افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

صدور 650 هزار فقره چک الکترونیکی در 16 بانک

  • کد خبر : 412854
صدور 650 هزار فقره چک الکترونیکی در 16 بانک

به گزارش بازار، بانک مرکزی و شبکه بانکی در راستای تکالیف قانون جدید چک و ارائه محصولات فناوری محور، چک الکترونیکی را به عنوان محصولی جدید در شبکه بانکی معرفی کردند و این محصول در آبان ماه از سال جاری معرفی شد. 1401. . تاکنون 16 بانک از جمله بانک های صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه […]

به گزارش بازار، بانک مرکزی و شبکه بانکی در راستای تکالیف قانون جدید چک و ارائه محصولات فناوری محور، چک الکترونیکی را به عنوان محصولی جدید در شبکه بانکی معرفی کردند و این محصول در آبان ماه از سال جاری معرفی شد. 1401. .

تاکنون 16 بانک از جمله بانک های صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه کارگران، کشاورزی، پاسارگاد، قرض الحسنه رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون، ملی، سینا، شهر، اختزنوین و آیده به عضویت خود درآمده اند. سامانه چکاد (سامانه چک دیجیتال ایمن) متصل و چک های دیجیتالی را به بهره برداری رساند و بانک های مسکن، سپه، قرض الحسنه مهر ایران و دی نیز در مراحل پایانی الحاق به سامانه چک هستند.

علاوه بر این، بانک های صنعت و معدن، خاورمیانه و سامان نیز در حال انجام تست اجرای خدمات سامانه چک هستند.

چک الکترونیکی محصولی است که مشتریان شبکه بانکی را از مراجعه به شعبه بی نیاز می کند و به آنها این امکان را می دهد تا تمامی مراحل خود را به صورت حضوری انجام دهند.

فرد متقاضی دسته چک می تواند دسته چک را از همراه بانک یا بانک اینترنتی خود درخواست کند و پس از بررسی های لازم تعداد برگه چک با شناسه ماهیگیر در اختیار وی قرار می گیرد. سپس فرد می تواند در موبایل بانک یا اینترنت بانک چک صادر کند و آن را به کیف پول گیرنده ارسال کند.

در این زمینه بانک مرکزی تمامی بانک ها را مجبور به پذیرش چک دیجیتالی سایر بانک ها در سامانه چک کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.