افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

آیا کاهش نسبت مس به طلا برای بیت کوین نگران کننده است؟

  • کد خبر : 413005
آیا کاهش نسبت مس به طلا برای بیت کوین نگران کننده است؟

از افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه طرفدار رمزارزها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا تا انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دلایل زیادی برای خوش بین بودن گاوهای بیت کوین وجود دارد. با این حال، نسبت مس به طلا همچنان در حال کاهش است که یک سیگنال هشدار برای دارایی های […]

از افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه طرفدار رمزارزها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا تا انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دلایل زیادی برای خوش بین بودن گاوهای بیت کوین وجود دارد. با این حال، نسبت مس به طلا همچنان در حال کاهش است که یک سیگنال هشدار برای دارایی های پرخطر از جمله ارزهای دیجیتال است.

به گزارش اسمارتک نیوز، طبق داده های TradingView، این نسبت که به صورت تقسیم قیمت یک پوند مس بر قیمت یک اونس طلا است. تعریف شده، به پایین ترین سطح خود در سال جاری رسیده و به سطحی که در اواخر سال 2020 تجربه کرده است نزدیک است. این شاخص نمادی از سلامت اقتصاد جهانی و تمایل سرمایه گذاران به ریسک مشخص است که امسال بیش از 15٪ کاهش یافته است. بزرگترین افت از سال 2018 تاکنون در نظر گرفته شده است.

کاهش نسبت مس به طلا؛ نشانه ضعف اقتصادی؟

شاید نگران‌کننده‌تر این باشد که این نسبت از اواخر سپتامبر، زمانی که چین بسته محرک اقتصادی را برای حمایت از اقتصاد بیمار خود رونمایی کرد، افزایش یافته است. کاهش 10 درصدی پیدا شده است

فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را بیش از 0.5 درصد کاهش داد که نشان دهنده آغاز روند کاهش نقدینگی است. اما این اقدام نتوانست کف قیمتی برای این نسبت ایجاد کند.

ادامه روند نزولی در این نسبت می‌تواند نشانه‌ای از چشم‌انداز اقتصادی نگران‌کننده باشد که در آن احتمالاً دارایی‌های پرریسک نادیده گرفته می‌شوند. به عنوان یک فلز صنعتی، زمانی که اقتصاد جهانی در حال گسترش است، مس عملکرد خوبی دارد و از نظر تاریخی به اعلامیه های محرک اقتصادی چین پاسخ مثبت داده است. در مقابل، طلا به عنوان پناهگاه امن در نظر گرفته می شود. بنابراین کاهش نسبت مس به طلا را می توان به این صورت توصیف کرد سیگنالی از احساسات ریسک گریز در بازار درک می شود.

عملکرد بیت کوین در مقابل نسبت مس به طلا

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین بیشتر از ابتدای سال است 100% افزایش یافت و در محدوده 68600 دلار معامله می شود.

با این حال، بیشتر این سودها در سه ماهه اول سال اتفاق افتاد و از آن زمان گاوها نتوانستند یک طبقه جدید بالاتر از سطح 70000 دلار ایجاد کنند. این شکست را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد، از جمله نگرانی در مورد فشار فروش ناشی از صرافی ناموفق Mt. Gox.

از قضا، کاهش نسبت مس به طلا از ماه می آغاز شد و نشان دهنده سیگنال های ریسک گریزی بود. این روند نزولی در ماه جولای تشدید شد و قبل از شکست نزولی بزرگ و کوتاه مدت اوایل آگوست در بازارهای مالی که باعث شد بیت کوین از 65000 دلار به 50000 دلار سقوط کند خود را نشان داد.

علاوه بر این، داده های TradingView نشان می دهد بهترین سال های بیت کوین (2013، 2017-2016 و 2021-2020) با روند صعودی نسبت مس به طلا در همان زمان بوده اند

عملکرد بیت کوین در مقابل نسبت مس به طلا - منبع: TradingView
عملکرد بیت کوین در مقابل نسبت مس به طلا – منبع: TradingView

اگر بخواهیم طبق گذشته پیش بینی کنیم، کاهش شدید نسبت مس به طلا باعث می شود به پیش بینی های صعودی برای بیت کوین شک دارد و احتمالاً مسیر دشواری را برای بیت کوین برای رسیدن به سطح 100000 دلار تا پایان سال نشان می دهد.

بر اساس این تحلیل، شاید بیت کوین بتواند به ATH قبلی خود در محدوده 73000 دلار و حتی بالاتر صعود کند اما احتمال تا پایان سال از 100 هزار دلار عبور خواهد کرد بعید به نظر می رسد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-28 20:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.