونیک، زیرساخت های صدور گواهی الکترونیکی بانک در مرکز مرکزی فراهم می شود. بانک از 30 آبان ماه نیز امکان ارائه گواهی امضای الکترونیکی برای مشتریان حقوقی در شبکه بانکی را خواهد داشت و طبیعتاً در این شرایط می توان دسته چک الکترونیکی را با اختیارات کامل و پوشش قانونی متناسب با شرایط قانونی تحویل داد. افراد .

مانی یکتا در پایان افزود: با رفع فیزیکی کنترل ها به سمت رفع حداقل نواقص در اجرای قانون پیش خواهیم رفت و بر اساس قانون برنامه هفتم، طی دو سال آینده فرصت وجود دارد تا چک های فیزیکی و کاغذی را به طور کامل حذف و چک های الکترونیکی را جایگزین آنها کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.