افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

تمامی پیشینه و سوابق حرفه ای «هریس» و «ترامپ» در یک جعبه – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 413043
تمامی پیشینه و سوابق حرفه ای «هریس» و «ترامپ» در یک جعبه – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

‌خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رای دهندگان آمریکایی در روز 5 نوامبر (15 نوامبر)، روز انتخابات ریاست جمهوری، با دو گزینه متمایز و متمایز روبرو هستند که عبارتند از “کامالا” هریسمعاون فعلی حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد طیف جمهوری خواهان. در اینجا سعی شده است تصویری روشن و شفاف از […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رای دهندگان آمریکایی در روز 5 نوامبر (15 نوامبر)، روز انتخابات ریاست جمهوری، با دو گزینه متمایز و متمایز روبرو هستند که عبارتند از “کامالا” هریسمعاون فعلی حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد طیف جمهوری خواهان.

در اینجا سعی شده است تصویری روشن و شفاف از محل سکونت، سطح تحصیلات، سوابق کاری و سابقه عملکرد در دوران تصدی این دو کاندیدای انتخاباتی ارائه شود.

نامزد دموکرات؛ همه چیز در مورد هریس، 59

هریس یک سیاستمدار و وکیل آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن خدمت می کند. او اولین زن، اولین زن سیاه پوست و اولین زن آسیای جنوبی است که به این سمت در تاریخ ایالات متحده منصوب شده است. او پیش از این به عنوان سناتور ایالات متحده از کالیفرنیا و دادستان کل کالیفرنیا خدمت می کرد.

هریس در 20 اکتبر 1964 در اوکلند، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش اصالتا جامائیکایی و مادرش هندی است. او مدرک لیسانس علوم سیاسی و اقتصاد را از دانشگاه هاروارد و مدرک حقوق را از کالج هاستینگز کالیفرنیا دریافت کرد.

مهمترین سوابق و فعالیت های حرفه ای هریس

1. دادستان منطقه سانفرانسیسکو (2004-2011): هریس در سال 2004 به عنوان دادستان منطقه سانفرانسیسکو انتخاب شد. او به دلیل دنبال کردن سیاست های اصلاح طلبانه در مورد مجرمان غیرخشونت آمیز و طرح های اصلاح زندان ها شهرت داشت.

2. دادستان کل کالیفرنیا (2011-2017): در سال 2010، او به عنوان اولین دادستان آمریکایی آفریقایی تبار و آسیایی آمریکایی کالیفرنیا انتخاب شد. در این نقش، او با جرایم مالی، قاچاق انسان و سیاست های زیست محیطی مبارزه کرد و بر بزرگترین بخش قضایی در ایالات متحده نظارت داشت.

3. سناتور ایالات متحده (2017-2021): هریس در سال 2016 به عنوان سناتور از کالیفرنیا انتخاب شد. او در سنا در کمیته های قضایی، امنیت داخلی و اطلاعات خدمت کرد. هریس در دوران تصدی خود به شدت از اصلاحات قضایی، حقوق مهاجران و سیاست های بهداشت عمومی حمایت کرد.

4. مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری (2020): هریس در سال 2019 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، اما در دسامبر همان سال مبارزات انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورد. در آگوست 2020، جو بایدن او را به عنوان نامزد معاون ریاست جمهوری خود معرفی کرد.

5. معاون رئیس جمهور (2021-تاکنون): در ژانویه 2021، هریس پس از پیروزی در انتخابات معاون رئیس جمهور ایالات متحده شد. وی در این سمت در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی، بهداشت عمومی و مسائل اقتصادی فعالیت داشته است.

عملکرد حرفه ای و اولویت های هریس

– اصلاحات قضایی: هریس در طول زندگی حرفه‌ای خود به شدت بر اصلاحات عدالت کیفری تمرکز کرده است، و تلاش می‌کند تا سیستم قضایی را تغییر دهد تا آن را برای همه عادلانه‌تر کند.

– حقوق مهاجر: او از حقوق مهاجران حمایت می کرد و با سیاست های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ مخالف بود.

– تغییرات آب و هوا: هریس یک مدافع قوی برای اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا و حفاظت از محیط زیست است.

– برابری جنسیتی و نژادی: او یکی از قوی ترین صداهای برابری نژادی و جنسیتی در ایالات متحده بوده است.

نامزد جمهوری خواه؛ ترامپ 78 ساله با شغل تجاری و پرونده های بحث برانگیز

دونالد جان ترامپ تاجر، شخصیت تلویزیونی و سیاستمداری است که از سال 2017 تا 2021 به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده در کاخ سفید خدمت کرد. قبل از ورود به سیاست، او عمدتاً به عنوان یک تاجر و صاحب مشاغل املاک و مستغلات و همچنین یک شخصیت تلویزیونی شناخته می شد.

ترامپ که اکنون نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات آتی است، در 14 ژوئن 1946 در نیویورک متولد شد. پدرش فرد ترامپ یک توسعه دهنده املاک و مستغلات موفق بود. ترامپ در آکادمی نظامی نیویورک تحصیل کرد و سپس در رشته اقتصاد از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، به شرکت املاک و مستغلات خانواده اش پیوست و تجارت خود را در نیویورک و سایر نقاط کشور و جهان گسترش داد.

تمام سابقه و حرفه حرفه ای از

مهمترین سوابق و فعالیت های حرفه ای ترامپ

1. توسعه املاک و مستغلات: ترامپ در دهه‌های 1970 و 1980 به‌عنوان یک توسعه‌دهنده املاک و مستغلات در نیویورک به شهرت رسید. او همچنین در چندین پروژه دیگر در سراسر جهان سرمایه گذاری کرد.

2. برنامه تلویزیونی “شاگرد”: در سال 2004، ترامپ کار خود را به عنوان مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی “کاراموز” آغاز کرد. این نمایش که در آن شرکت کنندگان برای استخدام در یکی از شرکت های او با هم رقابت می کردند، به سرعت محبوب شد و وجهه ترامپ را به عنوان یک تاجر موفق و بی رحم در فرهنگ عامه آمریکا تثبیت کرد.

3. ورود به سیاست (2016): ترامپ در سال 2015 رسما ورود خود را به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. او در انتخابات 2016 به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در برابر هیلاری کلینتون پیروز شد. کمپین او بر مهاجرت، امنیت مرزی، اقتصاد و مخالفت با نخبگان سیاسی تحت شعار «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» متمرکز بود.

4. ریاست جمهوری (2017-2021): ترامپ در 20 ژانویه 2017 به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد. چندین موضوع مهم داخلی و بین المللی در دوران ریاست جمهوری وی مورد توجه قرار گرفت:

– سیاست مهاجرت: ترامپ سیاست‌های سختگیرانه‌ای در زمینه مهاجرت از جمله تلاش برای ساخت دیوار در مرز ایالات متحده و مکزیک و ممنوعیت سفر از برخی کشورها به ایالات متحده را دنبال کرده است.

– سیاست اقتصادی: ترامپ سعی کرد با کاهش مالیات بر شرکت ها و ثروتمندان و حذف برخی مقررات، رشد اقتصادی را تحریک کند. در دوران ریاست جمهوری او، نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود رسید، اگرچه همه گیری کووید-19 بسیاری از این دستاوردها را از بین برده است.

– سیاست خارجی: ترامپ رویکردی یکجانبه‌گرایانه و خصمانه در روابط بین‌الملل خود اتخاذ کرد. با وجود انتقادهای شدید بین المللی و داخلی، او ایالات متحده را از برخی معاهدات بین المللی مانند توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوا و توافق هسته ای ایران (برجام) خارج کرد. ترامپ همچنین جلسات متعددی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار کرد که آنها را “تاریخی” خواند و درباره آنها به خود بالید.

– اتهام: ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود دو بار با استیضاح مواجه شد. یک بار به دلیل ارتباطش با اوکراین در سال 2019 و دومی به دلیل شورش ها و حمله به کنگره در ژانویه 2021، در هر دو مورد توسط سنا تبرئه شد.

5. انتخابات 2020 و خروج از قدرت: ترامپ در انتخابات 2020 از نامزد حزب دموکرات شکست خورد. این ادعاها باعث شورش هایی شد که باعث شد حامیان او در 6 ژانویه 2021 به کنگره ایالات متحده حمله کنند.

عملکرد و اولویت های حرفه ای ترامپ

– اقتصاد: به دلیل سیاست های کاهش مالیات و مقررات زدایی، ترامپ شاهد رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در دوره قبل از اپیدمی کرونا بود. با این حال، همه‌گیری کووید-19 چالش‌های اقتصادی مهمی را برای دولت وی ایجاد کرد.

– روابط بین الملل: سیاست «اول آمریکا» ترامپ بر بازنگری در روابط تجاری و تحت فشار قرار دادن متحدان برای افزایش کمک های مالی به سازمان های بین المللی متمرکز بود. همچنین تأثیر عمیقی بر روابط با چین و ایران داشت.

– مدیریت همه گیری کووید-19: ترامپ به دلیل مدیریت بحث برانگیزش با بحران کووید-19، از جمله مواضع متناقض در مورد واکسن‌ها و سیاست‌های قرنطینه مورد انتقاد قرار گرفته است.

پایان سخنرانی

همزمان ترامپ و هریس به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صعود کرده اند و برنامه ها و سیاست های این دو نامزد از نظر ایدئولوژیکی و عملی بسیار متفاوت است. برنامه های هریس بر عدالت اجتماعی، برابری، تغییرات آب و هوایی و همکاری بین المللی تاکید دارد، در حالی که تمرکز ترامپ بر ملی گرایی، مسائل اقتصادی و تجاری، کنترل مرزها و محدودیت های مهاجرت است.

علیرغم تمام نقاط قوتی که هریس را به نامزدی مطلوب برای رأی دهندگان تبدیل می کند و در متن به آنها اشاره شده است، او همچنین دارای یک سری نقاط ضعف است که تاکنون نتوانسته در نظرسنجی ها از ترامپ پیشی بگیرد. دموکرات ها معمولاً رای خود را از اقلیت هایی مانند سیاه پوستان، مسلمانان، آسیایی ها و غیره می گیرند، اما هریس در شرایط فعلی نتوانسته آرای اقلیت را ارائه دهد. یکی دیگر از نقاط ضعف آن عدم شهرت آن در آمریکاست که شهرت و تبلیغات حرف اول را می زند.

از سوی دیگر ترامپ به دلیل پرونده های مربوط به مفاسد مالی و اخلاقی از جمله عدم پرداخت مالیات و 93 پرونده حقوقی و کیفری، حیثیت ریاست جمهوری آمریکا را نیز خدشه دار کرده است. علاوه بر این، جنون قدرت او که پیامدهای آن در چهار سال ریاست جمهوری او مشهود بود، آمریکایی ها را نگران تکرار آن روزها کرده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آمریکایی ها در انتخابات نوامبر چه رویکردی رای خواهند داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.