افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

دستگیری کلاهبردار میلیاردی که سوالات امتحانی می فروخت

  • کد خبر : 412952
دستگیری کلاهبردار میلیاردی که سوالات امتحانی می فروخت

آفتاب نیوز: مهدی بخشی روز دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در رصد و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا با فرد یا افرادی مواجه شدند که با ایجاد صفحه ای در اینستاگرام با عنوان «فروش سوالات کنکور» اقدام به کلاهبرداری کردند. و ادعای فروش آنها را دارد. سوالات کنکور […]

آفتاب نیوز:

مهدی بخشی روز دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در رصد و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا با فرد یا افرادی مواجه شدند که با ایجاد صفحه ای در اینستاگرام با عنوان «فروش سوالات کنکور» اقدام به کلاهبرداری کردند. و ادعای فروش آنها را دارد. سوالات کنکور سراسری مبالغ هنگفتی را از مخاطبان خود دریافت کردند.

وی بیان کرد: با بررسی حساب های بانکی آنها مشخص شد طی سال های گذشته و امسال مبلغی بالغ بر 25 میلیارد ریال از بسیاری از افراد دارای فرزند داوطلب پذیرش در دانشگاه سراسری کشور جمع آوری شده است. امتحان با این قول که ارتباط و نفوذ در سازمان آزمون داشتند. قابلیت ارائه سوالات کنکور و تغییر رتبه افرادی که رتبه مطلوبی در کنکور کسب نکرده اند را دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم متواری بوده و با ترفندهای فراوان خود را مخفی کرده بود، پس از کسب دستور از بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، وی در مخفیگاهش دستگیر و در محل مورد بازجویی قرار گرفت. پس از ناپدید شدن وی، مقادیر زیادی تجهیزات و ادوات ارتکاب جرم کشف و متهم از طریق فروش سوالات کنکور و تغییر رتبه به جرایم خود در زمینه کلاهبرداری اعتراف کرد. نامزدها

دادستان کرمان به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان هشدار داد: داوطلبان کنکور به تبلیغات جسورانه و جسورانه در فضای مجازی توجه نکنند، زیرا روند برگزاری آزمون شفاف و امن است و تمامی سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه ممهور به مهر و مهر است. از آزمون و افرادی که مدعی فروش سوالات آزمون سراسری و امثال آن با تبلیغات دروغین هستند، هدفی جز تقلب ندارند.

دادستان مرکز استان کرمان یادآور شد: در صورتی که شهروندان قربانی این نوع کلاهبرداری شدند با مراجعه به دادسرای عمومی و پلیس فتای کرمان شکایت و پیگیری کنند.

25 میلیارد ریال کلاهبرداری با ترفند فروش سوالات امتحانی

رئیس پلیس فتا استان کرمان همچنین از شناسایی و دستگیری فردی که با ارائه سوالات کنکور 25 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ عمار قهاری در خصوص این پرونده گفت: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا برای کلاهبرداری از طریق فروش اینترنتی سوالات کنکور، ماموران پلیس فتا سریعا وارد عمل شدند و متوجه شدند فردی با شگرد فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری کرده است. از متقاضیان پول دریافت کرد.

وی بیان کرد: در این راستا با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، جوانی حدود 23 ساله که تاکنون 25 میلیارد ریال از اموال گمشده کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به قرنطینه بودن سوالات کنکور تا زمان برگزاری آزمون، ادعای دسترسی به سوالات را ترفند کلاهبرداران خواند و گفت: طبق قانون جریمه، برای تخلفات حوزه امتحانی حبس و محرومیت از شرکت در آزمون مقرر شده است. همچنین از شهروندان می‌خواهیم به ادعاهای بی‌اساس از جمله طرح سؤال، اطمینان از قبولی و کسب امتیاز بالاتر در آزمون اعتماد نکنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.