افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

حماس: منتظر نتایج مذاکرات دوحه هستیم

  • کد خبر : 412734
حماس: منتظر نتایج مذاکرات دوحه هستیم

آفتاب نیوز: یکی از مقامات حماس در واکنش به آغاز دور جدید مذاکرات آتش بس سازماندهی شده در دوحه گفت که این جنبش منتظر نتایج این مذاکرات است. حسام بادران از مهم ترین اعضای جنبش حماس در این باره اظهار داشت: خواسته های ما روشن و اعلام شده است و به شرطی می توان به […]

آفتاب نیوز:

یکی از مقامات حماس در واکنش به آغاز دور جدید مذاکرات آتش بس سازماندهی شده در دوحه گفت که این جنبش منتظر نتایج این مذاکرات است.

حسام بادران از مهم ترین اعضای جنبش حماس در این باره اظهار داشت: خواسته های ما روشن و اعلام شده است و به شرطی می توان به توافق رسید که نتانیاهو به آنچه توافق شده پایبند باشد.

در همین راستا، یکی از رهبران جنبش حماس به العربی الجدید گفت که مقامات این جنبش منتظر نتیجه نشست دوحه هستند و سپس بررسی خواهند کرد که آیا این نتیجه با دیدگاه حماس سازگار است یا خیر. برای بستن یک معامله

وی در همین راستا تصریح کرد: دیدگاه جنبش حماس در این زمینه ثابت است و بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری، پایان عملیات نسل کشی، قحطی و آوارگی و عقب نشینی کامل رژیم استوار است. صهيونيست تمام سرزمين قلمرو نوار غزه و امداد رسانی و بازسازی.

وی گفت: حماس خواهان توافق شرافتمندانه مورد توافق طرفین است و این موضوع زمانی توسط رهبری حماس بررسی می شود که پیشنهاد منسجمی دریافت کند و رژیم غاصب اسرائیل بدون هیچ ابهامی آن را بپذیرد و سپس رهبران حماس و سایر مقاومت ها آن را بپذیرند. گروه ها موضع خود را در این مورد اعلام خواهند کرد.

یکی دیگر از رهبران جنبش حماس به العربی الجدید گفت: ادعای اشغالگران مبنی بر تغییر موضع جنبش حماس پس از شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، سخنان این جنبش است. افرادی که نمی دانند چگونه در حماس تصمیم گیری می شود. اصول حماس قبل و بعد از السنوار یکسان است و این جنبش همان مسیری را دنبال خواهد کرد که ملت ما و رهبران آن طی کردند.

این منبع در خصوص روند مذاکرات نیز گفت: جنبش حماس به طور مثبت به تلاش های میانجی ها اعم از مصری یا قطری برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه نزدیک می شود. حماس خطوط قرمزی دارد که در دوره گذشته به همه واسطه ها ابلاغ شده است.

وی همچنین دستیابی به توافق را با توجه به تخریب رژیم صهیونیستی بعید دانست.

این مقام حماس درباره تلاش های آمریکا نیز تصریح کرد: آمریکا میانجی نیست، بلکه شریک و حامی اصلی همه این کشتارهایی است که رژیم اشغالگر بیش از یک سال است در نوار غزه انجام داده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سرلشکر حسن رشاد، رئیس سرویس اطلاعاتی مصر، برای شرکت در دور جدید مذاکرات درباره غزه و گفتگو در مورد چشم انداز مصر برای برقراری «آتش بس بشردوستانه» عازم دوحه شد.

حسن رشاد با دیوید بارنیا، رئیس موساد و رونن بار، رئیس شاباک در قاهره دیدار کرد.

رئیس موساد همچنین روز یکشنبه به دوحه سفر کرد تا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار کند.

به گفته منابع آگاه در کشورهای میانجی و حماس، دور قبلی مذاکرات آتش بس که با میانجیگری آمریکا، مصر و قطر در دوحه بین نمایندگان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برگزار شد، به دلیل وقفه های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در این مذاکرات با تعیین شرایط جدید و عدم پاسخگویی به پیشنهادات میانجیگران به نتایج ملموسی منجر نشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.