افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

T-Rex بزرگتر از آن چیزی است که ما تصور می کردیم!

  • کد خبر : 412882
T-Rex بزرگتر از آن چیزی است که ما تصور می کردیم!

Tyrannosaurus Rex یا به اختصار T-Rex (رکس در زبان لاتین به معنی پادشاه است)، یکی از مشهورترین دایناسورهای تاریخ، همواره به عنوان نماد قدرت و عظمت در دنیای دایناسورها شناخته می شود. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که بزرگترین تی رکس احتمالاً بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما تصور می […]

Tyrannosaurus Rex یا به اختصار T-Rex (رکس در زبان لاتین به معنی پادشاه است)، یکی از مشهورترین دایناسورهای تاریخ، همواره به عنوان نماد قدرت و عظمت در دنیای دایناسورها شناخته می شود. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که بزرگترین تی رکس احتمالاً بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما تصور می کردیم؟ بر اساس تحقیقات جدید، به نظر می رسد که اندازه این دایناسور معروف می تواند تا 70 درصد بزرگتر از بزرگترین فسیل شناخته شده آن باشد. در این مقاله، این موضوع را بررسی خواهیم کرد و ابعاد ناشناخته T-Rex و چالش های علمی مرتبط با اندازه گیری دایناسورها را بررسی خواهیم کرد. با ما در DJ باشید.

اندازه گیری دایناسورها: چالش ها و محدودیت ها

درست مانند دنیای انسان، انتخاب یک فرد تصادفی از میان جمعیت معمولا به معنای انتخاب بلندقدترین انسان نیست، در مورد دایناسورها نیز همینطور است. از بین تمام فسیل‌های T. rex کشف‌شده، به احتمال بسیار زیاد هیچ‌کدام از آنها بزرگ‌ترین نمونه این گونه نیستند. به عبارت دیگر، ممکن است فقط تصویر ناقصی از اندازه واقعی این دایناسور داشته باشیم.

تحقیقات جدید زیست شناسانی از جمله جردن مالون از موزه تاریخ طبیعی کانادا و دیوید هون از دانشگاه کین مری لندن این موضوع را بررسی کرده است. آنها با استفاده از مدل های کامپیوتری توانستند تا 140 میلیون T-Rex مجازی را شبیه سازی کنند و با بررسی پارامترهای مختلف مانند اندازه جمعیت، نرخ رشد و طول عمر تخمین زدند که بزرگ ترین T-Rex چقدر می تواند باشد.

بزرگترین T-Rex ممکن در تاریخ (پس زمینه) ممکن است 70٪ بزرگتر از بزرگترین اسکلت T-Rex شناخته شده (پیش زمینه) باشد.

فسیل ها و برآوردهای ناکافی

تخمین زده می شود که 2.5 میلیارد T. rex در یک دوره 2.4 میلیون ساله وجود داشته است، اما تنها 84 اسکلت نسبتا کامل از این دایناسور تا به امروز پیدا شده است. بنابراین، محققان معتقدند که فسیل های موجود نمی توانند حداکثر اندازه این گونه را نشان دهند. هان اشاره می‌کند که برخی از استخوان‌ها و تکه‌ها نشان می‌دهند که تی رکس‌های بزرگ‌تری نیز وجود داشته‌اند.

محققان بر این باورند که ما ممکن است T-Rex را کشف کرده باشیم که بزرگتر از 99٪ سایرین بود. اما هنوز سوالاتی در مورد نحوه توزیع اندازه ها در آن یک درصد باقی مانده وجود دارد.

استفاده از مدل های شبیه سازی

برای پر کردن این شکاف ها، مالون و هون یک مدل شبیه سازی با استفاده از داده های مختلف توسعه داده اند. این مدل به آنها اجازه می دهد تا ابعاد مختلف تی رکس را تخمین زده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنند. یافته‌ها نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین فسیل تخمینی T-Rex ممکن است تقریباً 15000 کیلوگرم وزن داشته باشد، تقریباً سه برابر بیشتر از بزرگترین فسیل ثبت شده، Scotty، که تخمین زده می‌شود حدود 8800 کیلوگرم وزن داشته باشد.

تیرانوزاروس رکس
اسکاتی، بزرگترین دایناسور تی رکس که تاکنون ثبت شده است، در موزه سلطنتی ساسکاچوان در کانادا به نمایش گذاشته شده است.

یکی از چالش های دیگر هنگام تخمین اندازه تی رکس، تفاوت های جنسیتی این دایناسور است. برای بررسی این تفاوت ها، محققان به نزدیک ترین خویشاوند زنده تی رکس، تمساح آمریکایی روی آوردند. این مقایسه ممکن است به درک بهتر تغییرات اندازه در بزرگسالی کمک کند. با این حال، محققان تاکید می کنند که این مدل ممکن است کامل نباشد و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

نتیجه گیری

تحقیقات اخیر در مورد T-Rex به ما یادآوری می کند که بزرگترین دایناسورها را نمی توان تنها بر اساس یک یا چند اسکلت قضاوت کرد. اندازه گیری های دقیق تر و کامل تر می تواند تصویر واقعی تری از ابعاد این موجودات غول پیکر به ما بدهد. در نهایت، در دنیای دایناسورها، مقایسه آمار بسیار مفیدتر از مقایسه فسیل ها خواهد بود.

در حالی که این یافته‌ها ممکن است به ما کمک کند تا به بزرگترین T-Rex نزدیک‌تر شویم، سوالات زیادی باقی می‌ماند. پس آیا ما واقعاً می توانیم اندازه و عظمت تی رکس را کاملاً درک کنیم؟ زمان و تحقیقات آینده به این سوال پاسخ خواهند داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.