افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

پرداخت وام برای بچه دار شدن و ازدواج آسان شد.

  • کد خبر : 413041
پرداخت وام برای بچه دار شدن و ازدواج آسان شد.

سخنگوی کمیسیون اصول 90 مجلس گفت: در جلسه کمیسیون اصول 90 مقرر شد بانک مرکزی تا پایان سال تسهیلات زایمان و ازدواج را به متقاضیان پرداخت کند. علی کیشوری با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون مجلس 90 برای بررسی مسائل مربوط به بانک مرکزی و نظام بانکی کشور گفت: در این جلسه موضوع سقف اعتبار […]

سخنگوی کمیسیون اصول 90 مجلس گفت: در جلسه کمیسیون اصول 90 مقرر شد بانک مرکزی تا پایان سال تسهیلات زایمان و ازدواج را به متقاضیان پرداخت کند.

علی کیشوری با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون مجلس 90 برای بررسی مسائل مربوط به بانک مرکزی و نظام بانکی کشور گفت: در این جلسه موضوع سقف اعتبار دسته چک موضوع ماده 6 قانون ابلاغ است. چک ها قانون، چک های الکترونیکی موضوع تبصره ماده 1 قانون صدور چک، تامین زیرساخت برای استعلام سوابق چک های برگشتی و تعهدات معوقه یعنی چک های عبوری موضوع ماده 21 قانون صدور چک. رفع آثار غیرقانونی چک برگشتی و سامانه ثبت وام ازدواج مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: مشکل دیگر رفع انسداد حساب بود که صادرکننده چک برگشتی را ملزم به ارائه مبلغی بیشتر از کسری موجودی می کند و چک برگشتی شامل موجودی مردم می شود. مورخ 21/03/1402 است. همچنین با حضور سرکار خانم واقفی معاون فناوری نوین بانک مرکزی.

سخنگوی کمیسیون اصول مجلس 90 گفت: در حالی که مشاهده شده در برخی موارد پس از مسدود شدن حساب صادرکننده چک، بدون احتساب کسری مبلغ بلوکه شده، صادرکننده موظف به ارائه وجه چک است. که مغایر با مفاد قانون صدور چک بوده و با تامین وجه چک مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است، لذا باید نسبت به اجرای مفاد بخشنامه فوق در کلیه بانک ها اقدام مناسبی صورت گیرد. و مراتب باید به صورت فوری به کمیسیون اصل 90 گزارش شود.

کشیری تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم عدم آگاهی کافی مردم نسبت به قانون اصلاحی و امکانات آن است و بانک مرکزی باید با تدوین برنامه ای کارآمد، کارشناسان و افراد فعال، با کنترل ها نسبت به افزایش آگاهی مردم نسبت به تراکنش های مردم اقدام کند. در فضای مجازی می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های دریافتی، بازگشایی قفل حساب با رضایت نامه محضری و بدون اطلاع دارنده چک انجام می شود تا به صورت سیستمی و بدون اطلاع دارنده چک، قفل حساب از طریق خود بانک باز شود که با تصمیم دارنده چک تصمیم گرفته شد. بانک، در دو ماه آینده دولت مرکزی شرایط مساعدی را برای جلوگیری از این اتفاق فراهم خواهد کرد.

کیشوری بیان کرد: مقرر شد بانک مرکزی ظرف یک ماه آینده گزارش عملکرد را به کمیسیون اصل 90 ارائه کند که شامل گزارش عملکرد سیستم اعتبار سنجی و دستورالعمل برای اشخاص حقیقی متقاضی دریافت دسته چک با تایید کمیسیون اصل 90 می باشد. شاخه سر

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: همچنین مقرر شد بانک مرکزی به متقاضیانی که در سایت بانک مرکزی ثبت نام می کنند تا پایان سال جاری تسهیلات و به عبارتی عوارض زایمان و ازدواج اعطا کند تا پایان سال جاری به متقاضیان ثبت نام پرداخت خواهد شد.

وی افزود: مقرر شد ملاک بانک های متولی صدور چک و ثبت اطلاعات متقاضیان چک، سامانه ملی املاک و اسکان است که شامل اطلاعاتی از قبیل کد پستی و آدرس فرد می باشد.

کشیری درباره دیگر جلسه این کمیسیون توضیح داد: این جلسه با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونین وی با هدف ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آئین نامه اجرایی ماده 3 قانون مربوط به موضوع تشکیل شد. ثبت رسمی معاملات املاک، بررسی وظایف قانونی مرجع ثبتی در رابطه با مزایده الکترونیکی ادارات اجرائی در اسناد و ثبت اسناد و املاک کشور با توجه به بند پ ماده 108 قانون برنامه هفتم، راه اندازی. سامانه تأیید الکترونیکی فرآیند ثبت موسسات حقوقی مرتبط با وظایف مندرج در قانون پیشرفت برنامه هفتم و بررسی آخرین اقدامات مربوط به راه اندازی سامانه جامع حدنگار.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای قانون مستلزم ثبت رسمی معاملات ملکی، تغییرات مهمی در روند ثبت و اعتبار معاملات املاکی که در مورد آنها صادر می شود، فاقد اعتبار بوده و مطالبات مربوط به به آنها رسیدگی نمی شود. مراجع قضایی و شبه قضایی.

کیشوری گفت: با توجه به اینکه اجرای موفقیت آمیز این قانون منوط به تامین زیرساخت های لازم توسط سازمان ثبت اسناد و املاک است، پس از بحث و تبادل نظر و ارائه گزارش از سوی رئیس و پیوست های سازمان ثبت، مقرر گردید. مقرر شد سازمان ثبت در مدت زمان معینی پرتکرارترین نمونه قراردادهای مشابه از قبیل فروش، اجاره و پیش فروش را تهیه و در سامانه بارگذاری کند. همچنین دسترسی لازم برای ثبت قراردادهای مشابه توسط بسترهای بخش خصوصی فراهم شده و فراخوان عمومی اعلام می شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد برای ثبت همین قرارداد اقداماتی در رابطه با خدمات بانکی از جمله ایجاد حساب امانی و وکالت و دسترسی اشخاص حقوقی برای استفاده از ظرفیت همان قراردادها و ایجاد امکان ثبت انجام شود. همان قراردادها برای املاک رهنی.

سخنگوی کمیسیون نود مجلس تصریح کرد: همچنین تعهدات سازمان ثبت در خصوص مزایده الکترونیک منطقه ای بررسی و مقرر شد موضوع امکان مزایده با توجه به اجرای ثبت اسناد در شهر تهران فراهم شود. این سامانه تا پایان دی ماه در سراسر کشور اجرا خواهد شد. البته در حال حاضر این موضوع به صورت پایلوت در چند استان در حال اجراست که قرار بود اواخر دی ماه در سراسر کشور اجرایی شود.

کشیری تصریح کرد: موضوع ایجاد سامانه تأیید الکترونیکی در رابطه با فرآیند ثبت موسسات حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سازمان ثبت گزارش جامعی را در خصوص ایجاد سامانه تأیید الکترونیکی در رابطه با ثبت به کمیسیون ارائه کند. از قوانین امضاها

وی بیان کرد: در ادامه آخرین اقدامات مربوط به راه اندازی سامانه جامع حدنگار بررسی و مقرر شد گزارش پیشرفت سامانه جامع حدنگار که گام به گام در حال راه اندازی است به کمیسیون ارائه شود. به صورت مستمر و امکان اتصال سرتاسر سامانه حدنگار به ژئوپورتال اشتراک اطلاعات مکانی سازمان ثبت و زیرساخت داده های مکانی فراهم شود./بیشتر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.