افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

برخی موسسات تمایلی به معرفی املاک ندارند – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 412996
برخی موسسات تمایلی به معرفی املاک ندارند – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترسید احمدرضا غیبت رئیس دیوان محاسبات عمومی در جلسه هیئت عمومی این نهاد کنترلی در رابطه با موضوع جلسه که بررسی بندهای گزارش است. تفریق بودجه سال 1402 اختصاص به مسکن و حمل و نقل داشت، از عدم صرف اعتبارات مناسب برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در داخل و خارج از […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترسید احمدرضا غیبت رئیس دیوان محاسبات عمومی در جلسه هیئت عمومی این نهاد کنترلی در رابطه با موضوع جلسه که بررسی بندهای گزارش است. تفریق بودجه سال 1402 اختصاص به مسکن و حمل و نقل داشت، از عدم صرف اعتبارات مناسب برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در داخل و خارج از محدوده شهرها انتقاد کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مردم عزیز ما در حاشیه شهرها زندگی می کنند. بر اساس یک مصوبه قانونی در نظر گرفته شده است که حداقل امکانات را از یک مکان مشخص برای آنها فراهم کند اما این امر محقق نشده است.

وی افزود: دولت موظف شد ظرف یک ماه آینده اساسنامه ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی را تصویب و از اعتبارات در نظر گرفته شده استفاده کند. متأسفانه این اساسنامه با هشت ماه تأخیر در 30 آبان 1402 ابلاغ شد.

دسغیب با اشاره به اینکه این تصمیم دادگاه برای هشت میلیون نفر از اهالی عزیزمان در حاشیه شهرها پیش بینی می شود، گفت: سوال ما این است که چرا هفت میلیارد تومبه برای ایجاد امنیت، بهداشت، روشنایی و زیرساخت… غیررسمی استفاده شد؟ شهرک ها تخصیص داده شده و مورد استفاده قرار نگرفته است؟ این یک حذف بزرگ در رابطه با افرادی است که در شرایط بدی نسبت به سایر شهروندان زندگی می کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: اگر این هزینه صرف زیرساخت های بهداشتی، روشنایی عمومی و امنیت در محدوده شهری می شد، سال گذشته با قیمت کمتری انجام می شد و در سال آینده تاثیری نداشت. این امر قطعاً ناشی از ترک قانون و مصادیق نقض حقوق بیت است. پول مشاوران محترم این نهاد نظارتی به درستی به عدم اجرای آن رأی مثبت داده اند و دادستان محترم باید سریعاً این موضوع را پیگیری کند تا دیگر شاهد این تکرار و شکست نباشیم.

داسغیب در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه پنج ساله هفتم که دولت نیز بر آن تاکید دارد، همه دستگاه ها باید اموال مازاد خود را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان از انجام این کار اجتناب می کنند.

ارزش اموال مازاد دستگاه های اجرایی اعلام شده در سراسر کشور 900 میلیارد تومان است که نتیجه کم تلقی می شود و نشان می دهد برخی مسئولان دستگاه های اجرایی تمایلی به معرفی اموال مازاد خود ندارند.

وی گفت: در جلسات بررسی قانون شفافیت توسط شورای فنی دیوان محاسبات کشور، یکی از موضوعاتی که تصویب و در دستور کار قرار گرفت، تمرکز این نهاد نظارتی بر املاک موسسات و شرکت های تابعه است. و بر این اساس املاک بیت را شناسایی و ساماندهی کنید. پول در سراسر کشور در اولویت برنامه های این نهاد نظارتی قرار دارد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه این اموال مازاد تنها شامل املاکی نمی شود که دارای سند قطعی سازمانی باشند، تصریح کرد: سایر املاک در اختیار شامل خانه مسافر، واحدهای تابعه، منازل مسکونی و زمینی که در اختیار دستگاه های اجرایی است. و هر یک از راه ها شامل اموال آنها می شود، باید در راستای شفافیت و حفاظت از اموال خانواده باشد پول شناسایی و سازماندهی شود.

دسغیب با بیان اینکه شیوه نامه شناسایی اموال مازاد دستگاه های اجرایی در شورای فنی این نهاد نظارتی تدوین و تصویب می شود، گفت: بر اساس این رویه، مدیران تمامی دستگاه ها باید دارایی های خود را معرفی کنند. به همین ترتیب مدیران کل و حسابرسان استانی نیز بازدیدهای میدانی را برای اجرای این اقدام ارزشمند ملی در برنامه خود قرار داده و از توانمندی مردم برای شناسایی این اموال مازاد استفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.